استاندار گیلان خبرداد:

گیلانی های مقیم خارج از کشور در سفر کاروان تدبیر و امید به استان حضور می یابند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه سفر رئیس جمهور به گیلان، نشت هماهنگی حضور گیلانیهای مقیم خارج از کشور در سفر کاروان تدبیر و امید در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این نشست که با حضور دکتر سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان مقیم خارج از کشور، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان ،حجت الاسلام مصطفی حائری فومنی، دستیار ویژه وزیر امور خارجه و دبیر شورای ایراjpg3649نیان استان گیلان ،سید کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ، معاون برنامه ریزی استاندار و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برگزار شد، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های گوناگون نخبگان و سرمایه گذاران گیلانی مقیم خارج از کشور تاکید و در خصوص کم و کیف دعوت از هموطنان گیلانی مقیم خارج به این استان بحث و تبادل نظر گردید.
استاندار گیلان در این نشست با اشاره به فعالسازی دبیرخانه شورای ایرانیان خارج از کشور در استان گیلان،  آمادگی این استان را برای حضور و دعوت از سرمایه گذاران گیلانی مقیم خارج اعلام و اظهار داشت: تمامی امکانات استان برای حضور هموطنانمان و استفاده از پتانسیل های آنان فراهم می باشد.

وی با بیان اینکه با فضای جدید حاکم بر کشور به همت دولت تدبیر و امید ظرفیت های مساعدی در استان برای سرمایه گذاری فراهم شده است، گفت: جمعی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بویژه گیلانیان مقیم از کشورهای آسیای میانه وهمسایه ،خلیج فارس و اروپا برای حضور در نشست فرصتهای اقتصادی گیلان در سفر کاروان تدبیر و امید اعلام امادگی کرده اند که جمعی از آنان در این همایش حضور می یابند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد :این سفر مطلع جدیدی برای بهره گیری از توانمدیهای همه کسانی است که در خارج از کشور دل در گرو ایران وگیلان دارند.

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تسهیل فرایند فعالیت ایرانیان مقیم خارج در داخل کشور، تصریح کرد: توسعه در هیچ جای دنیا بدون همکاری و مشارکت با خارج از مرزها و نیروهای پرتوان مقیم خارج از کشور اتفاق نیفتاده است، و خط مقدم این توسعه، حضور ایرانیان مقیم خارج در داخل است.
دکتر قوام شهیدی با اشاره به طرحی که  در حال حاضر در دبیرخانه شورا در دست بررسی قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس این طرح  می توان صاحبان علم و ثروت در خارج از کشور را از طریق ایجاد شبکه ای منسجم که خود عهده دار تشکیل آن خواهند بود، به یکدیگر مرتبط و از توانمندیهای آنان برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد : در سفرهای کاروان تدبیر وامید ، ایرانیان خارج از کشور برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری وکمکهای فنی واقتصادی در استانها دعوت میشوند که این برنامه در گیلان نیز انجام می پذیرد.

برگزاری نشست صمیمی با معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران استانی، حضور در برنامه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان با حضور رئیس جمهور و بازدید از منطقه آزاد انزلی از جمله برنامه هایی خواهد بود که برای گیلانیهای مقیم خارج از کشور در سفر به این استان در نظر گرفته شده است.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share