از گوشه و کنار سیاست:

جایگزین مشایی مشخص شد/حمایت سایت اصلاح طلب از حدادعادل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حدادعادل گفت:بعید می دانم در جامعه ی ما فردی که اسمش اصلاح طلب است و یا روزنامه ای برای یک جناح خاصی باشد که شاید ما هم با بعضی کارهایشان موافق نباشیم کسی مقام امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را انکار کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

تابناک نوشت:
حمایت یک سایت اصلاح طلب از حداد عادل
گوشهموضع منصفانه ی دکتر حدادعادل، در میان موارد مشابه، نادر و البته تحسین برانگیز بود. رییس فراکسیون اصولگرایان بر خلاف رسانه هایی که در دور روز گذشته هجمه ای علیه روزنامه ی اعتماد به راه انداخته اند،‌ در موضعی بسیار هوشمندانه و ظریف گفت:
«من این مطلب را خوانده ام، استنباط من این نیست که خبرنگار مرادش امام حسین(ع) یا حضرت زهرا(س) بوده است؛ بلکه به نظر بنده منظورشان اشاره به اشخاصی بود که در آن مصاحبه از آنها نام برده شده بود. بعید می دانم در جامعه ی ما فردی که اسمش اصلاح طلب است و یا روزنامه ای برای یک جناح خاصی باشد که شاید ما هم با بعضی کارهایشان موافق نباشیم کسی مقام امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را انکار کند. موضع اخیر حدادعادل از سویی، نگاهی غیرسیاسی به مساله است و از سوی دیگر سعی کرده که اشتباه هجمه آوران را نکند که برای کوبیدن جناح رقیب،‌ کل یک جناح سیاسی را به بی دینی و ستیز با مذهب و مقدسات مشغولند.

روحانی برای افتتاح پروژه عمرانی احمدی نژاد به قم رفت

در حالی که وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته چندین بار برنامه‌های تبلیغی در باره افتتاح بخشی از آزادراه حرم تا حرم را از شبکه سوم سیما پخش کرده است، حامیان احمدی‌نژاد نگاه متفاوتی به این پروژه دارند. یکی از رسانه‌های این جریان نوشته: پروژه آزادراه قم – گرمسار یکی از مهم ترین پروژه های مهر ماندگار دولت خدمتگزار می باشد که فاز اول آن توسط رییس جمهور سابق افتتاح و به بهره برداری رسید. احداث و تکمیل جاده قم ـ گرمسار به طول ۱۵۸ کیلومتر از جمله مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان قم در سالهای ۸۴ و ۸۷ است که بیش از ۷۰ کیلومتر از این پروژه بزرگ ملی در محدوده استان قم واقع شده است.

روایت جلیلی از چرایی مذاکره با آمریکا

سعید جلیلی با حضور در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه قابل اعتماد نبودن آمریکا براساس تجربه واقعی در تاریخ انقلاب ما است، گفته: اگر اجازه‌ای از طرف رهبری برای مذاکرات داده شده است برای نشان دادن بی‌منطقی آمریکاست.

تحریف سخنان احمدی‌نژاد توسط یک خبرگزاری

احمدی نژاد در سفر اخیر خود به تبریز جملاتی به زبان آورده که خبرگزاری فارس با تغییر دادن آن، تیتر خود را نیز از این متن تحریف شده انتخاب کرده است. تیترهایی از قبیل: «صدها احمدی نژاد فدای انقلاب و رهبری»، «صدها امثال احمدی نژاد فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران و رهبری» و … در صورتیکه مراجعه به فیلم این مراسم نشان می دهد، جمله ای که احمدی نژاد بیان کرده است از این قرار است: «صدها امثال احمدی نژاد، فدای یک لحظه عزت و عظمت ملت ایران» ، یعنی خبرگزاری فارس ، عبارت «رهبری» را خودش اضافه کرده است.

جهانگیری رقیب جدید روحانی!

فردی که سالها سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را داشته، از اقوام یکی از مقامات عالی نظام و عضو موثر یک حزب محوری جریان اصلاحات است تحلیلی راجع به وضعیت حسن روحانی ارایه و نسبت به آینده سیاسی، کاهش قابل توجه محبوبیت اجتماعی وی، ناکارامدی در حوزه اقتصاد و کاهش چسبندگی وی به آیت الله هاشمی رفسنجانی، بهترین گزینه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری را اسحاق جهانگیری ذکر کرده است. این فرد دلیل این ادعای خود را این گونه می داند که یکی از راه‌ها و علایم مهمی‌ که اسحاق جهانگیری می خواهد خود را به نظام عرضه کند این است که تاکید نماید: «عدالت‌خواه و ضد فساد است.»

جایگزین مشایی مشخص شد

الهام که این روزها با فعال‌شدن دوباره احمدی‌نژاد نقش دست‌راست او را بازی‌ می‌کند، جای مشایی و رحیمی ‌را گرفته است. غلامحسین الهام در سال ۱۳۳۸ در اندیمشک متولد شد. دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او عضو هیأت علمی‌ دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

مسائلی در باره هاشمی شاهرودی وجود دارد که نمی‌خواهم باز شود

ناصر قوامی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم درباره احتمال حضور و انتخاب هاشمی شاهردوی برای ریاست مجلس خبرگان و ایجاد دوقطبی هاشمی رفسنجانی، هاشمی شاهرودی به آفتاب گفته: فکر می‌کنم اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شوند، آقای هاشمی شاهرودی خود را برای ریاست کاندیدا نخواهند کرد. چون مباحثی درباره آقای هاشمی شاهرودی مطرح است که این موضوع در مجلس ششم هم مطرح بود و من نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم. به همین منظور فکر نمی‌کنم که ایشان رای خبرگان را داشته باشد، مگر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نفع ایشان کناره‌گیری کنند و کاندیدا نشوند. مانند ریاست آقای مهدوی کنی که آیت الله هاشمی رفسنجانی به ایشان واگذار کردند.

 

Share