از گوشه و کنار سیاست:

وقتی احمدی‌نژاد با توصیه باهنر کار پیدا کرد/علت گرایش زنانه دانش‌آموزان پسر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تلاش طراحان، معماران، شرکت های مهندس مشاور و هیات داوران که حدود ۲ سال درگیر طراحی نمایشگاه اکسپو بودند، با تلفن آقای وزیر نقش بر آب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند.

صدها کارگر عسلویه به شیوه‌ای متفاوت نسبت به پرداخت نشدن مزد معترض شدند

گوشهجمعی از کارگران پیمانکاری فازهای ۱۵ و ۱۶ منطقه ویژه عسلویه در اعتراض به طولانی شدن مطالبات مزدی خود از چهار روز پیش تاکنون از انجام کار خودداری کرده‌اند.منابع خبری در منطقه ویژه عسلویه با اعلام این خبر افزودند: تعداد کارگرانی که در این اقدام صنفی اعتراضی شرکت کرده‌اند به صدها نفر می‌رسد که در شرکت‌های پیمانکاری مجری طرح‌های فاز‌های ۱۵ و ۱۶ منطقه عسلویه کار می‌کنند.پنج شرکت پیمانکاری، کارفرمایانی هستند که کارگران آن‌ها در چهار روز گذشته در اعتراض به دریافت نکردن سه تا پنج ماه معوقات مزدی از انجام کار خودداری کرده‌اند.
ماجرای داماد آقای وزیر و نمایشگاه اکسپو میلان!

تلاش طراحان، معماران، شرکت های مهندس مشاور و هیات داوران که حدود ۲ سال درگیر طراحی نمایشگاه اکسپو بودند، با تلفن آقای وزیر نقش بر آب شد.سایت معمارنیوز درباره حواشی نمایشگاه جهانی «اکسپو» که در آن کشورها دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را به نمایش می گذارند، نوشت: تمام تلاش طراحان، معماران، شرکت های مهندس مشاور و هیات داوران که حدود دو سال درگیر طراحی نمایشگاه اکسپو بوده اند، با تلفن آقای وزیر نقش بر آب و پای داماد آقای وزیر به ماجرا باز شد و وی رسما عنوان «مسئول اجرایی نمایشگاه اکسپو» را از آن خود کرد.

سروش فقط مانده بود به من فحش ناموسی بدهد

حسن رحیم‌پور ازغدی در خاطره‌ای به مواجهه‌ خود با عبدالکریم سروش اشاره کرد و گفت: همین عبدالکریم سروش، همین آدمى که جلوى چهره هاى عادى مستمعین، پشت تریبون لبخند میزد، فقط مانده بود که به من فحش هاى ناموسى بدهد .طى چند سال ، گاهى که میامد قم و در بحث ها شرکت میکرد، دیدم دو سه صحنه را که فقط مانده بود فحش ناموسى بدهد، اینها را مردم نمیدانستند ، خیلى ها هنوز هم نمیدانند که امثال اینها چنین تیپ هایى هستند، در جلسه اى بخاطر اینکه سوال و اشکال کردیم به ایشان ، سوال مودبانه اى که معلوم بود اگر بخواهد جواب بدهد، روشن میشود مبناى غلطى که بعده ها روشن شد، آن موقع روشن نبود ، ده سال قبل از این بود که بردارند بنویسند قرآن کلام خود پیغمبر است و کلام خدا نیست….این آقا آمد بعد جلسه پشت در موسسه ، وقتى آمدم بیرون دیدم با عصبانیت و با حالت دعوا انگار که یقه ما را میخواهد بگیرد، میگوید شما آمدى به این جلسه که اشکالات من را بگیرى؟! ، آمدى که مچ بگیرى؟! گفتم آقا! چرا میگویى مچ گیرى؟ شما خودت اسم تمام بزرگان اسلام و علماء را از بالا تا پایین میاورى و میگویى فلانى گفت فلان، اینها اسمش نقد است، بنده که با احترام دارم میگویم این سوال جوابش چیست؟، شد مچگیرى؟!عصبانى نشست در ماشین ، در را محکم بست و رو کرد به مسئول آن جلسه و گفت ، در این جلسه دیگر یا جاى من است یا جاى ایشان! ، در صورتیکه مدتى قبل که نمیدانست ما قصد اشکال کردن داریم، یک وقتى نمیرفتم جلسه، میگفت فلانى چرا نیامده است؟

گرایش زنانه دانش‌آموزان پسر ناشی از معلم زن است
محی‌الدین بهرام محمدیان٬ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفته متناسب نبودن نسبت جنسیت معلمان با دانش‌آموزان نگرانی تربیت به «رنگ صورتی» را افزایش داده است.آقای محمدیان گفته غلبه رفتارهای زنانه و دخترانه در بین نوجوان و جوانان پسر از پیامدهای فاصله گرفتن مدارس از تربیت متناسب با جنسیت و سازماندهی نامناسب نیروی انسانی در دوره ابتدایی است.وی افزوده استفاده از زنان معلم در مقاطع ابتدایی برای دانش‌آموزان پسر منجر به رشد گرایش‌های زنانه و رفتارهای «نامتجانس» با جنسیت مردانه در میان این دانش‌آموزان خواهد شد.به گفته وی دانش‌آموزان پسر از پایه سوم ابتدایی به بعد نیازمند برخورد با خلقیات مردانه هستند و در پایه پنجم و ششم ابتدایی هم حضور معلمان خانم در کلاس‌های درس برای آنان نیز مشکل‌زا است.این مقام مسئول افزوده اگر آموزش و پرورش نتواند سامانه نیروی انسانی و سازمان دهی معلمان زن را اصلاح کند، معلم و دانش‌آموز، هر دو آسیب خواهند دید.

وقتی احمدی‌نژاد با توصیه باهنر کار پیدا کرد
روزنامه ایران به نقل از مصاحبه محسن رفیق دوست با مجله ۴۲نوشت: «آقای احمدی‌نژاد دو سال کارمند ما در بنیاد مستضعفان بود. ایشان در هیأت‌ مدیره شرکت آتی‌ساز بود. وی را به همراه آقای‌ هاشمی‌ثمره و آقایی به‌ نام حسامی، بنده به توصیه آقای باهنر به آقای علیزاده معاون خودم معرفی کردم. ایشان بعد از استانداری اردبیل عضو هیأت‌ مدیره آتی‌ساز شد. بعد از چند وقت آقای علیزاده گفت که به کار ما نمی‌خورد.»

آیت الله صافی گلپایگانی :اذیت غیرشرعی زندانی حرام است

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به پرسشی درباره این که اگر کسی درزندان مورد اذیت شرعی قرار گیرد واینکه چه کس یا دستگاهی ضامن است پاسخ داده است. به گزارش شفقنا متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است: اگر کسی در زندان مورد ایذاء واذیت غیر شرعی وغیرقانونی قراربگیرد،آیا شخص یا دستگاه ذیربط ضامن است؟ اگربلی،مسوولیت کسب رضایت ویا پرداخت ضمان به شاکی برعهده دستگاه ذیربط است یافرد خاطی؟ واضح است که ایذاء واذیت غیر شرعی زندانی وغیره حرام است واگرموجب دیه بشود ضمان آن به عهده مباشر است والله العالم.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share