جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد:

معافیت کتابفروشی ها از پرداخت مالیات در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست طی اقدامی مناسب از صنف ناشران و کتابفروشان با اعطای مجوز از طریق این وزارتخانه حمایت به عمل آورد.

وزارت ارشاد توانسته است به خوبی نقش نظارتی خود را بر ناشران و کتابفروشان ایفا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست طی اقدامی مناسب از صنف ناشران و کتابفروشان با اعطای مجوز از طریق این وزارتخانه حمایت به عملوزارت ارشاد توانسته است به خوبی نقش نظارتی خود را بر ناشران و کتابفروشان ایفا کند آورد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تصمیم جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اعطای مجوز به کتابفروشی های کشور گفت: این مسأله که کالایی بدون شناسنامه به مردم عرضه شود باعث خسران است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو لازم است مراجع بالادستی نسبت به ارائه کالاها با مجوز و شناسنامه اقدام جدی به عمل آورند که اخیرا حرکت وزارت فرهنگ جهت اعطای مجوز به کتابفروشی های سطح کشور از این دست اقدامات است.

وی افزود: مخصوصا عرضه کالای فرهنگی به مردم که می تواند روی فکر، ذهن و ایده جوانان تأثیر بگذارد باید از مکان هایی که دارای مجوز هستند تهیه شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه وزارت ارشاد توانسته است به خوبی نقش نظارتی خود را در این زمینه ایفا کند، گفت: این مورد جزء نواقصی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست در یک اقدام مناسب این عمل حمایتی را از صنف ناشران و کتابفروشان به عمل آورد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ ترین محسنات این مسأله معافیت کتابفروشی ها به عنوان یک مؤسسه فرهنگی از پرداخت مالیات است که به خودی خود می تواند در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر باشد./خانه ملت

 

Share