سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش

برای انتخاب شهردار به اجماع نرسیده‌ایم/شهردار فردی ازاعضای شورا باشد بهتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش با بیان اینکه در این مدت کوتاه هنوز به اجماع نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است شهرداری را تعرفه کنیم که دارای ویژگی‌های توانمندی فنی، تجربه و آگاهی به امور شهری و شهرداری باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش با بیان اینکه در این مدت کوتاه هنوز به اجماع نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است شهرداری را تعرفه کنیم که دارای ویژگی‌های توانمندی فنی، تجربه و آگاهی به امور شهری و شهرداری باشد.

vanvayiعلی وانوایی  با اشاره به اینکه شورای اسلامی این شهر تالش روزهای پرتلاشی را سپری می‌کند، اظهار کرد: براساس ماده قانونی ۷۱ و ۷۳، شورای اسلامی شهر موظف است نسبت به انتخاب شهردار در نخستین فرصت اقدام کند.
وی افزود: قانون پیش‌بینی کرده پس از عزل شهردار سه ماه فرصت داریم نسبت به تعرفه شهردار جدید اقدام کنیم و شورای اسلامی شهر عزم خود را راسخ کرده تا در کوتاه‌ترین زمان این کار انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش با بیان اینکه در این مدت کوتاه هنوز به اجماع نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است شهرداری را تعرفه کنیم که دارای ویژگی‌های توانمندی فنی، تجربه و آگاهی به امور شهری و شهرداری باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تالش به لحاظ اینکه از نظر در آمدی یکی از معیارهای اصلی جذب وصولی‌ها را دارد، گفت: به شهرداری نیاز داریم که بتواند مقدمات درآمدهای لازم را برای شهرداری فراهم کند.

وانوایی افزود: به دلیل حساسیت موضوع و درخواست‌های مردمی به نظر می‌رسد که ما باید در انتخاب شهردار نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم.

وی با تصریح بر اینکه می‌توانیم شهردار را از بدنه شهرداری تالش انتخاب کنیم، گفت: اجماع شورا بر این است که اگر در داخل شورا فردی به عنوان شهردار انتخاب شود بهتر است اما گزینه دیگری هم مطرح بوده که از داخل مجموعه شهرداری نیز می‌توانیم شهردار را انتخاب کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش اضافه کرد: به نظر بنده شهردار باید در شأن مردم باشد و مهم نیست چه ویژگی‌هایی داشته باشد بلکه باید بتواند شورا و مسئولان را به هماهنگی برساند.

وی به خصوصی شهردار منتخب اشاره کرد و یادآور شد: باید شهرداری انتخاب شود که در چارچوب افکار شورایی حرکت کند و مورد توجه مردم باشد.

وانوایی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های شهرداری تالش در دهه مبارک فجر ناتمام بود و به افتتاح نرسیده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند پارک ساحلی در حوزه رودخانه کرگانرود، زیر سازی پل، میدان امام حسین (ع)، پایه‌های تلسکوپی روشنایی در بلوار ایرانیان، آسفالت بلوار خروجی شهر و… که باید تا سال ۹۴ به اتمام برسند.

وی از اجرای طرح چهار طرح گردشگری گیسوم، قروق و پارک جنگلی سیاه‌داران و بام نعل‌بند خبر داد و یادآور شد: تلاش ما این است پروژه‌های مذکور را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم که مقدمات آن انجام شده است.
این مسئول پروژه بزرگ پسماند شهری از دیگر برنامه‌های مهم شورای شهر تالش عنوان کرد.
گفته می‌شود پس از برکناری «جعفر نخستین» شهردار سابق تالش، سید معصوم موسوی، حسن محمدپور، داداشیان، علی وانوایی و احمد قلعه‌کفایی «عضو شورای شهر تالش» از کاندیداهای احتمالی برای تصدی شهرداری تالش هستند./فارس

Share