نماینده رشت با تاکید بر بررسی علل فساد

فساد اقتصادی همچنان در حال تکرار است/ هنوز ریشه فساد را نسوزانده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زمانی یک میلیارد تومان اختلاس خیلی بزرگ بود، بعد رقم این اختلاس‌ها به ۳ هزار و بعد از آن ۳۰ هزار و در نهایت به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید، بر این اساس فساد اقتصادی هم در حال تکرار است.

وزارت ارشاد توانسته است به خوبی نقش نظارتی خود را بر ناشران و کتابفروشان ایفا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زمانی یک میلیارد تومان اختلاس خیلی بزرگ بود، بعد رقم این اختلاس‌ها به ۳ هزار و بعد از آن ۳۰ هزار و در نهایت به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید، بر این اساس فساد اقتصادی هم در حال تکرار است.

jafarzadeG_6747 (2) غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی و اینکه دولت اعلام کرده برخورد با فساد باید علنی باشد، اظهار کرد: موضوع مهم در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی شناسایی ریشه‌های فساد است و تنها با اشد مجازات یک مفسد ریشه‌های فساد سوزانده نمی‌شود و از همان منشا فساد دیگری بروز می‌یابد.

وی با بیان اینکه به شدت اصرار بر ریشه‌یابی مفاسد اقتصادی دارم، افزود: تقاضای ما از مجموعه قوه قضائیه در مورد مبارزه با مفاسد این است که ابتدا با مفسدان در چارچوب قانون برخورد شود و به شدت اصرار بر ریشه یابی اینگونه مفاسد و اینکه کجای کار نشتی دارد که فساد رخ می‌دهد تلاش کنند و برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات تدبیر لازم را در پیش گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تکرار فسادهای اقتصادی وجه خوشی در بین مردم ندارد، گفت: زمانی یک میلیارد تومان اختلاس خیلی بزرگ بود، بعد رقم این اختلاس‌ها به ۳ هزار و بعد از آن ۳۰ هزار و در نهایت به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید، بر این اساس فساد اقتصادی هم در حال تکرار است و هم روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و این نشان‌دهنده این است که تاکنون تدبیری برای جلوگیری از تکرار فساد صورت نگرفته و به اصطلاح هنوز ریشه فساد را نسوزانده‌ایم.

جعفرزاده بیان کرد: تنها کاری که در برخورد با مفاسد اقتصادی انجام شده این است که یک تعداد غده‌های سرطانی را بیرون کشیده‌ایم و اصل ریشه سرطان هنوز باقی مانده و جلوی تکثیر، توزیع و رشد فساد اقتصادی را هنوز نگرفته‌ایم و این کاری است که در مبارزه با مفاسد اقتصادی باید انجام گیرد.

نماینده مردم رشت گفت: باید بررسی کرد چرا این اختلاس‌ها و کلاهبرداری‌ها بوجود آمد، حال چه در دولت‌های قبلی و چه در دولت‌های فعلی هر کسی که چارچوب سلامت نظام مالی و پولی کشور را رعایت نکند باید با آن برخورد شود و قبل از آن ریشه‌یابی اولویت دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری پرونده فساد بابک زنجانی، ادامه داد: پدیده بابک زنجانی یک اتفاق تلخ تاریخی بود چراکه این فرد که شناسنامه و مدارک تحصیلی‌اش جعلی بود و هنوز برای ما مشخص نیست که این آدم فرزند چه کسی است چندین میلیارد دلار پول کشور را برداشت و رفت و ما نفت‌مان را به دست او سپرده بودیم.

وی تاکید کرد:فساد بابک زنجانی هم برای دستگاه دولتی و قضایی و به طور کلی برای نظام یک اتفاق تلخ تاریخی بود و نگرانی که در این رابطه وجود دارد این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که این حوادث تلخ تکرار نشوند بنابراین باید عقبه و رابطین فسادهای اقتصادی مشخص و شناسایی شوند تا چنین اتفاقاتی دوباره تکرار نشود.
/خانه ملت

Share