به همت انجمن علمی برق

سمینار «برق،اشتغال،صنعت»در دانشگاه گیلان برگزار شد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، سمینار « برق ، اشتغال ، صنعت » با سخنرانی رئیس سازمان انرژی ها نو ایران ، مدیر کل شرکت برق منطقه ای استان گیلان ، مسئول ارتباط دانشگاه با صنعت این واحد آموزشی و به همت انجمن علمی برق دانشگاه گیلان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ، سمینار « برق ، اشتغال ، صنعت » با سخنرانی رئیس سازمان انرژی ها نو ایران ، مدیر کل شرکت برق منطقه ای استان گیلان ، مسئول ارتباط دانشگاه با صنعت این واحد آموزشی و به همت انجمن علمی برق دانشگاه گیلان برگزار شد.

IMG_0066
در ابتدای مراسم محمد رضا پژوهنده ، دبیر این سمینار با ایراد گزارشی در خصوص عملکرد انجمن علمی برق دانشگاه گیلان به فعالیت این نهاد علمی اشاره کرد و قسمتی از برنامه اصلی سمینار را اعلام نمود.
سید مسعود مقدس تفرشی عضو هیئت علمی برق دانشگاه گیلان به عنوان اولین سخنران شناسایی عدم اشتغال جوانان را دلیل برگزاری این سمینار دانست و به دلایل بیکاری در کشور های صنعتی اشاره نمود و افزود : سیال بودن سرمایه و انتقال آن به کشور ها با هزینه کمتر ، عدم سازگاری میان توانمندی نیرو کار و مشاغل جدید عمده ترین دلایل بیکاری در کشور های صنعتی است.
IMG_0078
وی همچنین به برخی از دلایل بیکاری در ایران نیز اشاره نمود و خاطر نشان کرد : عدم تولید محور بودن ، خروج سرمایه از کشور ، نا تمام ماندن بسیاری از پروژه های بزرگ زیر ساختی و خواب سرمایه بدون هرگونه اشتغال زایی ، به کار گیری نیرو کار در تخصص های غیر مرتبط و بیکاری پنهان ، عدم ابتکار در ایجاد شغل ، عدم اولویت استخدام نیروهای کارآمد ، نبود توازن میان عرصه و تقاضا در بازار و برنامه ریزی کوتاه مدت بدون آینه نگری را می توان به برخی از دلایل بیکاری در ایران برشمرد.
این عضو هیئت علمی برق دانشگاه گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فقدان رقابت در بازار کسب و کار ، نبود چرخش اقتصاد کشور ، عدم تناسب میان تعداد فارغ التحصیلان از دلایل اصلی بیکاری دانش آموختگان کشور است در همین خصوص تصریح کرد : متاسفانه پذیرش بدون برنامه دانشجو در دانشگاه ها و نبود پرورش قوه ابتکار جهت کار آفرینی در بین دانشجویان به این موضوع دامن زده است.
IMG_0079
تفرشی در ادامه سخنان خود عوارض عدم اشتغال را نیز بر شمرد و افزود : کمبود تامین مالی برای رفع نیاز زندگی ، احساس حقارت در جامعه و عدم جایگاه اجتماعی برخی از عوارض این معضل هستند و همچین در خصوص عوارض این معضل بر جامعه نیز اضافه کرد : گسترش اوباش گری ، ایجاد نا امنی در اجتماع و عقب ماندگی کشور نیز نشان دهنده این موضوع است که بیکاری بر جامعه نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.
IMG_0084
دانشیار گروه برق دانشگاه گیلان در پایان سخنان خود به فرصت های ایجاد شغل در استان در بخش انرژی نیز اشاره نمود و تاکید کرد : توسعه و بازسازی زیر ساخت های شبکه و برق استان با ملاحظه به هزینه های اجتماعی ، افزایش بهره ورزی انرژی در سطح استان ، توسعه و یکپارچه سازی منابع انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها با توجه به انرژی هوشمند و توسعه ی زیر ساخت های مخابراتی میسر خواهد شد.
مدیر کل برق منطقه ای استان گیلان نیز به عنوان سخنران بعدی مراسم با اشاره به تاریخچه بیش از ۱۲۰ ساله برق در ایران خاطر نشان کرد: گیلان این افتخار را دارد که اولین بار برق در کشور برای استفاده عموم در یکی از شهرستان هایش به نام بندرانزلی به مردم عرضه شده است .
azadegan_0199
کریم آزادگان با بیان اینکه ساخت یک نیروگاه ۴ سال زمان می برد تصریح کرد : اینگونه پروژه ها نیازمند سرمایه های کلان است و باید افرادی در قد و قامت این تکنیک در امور وزرات نیرو شرکت کنند.
وی صنعت برق را پاک ، نجیب و علم گرا دانست و اذعان داشت : باید دانشجویان به جایی برسند که خود فارق از کمک دولت مشکلات را شناسایی و اقدامات لازم را منظور کنند.
رتبه اول در منطقه و ۱۴ در جهان برای برق ایران عنوانی بود که مدیر کل برق منطقه ای استان گیلان در سمینار « برق ، اشتغال ، صنعت » دانشگاه گیلان از آن خبر داد و افزود : وزارت نیرو دو ماموریت مهم را با موضوع بالا بردن راندمان و بهینه سازی شبکه ها و پایین اوردن تلفات در اولویت کارهای خود قرار داده است و در تحقق این دو هدف نیازمند کمک شما دانشجویان است.
کریم آزادگان در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست ارتباط خود را با صنعت برق قطع نکنند و به نوعی درب صنعت برق به روی دانشجویان باز است و از هرگونه پیشنهادی استقبال می کند.

Share