مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

حمل کالای بازرگانی جمهوری‌های مشترک‌المنافع از طریق بندرانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سیدعلی نعیمی عصر امروز در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به محورهای عملیاتی بندر انزلی اظهار کرد: کالای سنگین و مواد اولیه آهن‌آلات، چوب و خودروهای سنگین برای پروژه‌های کشوری از طریق بندر انزلی حمل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سیدعلی نعیمی عصر امروز در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به محورهای عملیاتی بندر انزلی اظهار کرد: کالای سنگین و مواد اولیه آهن‌آلات، چوب و خودروهای سنگین برای پروژه‌های کشوری از طریق بندر انزلی حمل می‌شود.

۳۷۲۹۶_thumوی از افزایش تردد کشتی‌های رو ـ رو در دریای خزر خبر داد و افزود: تردد کشتی‌های مذکور به منظور حمل کالای عمومی در راستای محورهای عملیاتی بندر انزلی انجام می‌شود.

نعیمی با بیان اینکه کالای بازرگانی جمهوری‌های مشترک‌المنافع از طریق بندر انزلی حمل می‌شود، تصریح کرد: حمل کالای نفتی از دیگر فعالیت‌های بندر انزلی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به میزان ذخایر انرژی در دریای خزر اشاره کرد و گفت: سه درصد از ذخایر ثابت شده نفت خام و پنج درصد از ذخایر ثابت شده گاز جهان در دریای خزر است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت ترمینال‌های سوختی در بندر انزلی، بیان کرد: افزایش بهره‌برداری از اسکله موجود، کاهش قیمت تمام شده هر تن کالا، ایجاد درآمد جدید برای سازمان و بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، افزایش ضریب ایمنی بندر، افزایش ظرفیت ترانزیتی بندر و نیازهای داخلی کشور و سوآپ و بانکرینگ از اهداف توسعه ترمینال‌های سوختی در بندر انزلی است.

نعیمی اشاعه فرهنگ دریایی و مسافرت‌های دریایی را از جمله اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: ۷ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال برای ساخت و تجهیز ترمینال مسافری بندر انزلی سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به آماده بودن بستر برای خرید کشتی مسافرتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: شرایط برای جابه‌جایی دریایی مسافر به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم می‌شود و برای این امر اسکله مسافربری به طول ۱۰۰ متر احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی کالای کانتینری را از جمله محورهای عملیاتی بندر انزلی خواند و اظهار کرد: با توجه به نوع تجارت کالا در دریای خزر، بندر انزلی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری را به عهده گرفته است.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گیلان از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ آذر ماه جاری در سالن نمایشگاهی وارش شهر رشت دایر است.

/فارس

Share