در حاشيه نشست با محمد سعيدي کيا رييس بنياد مستضعفان

توسعه باغ های زیتون گیلان با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از توسعه باغ های زیتون استان با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از توسعه باغ های زیتون استان با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان خبر داد.

jpg2407 دکتر محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر براساس نشست روز شنبه با رئیس بنیاد مستضعفان کشور در تهران انجام شد و هم‌اکنون یک گروه ۲۰ نفره به همراه معاون باغداری وزارت جهاد کشاورزی و مدیران چند هولدینگ کشور در گیلان حضور یافتند.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در سفر رییس بنیاد مستضعفان به گیلان افزود: این استان در گذشته در موضوع زیتون از لحاظ علمی، آموزشی و سطح زیرکشت مقام اول را در کشور داشت اما اکنون مقام سوم را داریم.برای همین در تلاشیم تا این موقعیت را از نو بدست آوریم.

دکتر نجفی به توافق سرمایه گذاری در ۴۰۰ هکتار زمین برای توسعه باغات زیتون اشاره و بیان کرد: زمینی در منطقه علی آباد رودبار با همین وسعت در نظر گرفته شده که مقرر گردید طی قراردادی و با هماهنگی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها ، در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

استاندار ادامه داد :کار بزرگی دیگر در استان با همکاری رئیس بنیاد مستضعفان کشور دست شکل‌گیری است که البته ممکن است زمان اجرای آن طول بکشد اما توافق‌های اولیه با رئیس بنیاد مستضعفان کشور انجام شده و زمین سه هزار هکتاری برای توسعه باغ زیتون در استان شناسایی شده که در آینده نزدیک در یک ماه آینده اجرایی می‌شود

وی سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در زمین ۲۰۰ هکتاری دامداری در منطقه صومعه سرا در غرب گیلان با چند هزار رأس دام را از دیگر مورد توافق با بنیاد مستضعفان ذکر کرد.jpg2408

وی با اشاره به حل مشکل کارخانه سیمان لوشان  که معضلی در چند سال اخیر بود در خصوص بیکاری کارگران، گفت: با توافق رئیس بنیاد مستضعفان کشور اقداماتی برای جلب رضایت کارگران انجام می‌شود و بخشی از کارگران نیز به این کارخانه بازگردانده می‌شوند تا در خط تولید جدید به فعالیت بپردازند.

دکتر نجفی همچنین تخریب محورهای سیاهکل – دیلمان ، اشکورات، رودبار و پیرکوه در شرق گیلان به علت تردد ماشین آلات سنگین و کامیون های حمل سیمان دیلمان را از جمله مشکلات استان عنوان و تصریح کرد: تخریب این محورهای عبوری، دشواری هایی را برای گردشگران و ساکنان منطقه ایجاد کرده بود که بنیاد مستضعفان متعهد شد سیمان مورد نیاز جهت اصلاح و تعریض این راه ها را بصورت رایگان برای رفاه مردم تأمین کند.

بازدید ازباغات زیتون رودبار و دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی امام جمعه رشت از دیگر برنامه های سفر محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان به گیلان بود .
jpg2412 jpg2411 jpg2410

Share