در مراسم استقبال از رجبی مقدم عنوان شد

اگر تمام ورزشکاران استان را جمع کنید به اندازه قهرمانان انزلی نیستند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شعبان جعفری که به نمایندگی از اعضای شورای شهر انزلی در این مراسم حضور داشت اظهار کرد: اگر تمام ورزشکاران استان گیلان را جمع کنید به اندازه قهرمانان انزلی نیستند.

IMG_96411به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل از سینا رجبی مقدم دلفین پر آوازه ایران و دارنده ی ۲۱۵ مدال قهرمانی رشته شنا با حضور جمع کثیری از حامیان و چند تن از اعضای شورای شهر بندرانزلی برگزار شد.

شعبان جعفری که به نمایندگی از اعضای شورای شهر انزلی در این مراسم حضور داشت اظهار کرد: اگر تمام ورزشکاران استان گیلان را جمع کنید به اندازه قهرمانان انزلی نیستند.

عضو شورای شهر انزلی در ادامه بیان کرد: در این دوره از شورا با وجود آقای احمدی فرد و خانم خاکپور تغییرات ملموسی در خصوص کمک به ورزشکاران این شهر انجام شده است که در این ۴ دوره ی شورا کم سابقه بوده و ما نیز امیدواریم با این تغییرات نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با اشاره به این موضوع که متاسفانه متولیان امر ورزش در این شهر خود را از ۴۴ رشته فعال قهرمانی انزلی جدا کرده اند خاطر نشان کرد: ما به عنوان عضو شورای شهر همین مردم، با درد و دل قهرمانان و ورزشکاران آشنا هستیم و خود را بیگانه از این صنف نمی‌دانیم.

جعفری با ابراز گلایه از آسانی مراحل کسب مجوز برای راه اندازی قلیان سراها تصریح کرد: باید از مسئولان مربوطه پرسید که دلیل اینکه قلیان سراها به راحتی آب خوردن مجوز می‌گیرند اما ورزشکار برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی و ورزشی خود باید از هفت خوان رستم عبور کند چیست؟

وی در پایان سخنان خود به مبلغی که باید طبق قانون برای ورزش شهرستان از بودجه شهرداری هزینه شود نیز اشاره نمود و اذعان داشت: به همین منظور سوله ی بحران غازیان در دست تعمیر است که پس از بازسازی به مکانی برای ورزش و ورزش دوستان تبدیل خواهد شد.

عضو جوان شورای شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه در کنار مربی با اخلاقی چون ابوطالب مشهور قطعا قهرمانی چون سینا رجبی مقدم به وجود خواهد آمد افزود: انزلی به لحاظ جمعیت بیشترین ورزشکار را دارد و قطعا این شهر در هر ورزشی سرمایه گذاری کند پیشتاز صحنه ها و میادین ورزشی خواهد بود و این مهم با وجود چنین مربیان بنامی ثابت شده است.

امیر احمدی فرد به پیشنهاد خود با موضوع مراسم بزرگ تجلیل از ورزش کاران و هیئت های موفق شهرستان انزلی که در شورای شهر نیز تصویب شده است اشاره نمود و تاکید کرد: در بهمن ماه و یا اسفند ماه سال جاری مراسمی بزرگ با حضور ۲۰۰۰ نفر و در خور شأن و منزلت قهرمانان ورزشی این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی که کمک یک میلیونی از سوی مسئولان را برای ورزشکاران کافی نمی دانست اضافه کرد: می توان با حمایت های دیگر، جوانان را به ورزش سوق داد و از ورود جوانان به بعضی از مسائل ناشایست جلوگیری کرد.

احمدی فرد در پایان سخنان خود با اشاره به این موضوع که باید حداقل یک درصد از بودجه شهرداری برای امور ورزشی و فرهنگی شهرستان خرج شود اظهار کرد: شهرداری می‌تواند با ایجاد سازمان فرهنگی و ورزشی کمک های بیشتری را اخذ کند و ایجاد این سازمان در شهری چون انزلی بسیار حیاتی ست.
دیگر سخنران این مراسم ابوطالب مشهور، مربی باسابقه ی شنای انزلی که معتقد بود سینا رجبی مقدم جایگاه مربی گری دارد اذعان داشت: امثال سینا در این شهر کم هستند، اگر اکنون سینا به این جایگاه رسیده است زحمات کارگروه شنا بوده و فقط نتیجه زحمات من نیست.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بر رطوبت زیاد این شهر آگاه است تاکید کرد: امیدوارم این سخنان در جایی ضبط و ثبت شود و به امید اینکه به ورزش و ورزشکار این شهر اهمیت بیشتری داده شود.
IMG_9636 IMG_9603

گفتنی است سینا رجبی مقدم از سن ۱۱ سالگی مشغول به فعالیت در رشته ی شنا است، وی دارنده ی ۲۱۵ مدال قهرمانی رشته شنا بوده که ۱۵۰ عدد از مدالهایش کشوری هستند، رجبی مقدم به عنوان تنها نماینده گیلان و یکی از دو نماینده کشور در سری مسابقات بین المللی شنای دبی که در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.
/انزلی کلاب

Share