فرماندار رشت خبر داد

لایروبی ۲ کیلومتر از رودخانه پیربازار توسط شهرداری رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدوی با بیان اینکه طرح تعریض رودخانه پیربازار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: دو کیلومتر از رودخانه پیربازار توسط شهرداری رشت در حال لایروبی است.

مراسم استانی گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هشتم دی ماه در رشت/برگزاری مسابقه کاریکاتور سران فتنه در گیلان

mahdavi_9239به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی امروز با اشاره به تغییر در ساختار صدور سند روستایی در اداره ثبت اسناد اظهار کرد: امسال در صدور سند روستایی به‌روز نیستیم.

وی به سهمیه صدور ۴ هزار و ۸۰۰ سند روستایی در سال ۹۳ در رشت اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار سند روستایی در رشت صادر شده است.

مهدوی از ایجاد ساختار الکترونیکی در اداره ثبت اسناد طبق قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد و بیان کرد: ایجاد تحول اداری در دستگاه مذکور سبب شده در صدور سند روستایی عقب باشیم و مقرر شده تا پایان سال جاری به سقف تعیین شده برسیم.

*توسعه روستایی در توسعه ملی تاثیرگذار است

فرماندار رشت در ادامه با تاکید بر توسعه روستایی، گفت: اعتقاد داریم توسعه روستایی در توسعه ملی تاثیرگذار است.

وی توسعه روستایی را سبب فراهم شدن زیرساخت‌ها در کشور دانست و تصریح کرد: توسعه روستایی رسیدن به افق ایران ۱۴۰۴ را پایه‌گذاری می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه توسعه روستایی باید همه‌جانبه، عادلانه و پایدار باشد، یادآور شد: توازن باید در توسعه روستایی رعایت شود.

فرماندار رشت بر توجه به ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و فضایی در روستا تاکید کرد و افزود: با یک بعدنگری نمی‌توانیم در توسعه روستا به اهداف برسیم.

وی توجه به ابعاد اجتماعی در کاهش فقر در روستا را موثر خواند و اظهار کرد: اقدام‌های لازم به منظور فقرزدایی در روستاها باید انجام شود.

مهدوی کاهش فقر را پایه فعالیت مسئولان در روستا دانست و بیان کرد: ابتدا باید وضعیت معیشتی مردم در روستا تغییر پیدا کند تا بتوانیم دیگر موارد توسعه روستایی مانند رشد اقتصادی و … را در آن لحاظ کنیم.

فرماندار رشت اجرای برنامه‌ها در راستای تقویت اقتصاد خانوار در روستا را موثر دانست و تصریح کرد: سیاست مذکور در ماده ۱۹۴ قانون لحاظ شده و به نیازهای اساسی روستا توجه شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی نیازهای اساسی اجتماعی رونق فضای کسب و کار، اشتغال، آموزش، کسب مهارت‌های فنی و … در ماده ۱۹۴، خاطرنشان کرد: به موضوع شرکت‌های مادرتخصصی توسعه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع خانگی مانند فرش و … در ماده مذکور توجه شده است.

مهدوی ایجاد فضای کالبدی روستا در محیط زیست را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: منابع باید در حفظ محیط زیست هدایت شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبق بند ۳ ماده ۱۹۴ مکلف به انجام آن است.

فرماندار رشت با بیان اینکه به توسعه فضای ورزشی در ایجاد فضای کالبدی در روستا توجه شده است، یادآور شد: اعتقاد داریم اگر سیاست‌های ماده ۱۹۴ قانون و دستورالعمل اجرایی آن اجرایی شود می‌توان برنامه‌های انجام شده در افق پنج ساله قانون پنجم توسعه در روستا را اندازه‌گیری کرد.

وی ارتقای اقتصاد روستایی را عامل مهم جلوگیری از مهاجرت‌ها خواند و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها در روستاها حائز اهمیت است.

مهدوی با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساخت‌ها مانند تلفن، دسترسی به اینترنت، بانک و … در روستاها وجود دارد، بیان کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در روستاها هنوز مهاجرت‌ها وجود دارد اما این روند اکنون کند شده است.

فرماندار رشت عامل اصلی ماندگاری روستائیان را وضعیت اقتصادی و معیشتی دانست و تصریح کرد: ارتقای تقویت اقتصاد در ماندگاری روستائیان در روستاها موثر است.

*لایروبی ۲ کیلومتر از رودخانه پیربازار توسط شهرداری رشت

وی همچنین به وضعیت رودخانه پیربازار اشاره کرد و افزود: رودخانه مذکور به دلیل هدایت آب‌های سطحی شهر رشت از طریق رودخانه‌های گوهررود و زرجوب نیازمند لایروبی است.

مهدوی با بیان اینکه طرح تعریض رودخانه پیربازار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: دو کیلومتر از رودخانه پیربازار توسط شهرداری رشت در حال لایروبی است.

فرماندار رشت لایروبی یک متر از عمق رودخانه پیربازار را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: ۹ کیلومتر از رودخانه مذکور لایروبی نشده و باید در طرح احیای تالاب انزلی گنجانده شود.

/فارس

Share