عضو شورای شهر رشت

رشت بدترین شرایط مدیریت شهری در سطح کشور را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیریت شهری در گیلان یک چهارم میانگین مدیریت کشور است و شهر رشت یکی از بدترین شرایط را در موضوع مدیریت شهری و شهرداری در سطح کشور دارد و جالب این است با این شرایط بعضی ها در داخل و بیرون با خوشحالی از آن استقبال می کننند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیریت شهری در گیلان یک چهارم میانگین مدیریت کشور است و شهر رشت یکی از بدترین شرایط را در موضوع مدیریت شهری و شهرداری در سطح کشور دارد و جالب این است با این شرایط بعضی ها در داخل و بیرون با خوشحالی از آن استقبال می کننند.

شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر رشت عصر دیروز ۲۷ مهر برگزار شد.

سید رضا موسوی‌روزان در نطق خود گفت: در این جلسه قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که ممکن است به ظاهر برای دوستان عزیز شورا و حتی رسانه ها خیلی خوشایند نباشد. اما هرآنجه می گویم برای دلسوزی شهرمان , برای آبادانی شهرمان, برای همبستگی و اتحاد و بیشتر شدن دوستی و رفع موانعی است که هر روز به شکلی خودنمایی میکند.به عنوان یک برادر کوچک و یک عضو و نماینده مردم شهرمان به همگان چه  عزیزان شورا و چه  رسانه ها و هر کسی که صدای بنده را می شنود می گویم که ما به شدت نیاز به انتقاد از خود داریم. گاهی تعریف ها و تمجید ها انسانها را به نابودی و قهقرا می کشاند.
*پایگاه‌های خبری غیر مجاز اعضای شورا را تخریب نکنند

Mosavi-1حرف اول بنده با پایگاه های خبری است.از رسانه ها و آنهایی که بدون استثنا برایشان احترام قائلم.اگر پایگاه خبری به یک یا چند عضو از شورا علاقه مند است، هیچ اشکالی ندارد اما نباید هرگز به خود اجازه دهد در جهت دفاع از آن عضو و یا اعضای شورا, دیگران را مورد اهانت قرار دهد. در واقع بدترین نوع دفاع است. مرحوم دکتر شریعتی اشاره می کند اگر می خواهید فردی را تخریب کنید دفاع بد از او داشته باشید. دوستان رسانه ای بدانند که اختلاف بین اعضای شورا به نفع شورا و شهرداری و مردم شهر و حتی نظام اسلامی نیست و اعضای شورا را از سازندگی و برنامه ریزی و رسیدن به اهداف باز می دارد.

موسوی روزان افزود: بنده البته این عقیده را ندارم که مطبوعات همه چیز را سفید ببینند. نظر خود را می گویم که رسانه ها هر چیز را همانطور که هست ببینند و منعکس کنند و نظرات شخصی و سلیقه ای خود را وارد خبر نکنند و یا در تحلیل به شکلی وارد نشوند که اعضای دیگر شورا را بر علیه یک عضو نظرات کاملا منفی پیدا کنند. بنابراین رسانه ها به اتحاد و همبستگی دوستان شورا فکر کنند که هرچه نزدیکتر باشند به نفع شهر است.

عضو شورای رشت با اشاره به اینکه در هفته گذشته تصویری از خانم شیرزاد در یک سایت خبری منتشر شد که در حال چای خوردن است، گفت: رسانه ها، خبرنگاران در صحن حضور دارند و بدانند زمانیکه آنها نیستند نیز همانطوری است که حضور دارند. بطور مثال میوه و شیرینی محدودی که شورا تهیه میکند همانقدری که جلوی یک عضو گذاشته می شود برای خبرنگاران نیز گذاشته می شود و هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی شوند. آیا این درست است که چنین تصاویری منتشر شود؟ امروز برای خانم شیرزاد است فردا برای آقای صابر رییس شورا و پس فردا نوبت آقای باقری و کارگرنیا و حاجی پور و بنده و همه اعضای شورا…آیا چنین تصاویری برای ما پسندیده است؟ یقینا هیچ کدام چنین چیزی برای خود نمی پسندیم پس برای همکاران شورا هم نپسندیم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه این پایگاه خبری سخنان خانم شیرزاد را به شکلی مورد نقد قرار داده که بقیه اعضا را تحریک می کند که شروع به موضع گیری کنند. من نمی خواهم بگویم که صحبتهای خانم شیرزاد عاری از اشکال بوده است، اما آیا اینگونه برخورد و رفتار یک پایگاه خبری درست است؟ اگر عضو و یا اعضا حرفی با هم دارند، درست نیست اینگونه منتشر شود. این سایت با تحلیل خود و بردن نام اعضای استیضاح کننده با این عنوان که همگی با سوابق مدیریتی و مدارج عالی علمی هستند، نوشته است حال کدام یک نماد بی تدبیری است؟ واقعا ببینید که یک پایگاه خبری چگونه به یک عضو شورا توهین می کند؟ به بهانه دفاع از اعضای دیگر. پس دقت داشته باشیم که اینگونه حرکات اثر تخریبی دارد. شما مجوز وزارت ارشاد هم ندارید.

موسوی روزان در ادامه نصایح خود با بیان اینکه درخواست بنده این است که پایگاه های خبری اخلاق را رعایت بفرمایند، تصریح کرد: همواره سعی در نزدیکی دوستی بیشتر بین اعضای شورا داشته باشند نه فاصله و جدایی.
* میانگین مدیریت شهرداری در رشت فصلی شده است

وی در ادامه نطقدر خصوص مدیریت شهری گفت: شهرداری رشت در طول ۱۵ سال عمر شورا در ۴ دوره , مدیریت با ثباتی نداشته است و ۱۸ شهردار در ۱۵ سال داشته ایم که با حذف ۲ مدیر ۵ ساله شهرداری , میانگین مدیریت شهرداری رشت فصلی بوده و حداکثر به دو فصل می رسد. میانگین کلی مدیریت شهرداری در سطح کشور ۲ سال و ۶ ماه است اما در گیلان یک یک چهارم میانگین مدیریت کشور است و شهر رشت یکی از بدترین شرایط را در موضوع مدیریت شهری و شهرداری در سطح کشور دارد و جالب این است با این شرایط بعضی ها در داخل و بیرون با خوشحالی از آن استقبال می کنند و این موضوع و مسئولیت این کار قبل از هر کس به اعضای شورا بر می گردد و من از همه اعضای محترم شورا تقاضا دارم که نسبت به این موضوع حساسیت ویژه به خرج داده و برای رضای خدا حداقل شهردار بعدی برای مدت ۳ سال باقیمانده عمر شورای چهارم شهردار رشت باشد. به عنوان یک عضو شورا و به عنوان یک دوست و برادر عرض میکنم باید تحمل خود را بالا ببریم, ممکن است بسیاری از خواسته های ما برآورده نگردد ولی نگاه کنیم که آیا شهردار به نفع شهر است یا خیر.

عضو شورای چهارم با بیان اینکه شورای اسلامی کلانشهر رشت از شهرهایی چون اصفهان, مشهد, قزوین, تبریز و تهران چیزی کم ندارد گفت: از خودمان سوال کنیم چرا مدیریت شهرداری در رشت این مقدار بی ثبات است؟ اگر قرار است از داخل شورا و خارج از شورا شهرداری انتخاب شود به اندازه کافی در یکسال از همدیگر شناخت پیدا کرده ایم پس زمان را از دست ندهیم و مواظب باشیم که اشتباه دوست عزیز شورایی ما که از حامیان اصلی اولیه و از مخالفان اصلی پایان کار آقای خلیلی بودند تکرار نشود چرا که با یک اشتباه دیگر عمر کاری شورای دوره چهارم به پایان میرسد و تاوان اشتباهات مارا جمعیت یک میلیونی رشت باید بدهد.

وی ادامه داد: از همین فرصت استفاده می کنم و به آقای کریم سرپرست تبریک عرض می کنم ایشان فرد سالم و متدینی است اما باید توجه داشته باشند که دوره سرپرستی شهرداری امانتی است که باید با کمترین چالش آن را پشت سر بگذارند.شهرداری رشت در زمان آقای خلیلی جهنم نبود و یک شبه در زمان آقای سرپرست بهشت نمی شود. با مشکلاتی که گریبانگیر شهر رشت است همه اعضای شورا, مدیران شهرداری, شهرداران مناطق و پرسنل عزیز شهرداری باید آستین بالا زده و همت خود را برای رفع مشکلات بکار گیرند.

آرزوی سلامت و سعادت برای همگان و آرزوی سلامت کامل برای رهبر عزیز انقلاب اسلامی و همه خدمت گزاران دارم.

/گیل خبر

 

Share