افتتاح ساختمان دفتر نظام مهندسی ساختمان گیلان در شهرستان سیاهکل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ، دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان سیاهکل با حضور مهندس هادی الماسی رئیس سازمان نظام مهندسی استان گیلان، اعضای هیأت مدیره ، هیات رئیسه دفتر نمایندگی سیاهکل ،شهرداران شهرهای سیاهکل و دیلمان، محمدیان معاون فرماندار سیاهکل، جمع کثیری از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ، دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان سیاهکل با حضور مهندس هادی الماسی رئیس سازمان نظام مهندسی استان گیلان، اعضای هیأت مدیره ، هیات رئیسه دفتر نمایندگی سیاهکل ،شهرداران شهرهای سیاهکل و دیلمان، محمدیان معاون فرماندار سیاهکل، جمع کثیری از مهندسین و مردم شهرستان سیاهکل افتتاح و به بهره برداری رسید.

s9در ابتدا مجری در خصوص پیشینه تاریخی شهرستان سیاهکل مطالبی عنوان نمود و افزود: سیاهکل از سال ۱۳۰۴ دارای شهرداری و جز ۱۶ شهر اولیه ای بودکه دارای شهرداری شد اما طی این مدت در این شهرستان خدمات صورت گرفت و نارسایی هایی هم دارد که امروز شاهد یکی از بزرگترین خدمات در این شهرستان هستیم.

سپس رئیس دفتر نظام مهندسی شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: خدمات رسانی در این شهرستان به دلیل وسعت و پراکندگی جمعیت به راحتی صورت نمی گرفت و بعد مسافت و دوری راه همواره مشکلاتی برای مردم ایجاد می کرد که استقرار دفتر نمایندگی این سازمان با حمایت های هیات مدیره دوره ششم ، در شهرستان سیاهکل باعث سهولت در انجام فعالیت های تخصصی می شود.

مهندس شیرین کام با اعلام این مطلب که در ۸ سال گذشته ساخت و ساز زیادی انجام نمی پذیرفت اظهار داشت: یکی از دلایل کثرت ساخت و ساز مسکن مهر بود که در سال های اخیر موجب رونق این حرفه شد و همیشه زحمت نظارت بر دوش دوستان نظام مهندسی لاهیجان بود لذا ضرورت ایجاد کرد که این کار از این پس در شهرستان سیاهکل انجام پذیرد و ما امروز شاهد افتتاح ساختمان آن می باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که ایجاد دفتر نظام مهندسی در شهرستانها هزینه زیادی را بر دوش نظام مهندسی استان گذاشت اذعان کرد: تمام هزینه مرتبط از سوی نظام مهندسی ساختمان استان گیلان تأمین می شود و هیچ گونه اعتبار دولتی در این زمینه اخذ نمی شود.

رئیس دفتر نظام مهندسی شهرستان سیاهکل ریسک پذیری را عامل موفقیت یک مدیر قلمداد کرد و تصریح کرد: هر کاری باید توجیهی داشته باشد امیدوارم ریسک مدیریتی که در جهت ایجاد این دفتر در این شهرستان انجام گرفته جوابگو باشد لذا این کار نیاز به حمایت همه مردم علی الخصوص مهندسین دارد تا با ارائه خدمات مناسب علاوه بر رضایت مردم شهرستان بتوانیم اعتمادی را که از سوی هیات مدیره در راه اندازی دفتر نمایندگی سیاهکل داشته اند به خوبی پاسخگو باشیم.
مهندس شیرین کام خاطر نشان کرد: راه اندازی این دفتر حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای نظام مهندسی هزینه در بر داشته است.
وی تجربه و دانش را عامل مهم جهت پیشرفت کار عنوان کرد و اضافه نمود. هیأت مدیره نظام مهندسی استان تشکیل شده از افراد باتجربه و جوان که می تواند پیشرفت خوبی برای استان به همراه آورد.

رئیس دفتر نظام مهندسی شهرستان سیاهکل یادآور شد: نباید به نظام مهندسی به چشم مجمع یا صنف نگاه کرد بلکه در اینجا بحث استفاده از فکر، نیرو و اندیشه می باشد.

مهندس شیرین کام در پایان از مهندس الماسی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان، اعضای هیأت رئیسه لاهیجان و پرسنل آنان و شخص مهندس ملک زاده رئیس دفتر مهندسی لاهیجان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه معاون فرماندار سیاهکل با اعلام این مطلب که فرمانداری سیاهکل سال ۷۶ تأسیس گردید اما هنوز بعضی ادارات در این شهرستان مستقر نیستند اما طی ۲ سال اخیر اکثر ادارات در این شهرستان استقرار یافته اند و در آینده نزدیک شاهد افتتاح اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی در این شهرستان خواهیم شد.

محمدیان تشکیل دفتر نظام مهندسی در هر شهرستان را بسیار مثبت ارزیابی نمود و اذعان داشت؛ تشکیل این دفتر موجب کاهش بلایای طبیعی مثل زلزله خواهد شد اگر نظارت در شهرستان توسط این دفتر بخوبی انجام پذیرد می تواند درصد این آماررا هم کاهش دهد.

وی با اشاره به این مطلب که اشتغال یکی از مشکلات اساسی همه دولتمردان بود تصریح کرد: تشکیل این دفتر می تواند بر کاهش آمار بی کاری اثرگذار باشد لذا از اعضای دفتر نظام مهندسی درخواست دارم که در کارگروه اشتغال شهرستان حضور داشته باشند.

معاون فرماندار شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه وجود این دفتر حتی در ورود سرمایه گذاران مفید است عنوان کرد: آنچه از دفتر نمایندگی نظام مهندسی انتظار می رود این است که در کنار نظارت، پژوهش و تحقیق را هم دنبال نمایند.

در ادامه دکتر ربیع منتصر کوهساری از اساتید دانشگاه و از افراد بومی سیاهکل نیز در این رابطه مطالبی را عنوان نمود.

s7سپس مهندس هادی الماسی رئیس نظام مهندسی استان گیلان گفت: بعضا نگاه کشور در جهت برنامه ریزی و استقرار واحدهای اداری کمی است نه کیفی، لذا این شهرستان به دلیل جمعیت کمتر تحت لوای فرمانداری لاهیجان قرار داشت اما در سال ۷۶ سیاهکل مستقل شد با این حال سیستم ساخت و ساز در شهرستان زیرنظر نظام مهندسی لاهیجان بود که با تلاش های هیات مدیره این شهرستان امروز دارای دفتر نمایندگی مستقل شد.

مهندس الماسی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ دفتر نمایندگی وجود داشت افزود: از سوی هیأت مدیره نظام مهندسی استان تصمیم گرفته شد ۵ شهرستان دیگر دارای دفتر نمایندگی شوند که تاکنون افتتاح دفتر نمایندگی در شهرستانهای املش، رضوانشهر، ماسال انجام شده و امروز هم شاهد افتتاح دفتر نمایندگی سیاهکل هستیم و امیدوارم دفتر نمایندگی نظام مهندسی شفت هم در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی استان گیلان را ۱۷ هزار و پانصد نفر عنوان کرد و اضافه نمود: دفتر نمایندگی این شهرستان تاکنون ۸۳ نفر عضو دارد.

رئیس نظام مهندسی استان گیلان خاطر نشان کرد: در بین این پنج نمایندگی تنها دفتر نمایندگی شهرستان سیاهکل دارای ساختمان خریداری شده می باشد و بقیه به صورت استیجاری اداره می شوند.

مهندس الماسی اذعان داشت: اعضای هیات رئیسه دفتر نمایندگی سیاهکل وظیفه خطیری را بر عهده دارند ، زیرا به عنوان پایه گذاران این دفتر نمایندگی می توانند با نقش خود نحوه فعالیت آن را رقم بزنند.مهندس شیرین کام، مهندس باباخانی و مهندس قاسمی سه عضوی هستند که می توانند با فعالیت های مثبت خود نه تنها باعث رشد شهرستان خود شوند بلکه نام خود را به عنوان افراد تاثیر گذار در تاریخ شهرستان ثبت نمایند.

وی شهرستان سیاهکل را قسمتی از تاریخ پرافتخار گیلان عنوان کرد و اضافه نمود: هر وقت به موسیقی بومی محلی ، جاهای دیدنی استان و تاریخ گیلان نگاه کنیم همیشه نام سیاهکل را در این بخش ها و تاثیر فرهنگ آن را پر رنگ می بینیم.

Share