از لزوم اصلاح ساختار سياسي تا نظارت شورا بر ادارات

در جلسه‌‌ی گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر خمام چه گذشت؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه‌‌ی گزارش عملکرد شش‌ ماهه‌‌ی دوم فعالیت شورای اسلامی شهر خمام با حضور فرماندار شهرستان رشت , بخشدار خمام , و در جمع مردم برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه‌‌ی گزارش عملکرد شش‌ ماهه‌‌ی دوم فعالیت شورای اسلامی شهر خمام باحضور فرماندار شهرستان رشت , بخشدار و امام جمعه شهر , و در جمع مردم برگزار شد.
سیدمجتبی حسینی‌نسب رییس شورای شهر خمام امنیت امروز ایران را مرهون خون شهدا دانسته و اظهار داشت : در بسیاری از قانون های اساسی جهان مردم سالاری واژه‌ای است که به عنوان مبنای تئوریک محض باقی مانده، اما در کشور ما مردم سالاری دینی مولود اندیشه‌ی امام راحل (ره) بوده که بعد از ایشان مقام معظم رهبری این راه ‌را ادامه داده اند.و حضور امروز مردم در این جلسه مرهون مردم سالاری دینی است.

باید توسعه را در پیش بگیریم

hosseini nasabe1409302570240حسینی نسب با اشاره به تدوین طرح افق ۱۴۰۴ ایران، گفت : بر اساس چشم انداز بیست ساله ایران باید کشور اول خاورمیانه باشد و ایران در این طرح به‌عنوان کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: برای تحقق این طرح باید توسعه را در پیش بگیریم و توسعه یعنی تکامل سطح زندگی مردم در حزوه های اقتصادی,اجتماعی فرهنگی برای رسیدن به مفاهیمی چون آزادی، عدالت، پویایی اجتماعی و فرهنگی.
تشکیل مجمع مشاوران شورای شهر خمام برای اولین بار در گیلان

رییس شورای شهر خمام با اشاره به اینکه مجمع مشاوران شورای شهر خمام برای اولین بار در گیلان به صورت پایلوت در خمام و با حضور ۲۴ نفر از نخبگان خمام تشکیل شده است تصریح کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ جمعیت شهری خمام ۱۷ هزار و ۱۰۶ نفر بوده که مطمئنا در سال ۱۳۹۳ این جمعیت به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

ساختار سیاسی و اداری اصلاح شود

وی با بیان اینکه جمعیت شهری خمام از جمعیت شهری برخی از شهرستان‌های استان گیلان و بخش‌های رشت بیشتر است، اظهار داشت : علی رغم تمام پیگیری‌های انجام شده شهرستان شدن خمام تاکنون محقق نشده و در کمیته‌ برنامه‌ریزی استانداری هنگام تخصیص بودجه خمام ۲۰ هزار نفری به اندازه ی خشکبیجار ۸ هزار نفری به یک اندازه بودجه دریافت می کند.
حسینی نسب از پرداخت ماهیانه ۱۲۰ میلیون تومان حقوق به کارکنان شهرداری خبرداد و افزود:در پایان هر ماه موجودی حساب شهرداری صفر است.
وی اصلاح ساختار سیاسی و اداری را راهکار برون رفت از مشکلات دانست و با اشاره به اینکه هم اکنون یک نظام متمرکز به عنوان دولت در رأس امور قرار دارد، گفت : باید نگاه بالا به پایین را تبدیل به نگاه پایین به بالا نماییم و توسعه را از روستاها,شهرها و در نهایت استان و کشور پیگیری کنیم.بنابراین با از بین بردن تمرکز گرایی در کنار تحقق شعار «کوچک زیباست»توسعه محلی نیز بوجود خواهد آمد.

ادارات و سازمان ها زیرنظر شورا و شهرداری قرار گیرند

رییس شورای شهر خمام با قدردانی از همدلی و تعامل بوجود آمده بین روسای ادارات خمام و بخشداری برای حل مشکلات شهری گفت:در حضور سه نماینده محترم مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی,بحث تجمیع مدیریت شهری را بیان کردم.با توجه به اینکه شورای شهر فاقد ارتباط قانونی نظارتی بر تمام ادارات است و فقط بر شهرداری نظارت دارد برای حل مشکلات باید بحث تجمیع مدیریت شهری اجرایی شود و همه ی ادارت و سازمان ها زیرنظر شورا و شهرداری قرار گیرند.

برای خدمات بیشتر نیازمند برقراری برخی ارتباطات با مسئولین فرادست هستیم

ghiasie1409302221877در ادامه این نشست سخنگوی شورای شهر خمام  ضمن تقدیر از عملکرد شهردار و پرسنل شهرداری خمام،و همچنین تبریک هفته‌ی دولت اظهار کرد:در اصل ۱۰۳ قانون اساسی بیان شده که استانداران، فرماندارن، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت مصوبات قانونی آنها می باشند و در اصل به اصل ۱۰۰ قانون نیز پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با توجه به مقتضیات محلی اداره‌ی امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان از طریق همکاری مردم صورت می گیرد.

جلیل غیاثی شهرداری را یکی از معدود نهادهایی دانست که درامد خود را به مردم گزارش می دهد و افزود: شورای اسلامی و شهرداری به عنوان دو بازوی نظارتی بر مدیریت شهری نقش بسیار موثری دارند اما این بدان معنا نیست که  شورا می تواند بر همه‌ی دستگاه های دولتی و اجتماعی نظارت داشته باشد اما در این زمینه تاثیرگذار است.

وی پرسنل شهرداری را بازوی اجرایی شورای شهر دانست و گفت:وظیفه ی شورا و شهرداری خدمت بی منت به مردم است اما برای خدمات بهتر نیازمند برقراری برخی ارتباطات با مسئولین فرادست مثل نمایندگان مجلس و فرماندار هستیم، تا اعتبارات به صورت هدفمند برای انجام امور مختلف شهری جذب شوند و در همین راستا طی یکسال اخیر جلسات متعددی با مدیران کل استان و نمایندگان مجلس برگزار کرده ایم.

غیاثی درآمد ۵ ماهه اول شهرداری را ۱۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۲۹ ریال اعلام کرده و افزود :در همین مدت ۱۳ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال هزینه شده است.
سخنگوی شورای شهر خمام با بیان اینکه با تمام توان خود و بدون هیچگونه حب و بغض پیگیر امور بوده ایم افزود:از مردم می‌خواهیم هیچگاه ما را از انتقادات سازنده ی خود محروم نکنند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا غیاثی در ادامه به گزارش عملکرد عمرانی شورای شهر و شهرداری خمام در ۶ ماهه‌ی دوم پرداخت:
– اتمام رفیوژ و چراغانی خیابان امام خمینی (ره) با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال
– روکش آسفالت خیابان امام خمینی ( باتوجه به عدم تکمیل فرایند مالی پروژه قیمت نهایی آن مشخص نشده است.)
احداث میدان پرواز با هزینه ۲ میلیارد ریال
– جدول گذاری، نصب چراغ و تندیس مرحوم دکتر چمساز و همچنین ایجادیک میدان در آن محدوده که موجب کاهش ۸۰ درصدی تصادفات و تعارضات درورودی خیابان تختی شده است.
– آغاز احداث ساختمان تجاری شهرداری با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال
– روکش آسفالت قسمتی از انتهای خیابان بوعلی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال
– انعقاد قرارداد برای احداث پارک خانواده جنب استخر شهرداری خمام (سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید)
– لوله گذاری بخشی از کوچه شهید حسینی به طول تقریبی ۱۳۰ متر
– ادامه‌ی فرش موزاییک خیابان پاسداران با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال
– عملیات جمع آوری آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال
-ترمیم و بازسازی آبنمای پارک آفتاب خمام با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال
سخنگوی شورای شهر خمام آسفالت انتهای خیابان بوعلی به سمت آرامستان خمام , خاکریزی و طرح توسعه‌ی زیر پل غیر همسطح خمام  به همراه تکمیل نورپردازی , خط کشی ترافیکی شهر به طول ۳ کیلومتر, اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای بلوار معلم از دیگر اقدامات ۶ ماهه دوم بوده است.
غیاثی همچنین از رایزنی با فرمانداری و تشکیل یک کارگروه برای تکمیل مزار شهدای شهر خمام خبر داد و افزود:یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه طرح هادی است که با پیگیری های انجام شده و انعقاد قرارداد با یکی از شرکت های معتبرظرف چند ماه آینده در طرح هادی سال ۸۵ بازنگری صورت می گیرد و بسیار امیدواریم که کاستی های طرح هادی گذشته را اصلاح نماییم.

اقدامات فرهنگی شورا

ghiasi5-e1409303036480سخنگوی شورای شهر خمام برگزاری جلسه علنی شورا,تشکیل مجمع مشاوران,حمایت مالی از مسابقات فرا استانی قوی ترین مردان,نصب بنر عفاف و حجاب و نماز جمعه,دیدار و رایزنی با خانواده معظم شهدا برای ساخت یادمان شهدا را از اقدامات فرهنگی انجام شده در ۶ ماهه دوم دانست.

افزایش امکانات درمانگاه خمام
وی همچنین از اصلاح خروجی شهر خمام و اصلاح طرح هندسی میدان ولی عصر خبرداد و گفت:در این زمینه جلساتی با مسئولین راه و شهرسازی برگزار شده است.
غیاثی با بیان اینکه با همکاری دکتر حسن تامینی نماینده مردم رشت پروفسور برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور بررسی مشکلات بهداشتی در خمام حضور پیدا کرد, اظهار داشت:خوشبختانه درمانگاه خمام تکمیل شده و امکانات آن افزایش پیدا کرده است.

اجرای طرح آب رسانی با همکاری دکتر جعفرزاده نماینده مردم رشت

سخنگوی شورای شهر خمام در ادامه از آب رسانی به حدفاصل میدان ولی عصر خمام تا نرسیده به پیچ کته سر خبر داد و گفت:با پیگیری شورا و شهرداری خمام و همکاری صمیمانه ی دکتر غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مدیرکل آب و فاضلاب استان گیلان و همچنین آب و فاضلاب شهرستان رشت در خمام حضور پیدا کردند و با تلاش شبانه روزی آقای بامدادی رییس اداره آب و فاضلاب خمام توانسته ایم مشکل چندین ساله مردم آن منطقه که دسترسی به آب شرب بود را حل نماییم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا  در این مراسم از زحمات چندین ساله ی حجت الاسلام قاسمیان امام جماعت خمام تقدیربه عمل آمد.
گفتنی است پایان بخش مراسم تقدیر از ورزشکاران,حافظان قرآن کریم,رتبه های برتر کنکور سراسری بود.
DSC08088 DSC08090

 

Share