کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری رشت !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در سی و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت که عصر روز شنبه چهارم مرداد ماه برگزار شد؛ طرح کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری مورد بررسی قرار گرفت. مظفر نیکومنش نودهی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست در ابتدای جلسه اظهار داشت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در سی و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت که عصر روز شنبه چهارم مرداد ماه برگزار شد؛ طرح کاشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار بهداشتمظفر نیکومنش نودهی رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست در ابتدای جلسه اظهار داشت : ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا رو به پایان است و آرزوی قبولی طاعات و عبادات را از درگاه حق برای همه ی همشهریان و اعضای محترم دارم .

وی افزود : به روزهای فرخنده عید سعید فطر نزدیک می شویم و پیشاپیش این ایام را به همه مسلمانان تبریک می گوییم .

در ادامه ، حسین زاده استاد دانشگاه از میهمانان جلسه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص کاشت گیاهان ایده آل در فضای سبز شهری گفت : استفاده از گلها و گیاهان زینتی که خاصیت دارویی نیز داشته باشند در اغلب کشورهای دنیا مرسوم است و با توجه به فراوانی گونه های گیاهی استان می توان گیاهانی را در فضای سبز شهر برای بحث تنفسی و همچنین مقاوم در برابر سرما و گرما کشت کرد .

وی با بیان این مطلب که این گیاهان با داشتن رنگ ها متنوع می توانند در بحث زیباسازی فضای شهری نیز مورد استفاده قرار گیرند؛ خاطر نشان کرد : به طور سنتی در سطح شهر رشت از درختان صنوبر استفاده می شود در حالی که می توان با کاشت درختانی که هم از نظر ظاهری و هم از نظر مقاومت در حد بالایی هستند به مقوله زیباسازی نیز پرداخت .

وی تصریح کرد : بسیاری از گیاهانی که خاصیت دارویی دارند و جزء طبیعت بومی گیلان نیز می باشند با داشتن گلهای رنگارنگ می توانند به فضای سبز شهری و رنگ بندی آن جان دوباره ببخشند .

حسین زاده اضافه کرد : کاشت گیاهان دارویی و سنتی به صورت یک طرح در استانهای گلستان و شیراز اجرا شده است و با موافقت شورای محترم شهر رشت و مجموعه شهرداری می توان این طرح ها به صورت پایلوت در مکانی به مرحله اجرا درآورد .

محمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت نیز در زمینه اجرای پایلوت این طرح گفت : با حضور کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز و زیباسازی شهری در جلساتی این طرح مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت و در صورت مقرون بصرفه بودن و تایید آن مکانی به عنوان پایلوت در اختیار تیم تحقیقاتی قرار خواهد گرفت .
/روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت

Share