پوراوزان:هدف شورای هماهنگی،تلاش‌ در راستای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: هدف شورای هماهنگی، تلاش‌ در راستای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است. به  نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، علی اکبر پوراوزان در نشست دفتر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، با اشاره به اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: هدف شورای هماهنگی، تلاش‌ در راستای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است.
به  نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، علی اکبر پوراوزان در نشست دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر لزوم محافظت از خانواده توسط خود شهروندان خاطرنشان کرد: اگر این موضوع را فرهنگ سازی کنیم اثربخشی اقدامات به حداکثر می رسد.
ozan0328000013_وی با بیان اینکه بسیاری از معتادان به دلیل عدم شناخت از عواقب سوء اعتیاد به آن دچار شده اند، خاطرنشان کرد: گونه‌های متنوع مواد مخدر با برگزاری نمایشگاه‌ و کارگاه های آموزشی باید به تمامی اقشار جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان شناسانده شود.
این مسئول با تاکید بر اهمیت تداوم روش های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، گفت:همان گونه که دغدغه اوقات فراغت در باور خانواده هاست، این دغدغه نیز باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد چند برابر شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه مهارت های زندگی و اقدامات پیشگیرانه باید از مهد کودک ها آغاز شود،اظهار کرد: اگر امروز هدفمند، استاندارد و بر اساس برنامه حرکت کنیم، در چند سال آینده شاهد کاهش ابتلا به اعتیاد خواهیم بود.
پوراوزان با بیان اینکه مردم نسبت به عواقب اعتیاد آگاهی دارند اما باور ندارند، تصریح کرد: مشکل اصلی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر آن است که از این پدیده شناخت درستی حاصل نشده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد، خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر پدیده خانمانسوزی است که آثار مخرب و زیانبار فردی ، خانوادگی و اجتماعی در پی دارد.

Share