سام سکوتی

گزارشی از پورتالهای فرمانداری های گیلان

گزارشی از پورتالهای فرمانداریهای گیلان بدون شک در دنیای دیجیتالی امروز و عصر انفجار اطلاعاتی که کمی هم از آن عبور کرده‌ایم و باید دوره آتشفشان اطلاعات را جایگزین آن نماییم، سایت ها و پورتال‌های هر وزارت خانه، سازمان و تشکیلاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و روزآمد بودن و کامل بودن آنها می‌تواند نقش […]

گزارشی از پورتالهای فرمانداریهای گیلان

24_gilanبدون شک در دنیای دیجیتالی امروز و عصر انفجار اطلاعاتی که کمی هم از آن عبور کرده‌ایم و باید دوره آتشفشان اطلاعات را جایگزین آن نماییم، سایت ها و پورتال‌های هر وزارت خانه، سازمان و تشکیلاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و روزآمد بودن و کامل بودن آنها می‌تواند نقش موثری در کارکرد آن تشکیلات و معرفی مدیران آن ایفا نماید.
در این یادداشت سعی شده است با نگاهی تطبیقی و واقع گرایانه، پورتال فرمانداری‌های استان گیلان از حیث مفید بودن اطلاعات و داده ها، روز آمد بودن و نوع اخبار پوشش داده شده، مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
به دلیل کثرت فرمانداری‌ها، پرداختن به کلیه آنها به صورت مجزا از حوصله خواننده و این یادداشت خارج بود و سعی شده است در مواردی به کامل‌ترین‌ها و ضعیف‌ترین‌ها بیشتر پرداخته شود تا شاید با نگاه مسئولانه مسئولین این مشکل در استان مرتفع گردد.
پس از تهیه لیستی کامل و مجزا از پورتال کلیه فرمانداری‌های استان، پورتال فرمانداری‌های رشت، املش و تالش بیشتر فضایی را در دنیای مجازی اشغال کرده‌اند زیرا بیشتر بخش‌های پورتال غیر فعال است و در مواردی همچون بخش‌ها در پورتال یکی از فرمانداری های غرب گیلان,بسیار ناقص و به صورت یک ساختمان نیمه کاره رها شده‌ است و در بخش مسئولین نیز داده‌ها بیشتر قدیمی هستند و مدیرانی که سالهاست دفتر را تحویل داده‌اند، بر اساس پورتال هنوز مدیر هستند! در پورتال فرمانداری رشت که آخرین رتبه در بین پورتال‌ها را دارد، تقریبا هیچ اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان ندارد و بیشتر به یک سایت خبری می‌ماند تا پورتال!
در بین پورتال‌ها از نظر فراگیری داده‌ها و به روز بودن آنها، پورتال‌های آستارا، رودسر و لاهیجان هم داده‌ها و اطلاعات مناسب و مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و هم بیشتر بخش های پورتال فعال هستند و بیننده می‌تواند نمایی کلی از آن شهرستان را به دست آورد که البته هستند پورتال‌های دیگری همچون انزلی، رودبار، رضوانشهر، آستانه و ماسال که اگر چه چندان کامل نیستند اما توانسته‌اند به صورت نسبی اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان پورتال قرار دهند.
در بخش پوشش اخبار نیز برخی از پورتال‌ها بیشتر فرماندار نما هستند تا پورتال و گویا معاونین و بخشداری‌ها هیچگونه فعالیتی ندارند و نیازی به حضور آنها در فرمانداری‌ها نیست!
پورتال فرمانداری‌ها باید محلی برای پوشش فعالیت‌ها و کارکرد فرمانداری و مجموعه تحت مدیریت آن فرمانداری باشد و مردم بتوانند از طریق آنها، اخبار و فعالیت های مدیران وزارت کشور در منطقه را رصد کنند. امید می‌رود زین پس فضا برای درج اخبار و رویداد‌های دیگر بخش‌های تحت نفوذ هر فرمانداری در پورتال آن شهرستان پوشش داده شود.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share