رئیس کل دادگستری گیلان خبرداد

رای دادگاه بدوی اعضای شورای شهر رشت صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری گیلان گفت: رای دادگاه بدوی اعضای دوره سوم شورای شهر رشت صادر شده است.

در بخش امنیتی دغدغه زندان‌های استان را داریم و باید این دغدغه کاهش پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری گیلان گفت: رای دادگاه بدوی اعضای دوره سوم شورای شهر رشت صادر شده است.
siavash احمد سیاوش‌پور شامگاه یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ آگاه‌سازی حقوق شهروندی در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر با اشاره به روند پرونده شورای دوره سوم شهر رشت در دادگاه اظهار کرد: پرونده شورای شهر رشت در دادسرا رسیدگی شده است.

وی از اتمام تحقیقات پرونده مذکور در دادسرا خبر داد و افزود: پرونده شورای شهر رشت با کیفرخواست در دادگاه مطرح شد و با توجه به وجود نقص‌هایی در پرونده، پس از تحقیقات دوباره به دادگاه ارجاع شده  و در دادگاه بدوی در حال رسیدگی است.

پرونده‌های بایگانی دادگستری گیلان پالایش شد

رئیس کل دادگستری گیلان به پالایش پرونده‌ها در بایگانی از سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: پالایش پرونده‌ها به دلیل حجم بسیار آنها در بایگانی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به بدهی بعضی از بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌ها، خاطرنشان کرد: بانک‌ها طرف دعوی بسیاری از پرونده‌ها در دادگستری هستند.

سیاوش‌پور از نظارت سازمان بازرسی بر بدهی واحدهای مختلف به بانک‌ها خبر داد و یادآور شد: بعضی از بنگاه‌های اقتصادی وام‌هایی را دریافت کردند و با مشکلاتی مواجه شدند و باید این موضوع در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر احترام به ارباب رجوع، اظهار کرد: کارکنان دادگستری حق ندارند به افراد بی‌حرمتی کنند.

وی خواستار نگه‌داشتن حرمت جایگاه قضا توسط مردم شد و بیان کرد: حقوق شهروندی به افراد اجازه توهین نمی‌دهد.

سیاوش‌پور جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای را از اقدام‌های روزانه نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: پرونده‌های مذکور در دادگاه بررسی و منجر به صدور رای می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، قانون برخورد با توزیع‌کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای همچنان اعتبار دارد و این موضوع در دادگستری پیگیری می‌شود./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share