استاندار گيلان در نشست با استاندار آستراخان

دو استان می توانند به افزایش سطح روابط ایران و روسیه کمک کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی اظهار امیدواری کرد : گروه های کاری تشکیل شده در سفر هئیت سیاسی – اقتصادی و فرهنگی آستراخان به تصمیمات مناسب برای افزایش تعاملات دوطرف دست یابند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست دو جانبه استانداران گیلان و آستراخان روسیه عصر امروز در استانداری گیلان برگزار شد

در این نشست دوطرف در خصوص گسترش همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند .

jpg1178دکتر محمد علی نجفی در این نشست با اشاره به پیشینه ی غنی روابط استانهای گیلان و آستراخان گفت : استان گیلان درچارچوب روابط گرم ایران و روسیه مصمم به گسترش روابط باآستراخان است .

وی گفت : گیلان و آستراخان میتوانند به افزایش سطح روابط ایران و روسیه کمک کنند .

دکتر نجفی اظهار امیدواری کرد : گروه های کاری تشکیل شده در سفر هئیت سیاسی – اقتصادی و فرهنگی آستراخان به تصمیمات مناسب برای افزایش تعاملات دوطرف دست یابند .

استاندار آستراخان نیز با اظهار خوشحالی از حضور در استان گیلان گفت : در این سفر با گروهی از تجار ، بازرگانان و مقامات بلند پایه به گیلان آمده ایم تا در زمینه ی افزایش روابط گام برداریم .

الکساندر ژیلکین همچنین از استاندارگیلان برای سفر به آستراخان دعوت کرد و گفت : چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه ی خزر در آستراخان برگزار خواهد شد .

هیئت رسمی اقتصادی و سیاسی از روسیه به سرپرستی الکساندر ژیلکین استاندار آستراخان صبح امروز وارد گیلان شد .

بازدید از منطقه آزاد انزلی و بنادر استان و چند طرح صنعتی و گردشگری از برنامه های دو روزه ی سفر این هیئت به استان است .

در این سفر همچنین هفت گروه کاری شامل شهرداری ،کشاورزی ، تجاری ، بندری ، دانشگاهی ، گردشگری و صدا و سیما در زمینه گسترش روابط ، باهمتایان خود دیدار های خواهند داشت .

Share