نشست مشترک کتابخانه ها و بازنشستگی گیلان

ایجاد کتابخانه در خانه های مهر بازنشستگان استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: رسیدن به جامعه آرمانی با ایجاد بسترهای مناسب برای این امر امکانپذیر است و کتابخانه ها یکی از مهمترین این ابزار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: رسیدن به جامعه آرمانی با ایجاد بسترهای مناسب برای این امر امکانپذیر است و کتابخانه ها یکی از مهمترین این ابزار هستند.
DSCN3752به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی و مدیر کل بازنشتگی استان گیلان در ننشستی با حضور کارشناسان ستادی در زمینه همکاری دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
هادی بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در طی سالهای گذشته برای افزایش سرانه مطالعه مفید در استان، تلاش برای ارتباط با دستگاههای اجرایی جهت همکاری در زمینه ایجاد و ساماندهی فضای مناسب مطالعه را از مهمترین این اقدامات یاد کرد.
بادروح، حمایت از کتابخانه ها را یکی از شاخصه های مهم تحقق شعار فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسیدن به جامعه آرمانی با ایجاد بسترهای مناسب برای این امر امکانپذیر است و کتابخانه ها یکی از مهمترین این ابزار هستند.
وی همچنین در این جلسه از ایجاد شرایط و امکانات جدید برای استفاده عموم مردم از کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان در نظر دارد کتابخانه های خود را برای با آسان ترین شرایط در اختیار علاقمندان به مطالعه و تحقیق قرار دهد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از امکانات کتابخانه ای به مدت ۳ماه برای بازنشستگان در ازای ارائه کارت شناسایی منزلت یکی از خدمات جدید در کتابخانه ها یاد کرد.
محسن طاهری، مدیر کل بازنشستگی استان نیز در این نشست از ایجاد کتابخانه در خانه مهر بازنشتگی شهر رشت خبرداد.
مدیر کل بازنشستگی استان ایجاد این کتابخانه را در راستای منویات مقام معظم رهبری برای کتابخوان کردن آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: تصمیم داریم با احداث خانه های مهر بازنشتگان در شهرستانهای استان و ایجاد کتابخانه در این مراکز گام مثبتی در این راستا برداریم.
طاهری همچنین نقش نهاد کتابخانه های عمومی در اجرایی کردن شعار سال۹۳ از سوی مقام معظم رهبری را بسیار مهم ارزیابی کرد.
گفتنی است پیش از این دیدار بادروح و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از خانه مهر بازنشستگان شهر رشت بازدید کردند.

Share