معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان

کتاب و کتابخوانی نیازمند یاوری خیران کتابخانه ساز است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند یاوری خیران کتابخانه ساز است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیش از ظهر امروز اولین نشت انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با حضورعلی غیاثی معاون امور استان ها و مجلس کتابخانه های عمومی کشور و مسلم میرزاپورنماینده کتابخانه های عمومی کشور در  انجمن خیرین مدرسه ساز استان گیلان  در فرمانداری رشت برگزار شد.
شهر رشت جزء ضعیف ترین مراکز استان از لحاظ فضای مطالعه در کل کشور
DSC08041بادروح سرپرست اداره کل نهاد عمومی کتابخانه های استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان همواره در بسیاری از امور جزء اولین ها بوده است گفت : متاسفانه سرانه فضای مطالعه در استان گیلان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر مربع است در صورتی که این آمار در کل کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر دو متر مربع است.
وی در ادامه شهر رشت را جزء ضعیف ترین مراکز استان از لحاظ فضای مطالعه در کل کشور دانست و افزود :پیگیری پروژه های نیمه تمام شهری و روستایی ، پیگیری بحث کتابخانه مرکزی شهر رشت را می تواند راهکاری برای برون رفت از این شرایط دانست .
ایشان افتتاح کتابخانه مرکزی شهر رشت را فرصتی مناسب برای کاهش رتبه سرانه فضای مطالعه در ایران دانست و اظهار داشت :هم اکنون استان گیلان از لحاظ سرانه فضای مطالعه در کشور رتبه ۳۷ هستیم و این کتابخانه توان ذخیره هزار جلد کتاب و عضویت سالانه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر را دارد .
ساخت کتابخانه باید به یک عادت و فرهنگ عمومی تبدیل شود
فرماندار شهرستان رشت در این نشست اظهارکرد : ساخت کتابخانه ها باید به یک عادت و فرهنگ عمومی تبدیل شود و لازمه این امر ساخت زیر بناهای مناسب برای مردم است
وی همچنین از خیرین حاضر در استان و مسئولین خواست تا سطوح زیر ساخت کتابخانه را در جهت گستره فرهنگ کتابخوانی در استان گیلان گسترش دهند.
ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ساخت کتابخانه ها راهکاری مناسب برای خروج از رکود فرهنگی
DSC08049معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند یاوری خیران کتابخانه ساز است.
وی ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ساخت کتابخانه ها را راهکاری مناسب برای خروج از رکود فرهنگی دانست و افزود :هم اکنون سطح آگاهی و مطالعه در بخش اقشار جوان جامعه زیاد است اما عمق مطالعه کم شده است .
وی تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی نیازمند یاوری خیران کتابخانه ساز است.
علی غیاثی معاون امور استان ها و مجلس کتابخانه های عمومی کشور در نشت انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان گفت :انجمن خیران کتابخانه ساز کشور در سال ۱۳۸۹ پایه گذاری شد و تاکنون این انجمن در ۲۹ استان کشور ایجاد و در ۱۴۰ شهرستان نیز این انجمن به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در پایان این مراسم اعضای هیئت مدیره خیرین کتابخانه ساز استان گیلان انتخاب شدند.

2deuiy9fxgzzo1bl0zh7 lvqjsmyo85y3iadtmli7 mj7dhhryo7lrei3lrzb0

 

Share