خدمات رایگان کتابخانه های عمومی در خدمت نوسوادان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از ارائه خدمات نوین کتابخانه ای به نوسوادان و مربیان سواد آموزی در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان خبرداد. هادی بادروح با اعلام این خبر افزود: پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بادروح، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از ارائه خدمات نوین کتابخانه ای به نوسوادان و مربیان سواد آموزی در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان خبرداد.
badrooh-amedهادی بادروح با اعلام این خبر افزود: پیرو تفاهم نامه منعقد شده فی مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از این پس نوسوادان نهضت سوادآموزی به صورت رایگان و آموزش دهندگان و کارکنان و اعضای خانواده آنها بصورت نیم بها عضو کتابخانه های عمومی سراسر گیلان استان خواهند شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با اشاره به امکانات و ظرفیت های کتابخانه های عمومی و معاونت سواد آموزی در راستای ترویج فرهنگ سواد آموزی و ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان و آموزش دهندگان در جامعه گفت: در همین راستا این اداره کل با هدف کمک به ریشه کنی بیسوادی و تثبیت آموخته های قبلی و آموزش مطالب جدید به نوسوادان به منظور تحقق فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف برنامه پنجم سواد آموزی توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان سواد آموزان را از وظایف ذاتی کتابخانه های عمومی می داند.
بادروح همچنین توزیع کتاب های ساده و آسان در بین نوسوادان، برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک با نهضت سوادآموزی برای کم سوادان و نوسوادان و راه اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز نوسوادان و کم سوادان و تلاش در جهت استفاده از منابع آسان در سایر ایستگاه های مطالعه و ارائه خدمات به نوسوادان با ایجاد بخش نوسوادان در کتابخانه های عمومی استان را از دیگر اقدامات کتابخانه های عمومی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: تامین بخشی از جوایز برگزیدگان مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مشترک، انعکاس تبلیغات مربوط به سواد آموزی در کتابخانه های عمومی و پرتال خبری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی gilanpl.ir و نیز استفاده از مکان کتابخانه و آمفی تئاتر موجود در سطح استان جهت تشکیل کلاس و برنامه ای مرتبط با سوادآموزی بخش دیگری از خدمات نوین کتابخانه های عمومی در خدمت رسانی به نوسوادان گرامی خواهد بود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه از آمادگی این اداره کل برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی با محوریت منابع آسان خوان درصورت داشتن فضای مناسب در مراکز نهضت سوادآموزی خبر داد.

Share