استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی

توجه به دغدغه های فرهنگی جامعه در حد شعار تلقی نشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم جمهور مبنی براهتمام ویژه در زمینه ی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب گفت : باید تلاش کنیم تاتوجه به دغدغه های فرهنگی در حد شعار تلقی نشود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم جمهور مبنی براهتمام ویژه در زمینه ی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب گفت : باید تلاش کنیم تاتوجه به دغدغه های فرهنگی در حد شعار تلقی نشود .

najaf-far  به نقل از پایگاه  استانداری گیلان ، دکتر نجفی با تأکید بربهره گیری از تخصص نماینده ی ولی فقیه در گیلان در مباحث فرهنگی و اسلامی به عنوان یک فرصت در شورای فرهنگ عمومی گفت : باید با کارکارشناسی و عملیاتی دقیق و صحیح تلاش کنیم تاتوجه به دغدغه های فرهنگی جامعه در حد شعار تلقی نشود و جامعه از آثار مثبت آن بهره ببرد .

نماینده ی عالی دولت در گیلان فراهم نمودن بستر آرام و بدون حاشیه در استان را از پیشنیازهای اجرای سیاستهای فرهنگی عنوان کرد و گفت : با همیاری و همکاری و مدیریت جهادی تحقق این سیاست ها میسور است .

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام دولت برای اجرای فرامین رهبر انقلاب خاطر نشان کرد : شخص ریاست جمهور به عنوان رئیس دولت تأکید ویژه براجرای منویات رهبر معظم انقلاب دارند .

دکتر نجفی فرهنگ سازی را از پایه های اصلی اجرای اقدامات دولت دانست و تأکید کرد : به عنوان مثال درمرحله ی دوم قانون هدفمندی یارانه ها ، فرهنگ سازی ائمه ی محترم جمعه رسانه ها و دستگاههای فرهنگی ، آموزش و پرورش ، دانشگاهها و تبلیغات اسلامی در آگاه کردن مردم بسیار راهگشا است .

استاندار گیلان به فعال شدن کارگروه فرهنگ و هنر استان نیز اشاره کرد و از معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست نسبت به برگزاری مستمر این کارگروه برای پیگیری و اجرای سیاست های شورای فرهنگ عمومی و تقویت مباحث مطرح شده در این شورا تلاش کنند .

دکتر نجفی گفت : دستگاههای عضو این کار گروه باید براساس اخلاق مداری و سبک زندگی اسلامی و ایرانی فعال شوند .

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه ی اهمیت استقلال فرهنگی اشاره کرد و گفت : اقتصاد پویا و سالم از فرهنگ بالنده شکل می گیرد .

وی تأکید کرد : به منظور گسترش فرهنگ اخلاقی اسلامی ، مدنی و قانونمندار و از بین بردن ناهنجاری ها به تولید آثار فرهنگی نو نیازمندیم .

نماینده ی ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه فرهنگ اصیل ، از عقاید ، اخلاق دستورالعمل های زندگی سرچشمه می گیرد گفت : آنچه ایران را ایران انقلابی و اسلامی و سرافراز در جهان کرده به خاطر فرهنگ بالای مردم ما است

آیت ا… قربانی تأکید کرد : جهان غرب به همین دلیل است که برای تضعیف این فرهنگ برنامه ریزی و توطئه می کند از اینرو اگر ما میخواهیم به مقابله با این مسائل بپردازیم باید نسبت به امور فرهنگی معرفت داشتهahmadi-esma073 و حقیقت آن را به درستی بشناسیم .

احمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت : کارگروه فرهنگ و هنر تمام تلاش خود را برای تقویت حوزه ی فرهنگ عمومی و تخصصی بکار خواهد برد .

قربانی نماینده ی آستانه اشرفیه نیز با اشاره به اینکه تمام پیشنهادات دولت در لایحه ی بودجه بویژه در بخش فرهنگی تصویب شده است گفت : باید از همه ی توان برای تقویت مباحث فرهنگی بهره ببریم تا جامعه با چالش های اساسی مواجه نشود .

در این نشست همچنین جمعی از مدیران کل استان در مورد مسائل مختلف تحقق شعار امسال به بیان دغدغه ها و مسائل خود پرداختند و به استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان گزار ش داد .

Share