تفاهم نامه همکاری صنعت، معدن،گردشگری و فنی و حرفه ای گیلان امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه همکاری سازمان های صنعت ، معدن و تجارت ، صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری و فنی و حرفه ای گیلان در پی تاکید استاندار به منظور استفاده از همه ظرفیت های دستگاههای اجرایی استان برای حمایت از اشتغال و توسعه آموزشهای بازار محور امضا شد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تفاهم نامه همکاری سازمان های صنعت ، معدن و تجارت ، صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری و فنی و حرفه ای گیلان در پی تاکید استاندار به منظور استفاده از همه ظرفیت های دستگاههای اجرایی استان برای حمایت از اشتغال و توسعه آموزشهای بازار محور امضا شد .

najafi-tafa به نقل از استانداری گیلان , استاندار گیلان در جریان امضای این تفاهم نامه بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود : این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت های استان بویژه هنرهای دستی و فرش دستباف امضا شده است .

دکتر نجفی با اشاره به جایگاه نامناسب گیلان از نظر بیکاری در کشور خاطرنشان کرد : قرار داشتن استان در بین پنج استان کشور به دلیل بیکاری، زیبنده گیلان نیست و همه مسوولان باید برای برون رفت از این وضعیت تلاش کنند .

استاندار گیلان سال جاری را سال ایجاد اشتغال در استان معرفی و بر ضرورت تلاش تمامی مسوولان برای تحقق این هدف تاکید کرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان نیز در این نشست ایجاد اشتغال را اصلی ترین محور تفاهم نامه مذکور عنوان کرد .

رسول شمشادی براستفاده از تمامی ظرفیت های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت : اقدامات مهمی از سوی سازمان فنی و حرفه ای در کشور در حال انجام است .

وی از اختصاص اعتباری قابل توجه به تعاونی های استان با همکاری وزارت تعاون و اتحادیه فرش دستباف کشور خبرداد و افزود : طبق مذاکرات انجام گرفته ، این آمادگی وجود دارد تا با تاکید استاندار گیلان به عنوان هشتمین استان پایلوت این طرح قرار گیرد .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست بر تمرکز فعالیت های این سازمان برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری استان تاکید کرد .

رضا علیزاده تصریح کرد : این تفاهم نامه علاوه بر تاکید بر آموزش، به افزایش تولید صنایع دستی استان کمک می کند .

وی رونق بازارچه های صنایع دستی را با توجه به ظرفیت موجود از اهداف مهم سازمان عنوان کرد .

علی منتظری رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست از آمادگی سازمان و فراهم سازی امکانات لازم برای رونق اشتغال از سوی این نهاد خبرداد .

Share