استاندار گيلان در جلسه شوراي اداري املش

امسال,سال اشتغال گیلان است/گیلان آماده پذیرایی از۷میلیون گردشگر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نخستین روز کاری سال جدید به املش رفت و در شورای اداری این شهرستان گفت : سرلوحه قرار دادن شعار امسال با خدمت از صمیم قلب و خالصانه؛ مشکلات مردم را از پیش رو بر می دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نخستین روز کاری سال جدید به املش رفت و در شورای اداری این شهرستان گفت : سرلوحه قرار دادن شعار امسال با خدمت از صمیم قلب و خالصانه؛ مشکلات مردم را از پیش رو بر می دارد .

najafiدکتر محمد علی نجفی در شورای اداری شهرستان املش که معاونین توسعه مدیریت ومنابع انسانی و برنامه ریزی استاندار به همراه نماینده رودسر واملش ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل راه وشهرسازی حضور داشتند. با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت : باید از تمام توان برای تحقق این امر مهم بهره ببریم

وی تاکید کرد : باسرلوحه قرار دادن شعار راهبردی سال ، عقلانیت ، کرامت مردم و مدیریت جهادی؛ امسال ، سال اشتغال گیلان و کاهش نرخ بیکاری است .

دکتر نجفی با بیان اینکه باید همواره در خدمت مردم باشیم با اشاره به توصیه های مولا علی (ع) به فرماندران در نهج البلاغه گفت : باید از ته دل و صمیم قلب مردم را دوست داشته باشیم و در خدمت آنان باشیم .

وی افزود : مدیران با پاک دستی ، گشاده رویی ، انظباط اقتصادی ، عدم تبعیض ، خدمت صادقانه و تکریم ارباب رجوع در خدمت مردم باشند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سهم گیلان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی از دو و هفت دهم درصد به سه و هفت صدم درصد از کل بودجه در این قسمت افزایش یافته است گفت : اعتبارات استان در این بخش از ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به ۳ هزار و ۴۶ میلیارد ریال افزایش یافته است که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۹۲ است .7041

استاندار گیلان افزود :: در حالیکه در کل کشور بودجه اعتبارات طرح های ملی استانی ۲۲ درصد کاهش یافته است این آمار در گیلان حدود ۱۰ درصد است .

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر احیاء باغات چای گفت : در حالیکه در سالهای ۹۱ و ۹۲ اعتباری برای بهزراعی این باغات در نظر گرفته نشده بود در این بخش دولت امسال ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است .

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای خرید برگ سبز چای در سال ۹۱ و ۵۸۰ میلیارد ریال برای سال ۹۲ گفت : این اعتبار در سال ۹۳ هزار میلیارد ریال است .

 

دکتر نجفی به توجه ی دولت به تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی گفت : امسال در صورت تحقق رقم خوبی که از طریق فاینانس برای تجهیز و نوسازی شالیزارها اختصاص یافته است ؛ میتوانیم شاهد انقلابی عظیم در این بخش باشیم .

استاندار گیلان با اشاره به عضویت نمایندگان گیلان در کمیسیون تلفیق گفت : این اعتبارات با همکاری و تعامل خوب نمایندگان استان محقق شده است .

وی در ادامه سخنانش به ورود ۲ میلیون گردشگر تا پایان چهارم فروردین به استان خبر داد و گفت : استان گیلان آماده پذیرایی از ۷ میلیون گردشگر تا پایان نوروز است .

وی گفت : خوشبختانه با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم در همین مدت میزان تلفات جاده ای حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است .

استاندار گیلان با اشاره به عزم جدی برای جبران خسارات باغات مرکبات املش بر اثر برف سنگین گفت :: بخشی از خسارات از طریق بیمه محصولات کشاورزی در حال جبران است و من از بیمه می خواهم در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشد .

وی با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان گفت : البته مردم و کشاورزان نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند و نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام ورزند .

استاندار گیلان بیست و ششم اسفند روز پاکسازی محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت : فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیازمند همگانی شدن است چون در این بخش بیش تر ازاعتبار به فرهنگ سازی نیازمندیم .

وی بر توجه ی هر چه بیشتر به توسعه زیر ساخت ها ی زیر بنایی شهرستان املش نیزتاکید کرد و با اشاره به اینکه یکی از جوان ترین شهدای جنگ تحمیلی کشور در این شهرستان مدفون است گفت : باید برای ساخت مزار این شهید بزرگوار به عنوان نمادی کشوری، کار ویژه ای صورت بگیرد .

در این نشست که شهردار ، و روسای میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی املش به ارائه گزارش از فعالیت های خود پرداختند فرماندار این شهرستان با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای شهرستان املش اظهار داشت : شهرستان املش با ۴۶۹ کیلومتر وسعت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت که ۳۵ درصد آن را جمعیت شهری و ۶۵ درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل داده است از ظرفیت و استعداد بالایی در بخش های مختلف برخوردار است .

جعفری گفت : این شهرستان از آمادگی کامل جهت عمل کردن به فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر تقویت زیر ساخت ها ی ارتباطی ، بهداشتی و کشاورزی املش گفت : تجهیز بیمارستان آماده بهره برداری املش به همراه ساخت راه سراوان ، سیاهکل ، املش ، رحیم آباد و املش به ییلاقات ، ارتقاء معیشت چایکاران ، مشخص شدن برگ سبز چای و جبران خسارات برف از خواسته های اصلی مردم این شهرستان است .

رهبری املشی با بیان اینکه همت دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت : تلاشهای استاندار گیلان برای توسعه و پیشرفت استان بارقه ی امید ایجاد کرده است .

حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه املش نیز به بیان دغدغه های فرهنگی در این شهرستان پرداخت و گفت : ایجاد کتابخانه مجهز ، استقرار اداره ی اوقاف، توجه به کاروان راهیان نور ، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل مصلی از موارد مهمی است که نیازمند توجه مسئولین است .
گفتنی است استاندار گیلان در بدو ورود به املش در مزار شهدای شهرستان حضور یافت وبه مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
بهره برداری از نخستین تلویزیون شهری املش وبازدید ازمصلی از برنامه های حاشیه ای سفر دکتر نجفی به این شهرستان بود .7040
7045

Share