مدیر حوزه های علمیه ی استان گیلان خبرداد

۲۵ اسفند پایان ثبت نام حوزه های علمیه استان گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین لاکانی،مدیر حوزه های علمیه ی استان گیلان با محوریت پذیرش حوزه های علمیه و نقش و جایگاه آن در فرهنگسازی و مقابله با آسیبهای اجتماعی صبح امروز با حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین رشت برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی  دیارمیرزا  نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین لاکانی،مدیر حوزه های علمیه ی استان گیلان با محوریت پذیرش حوزه های علمیه و نقش و جایگاه آن در فرهنگسازی و مقابله با آسیبهای اجتماعی صبح امروز با حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین رشت برگزار شد.

lakaniبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا ایشان ضمن بزرگ شمردن نقش و رسالت رسانه ها در به سمع و نظر رساندن اخبار به آحاد ملت بدون هیچگونه چشم داشتی چ،از جایگاه حوزه های علمیه در فرهنگسازی جامعه گفت و اضافه کرد:

از دیرباز روحانیت و حوزه های علمیه مورد توجه مردم بوده و مردم راهنمایی ها  و نظرات روحانیون را مبنای حرکت و تصمیمات خود قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی نقش حوزه ها در احیای فرهنگ غنی اسلام و حفظ باورهای دینی و اعتقادات مردم را نقشی بدیهی دانست و افزود:امروز در شرایط حساس هجمه ی دشمن در القای شبهات فراوان به همه ی مردم بویژه نسل جوان،حوزه ها باید نقش بیشتری در عرصه ی آموزشی پژوهشی و تربیتی برای جامعه ایفه کند.

ایشان نقش حوزه ها در فرهنگسازی جامعه را در مواردی که در ذیل اشاره میگردد بیان نمودند:

۱-دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات که یکی از بسترهای فرهنگسازی در جامعه است

۲-فراهم نمودن زمینه های لازم برای پذیرش هنجارها و ارزشها

۳-احیای مساجد که از مهمترین نهادهای فرهنگسازی از صدر اسلام تاکنون بوده است

۴-ترویج آموزه های دینی در قالب نوشتار بصورت مکتوب همچون آثار تاریخی مفاتیح الجنان و بحار الانوار

۵-رهبری دینی و فکری جامعه

مدیر حوزه های علمیه ی استان گیلان علل آسیبهای اجتماعی را در عدم پایبندی افراد به آموزه های دینی،آشفتگی کانون خانواده،دوستان ناباب و فقر فرهنگی بر شمرد و بر اهمیت نقش حوزه ها در پیشگیری از وقوع این آسیبها تاکید نمود

ایشان با بیان اینکه باید بتوانیم با افزایش جامعه ی روحانیت و طلاب پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم از افزایش درخواست ها ی نقاط مختلف استان برای حضور روحانی در آن مناطق خبر داد و افزود:

پذیرش ۷۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه گیلان

لاکانی با اشاره به جذب تعداد ۳۰۰ نفر طلبه در سال گذشته در گیلان، اظهار کرد: امسال ۷۰۰ طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه گیلان پذیرش می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان نبود فضای آموزشی را از مشکلات حوزه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته فضای حوزه‌های علمیه پاسخگوی آموزش طلاب در گیلان نبود.

وی احداث حوزه بین‌المللی امیرالمومنین (ع) رشت را اقدام بزرگی از طرف آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان توصیف کرد و افزود: حوزه مذکور قابلیت پذیرش ۲ هزار طلبه داخلی و ۴۰۰ طلبه خارجی را دارد.

لاکانی با بیان اینکه طلاب خارجی از ۲۰ کشور جهان در حوزه امیرالمومنین (ع) رشت پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: طلاب خارجی سفیران دین در مناطق خود هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان به ساخت حوزه امیرالمومنین (ع) در سه فاز اشاره کرد و گفت: فاز نخست حوزه مذکور اکنون تکمیل و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی حوزه علمیه اهل بیت (ع) در آستانه‌اشرفیه، یادآور شد: حوزه مذکور به همت آیت‌الله مختار امینیان عضو شورای حوزه‌های علمیه گیلان احداث شده است.

۲۹ فروردین آزمون ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه گیلان

لاکانی ثبت‌نام افراد برای تحصیل در حوزه‌های علمیه گیلان را به صورت اینترنتی و حضوری عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سایت معاونت آموزشی حوزه‌های علمیه برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان ثبت‌نام حضوری را از دیگر روش‌ها خواند و بیان کرد: تمام حوزه‌های علمیه استان آماده ثبت‌نام از علاقه‌مندان هستند.

وی زمان پذیرش طلبه در حوزه های علمیه استان را از اول بهمن ماه لغایت ۲۵ اسیفند ۹۲ دانست و آزمون ورودی به حوزه‌های علمیه گیلان را ۲۹ فروردین ماه سال ۹۳ اعلام کرد و گفت: طلاب در حوزه‌های علمیه امیرالمومنین (ع) و مستوفی رشت، اهل بیت (ع) آستانه‌اشرفیه، ولی عصر (عج) آستارا، قائمیه (عج) بندر انزلی، امام جعفر صادق (ع) تالش، آیت‌الله بهجت فومن، امام جعفر صادق (ع) رودسر، صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و علی‌ابن ابی‌طالب تالش پذیرش می‌شوند.

Share