دیدار اعضای شورای شهر و شهردار رشت با سفیر چین

امیدواری به ایجاد تفاهم نامه همکاری بین کشور چین و رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یو هونگ یانگ سفیر کشور چین و هیات همراه در عمارت شورای اسلامی شهر رشت با ریاست و اعضای شورا و همچنین شهردار رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کلانشهر رشت , یو هونگ یانگ سفیر کشور چین و هیات همراه در عمارت شورای اسلامی شهر رشت با ریاست و اعضای شورا و همچنین شهردار رشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

chin1rasht  در این دیدار ابتدا دکتر رضا جمشیدی چناری با خوشامدگویی از حضور سفیر کشور چین در جمع اعضای شهر و سفر به شهر زیبای رشت تشکر کرد و به چند موضوع کلیدی در زمینه‌ی برقراری روابط دو کشور پرداخت.

و ی با اشاره به پتانسیلها و ظرفیت شهر رشت ، این شهر را مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری خواند و افزود : وجود دو رودخانه‌ که از مرکز شهر می‌گذرند ، نعمتی برای شهر رشت می باشد ، شورای اسلامی شهر رشت درصدد است تا با احیای این دو رودخانه کاری ماندگار برای این شهر انجام دهد.

وی تاکید کرد: با نگاه توسعه‌یی که استاندار محترم گیلان به شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان دارند و همچنین نگاه ویژه‌ی مسئولان استان و شهرستان ، شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده‌ و بهره‌ی لازم را ببرید و در زمینه‌های مختلفی که در شهرداری رشت مورد مطالعه قرار گرفته سرمایه‌گذاری و همکاری داشته باشید.

دکتر رضا جمشیدی چناری با تاکید بر افزایش همکاریهای طرفین در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی و تجاری گفت: اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت علاقه‌مند هستند تا بررسیهای لازم برای خواهرخواندگی یکی از شهرهای کشور چین با رشت صورت گیرد.chin3rasht

وی سپس از سفیر کشور چین در ایران خواست تا اگر شهری را در این کشور سراغ دارند که با ویژگیهای شهر رشت مطابقت داشته باشد به اعضای شورا معرفی نماید.

در ادامه محمد ابراهیم خلیلی شهردار شهر رشت ضمن عرض خوشامد به هیات چینی به خاطر سفر به شهر رشت و حضور در ساختمان شهرداری ، ویژگیها و مزایای شهر رشت و فرصتهای آن را برای سرمایه‌گذاری برشمرد.

محمدابراهیم خلیلی گفت: شهر رشت یکی از شهرهای شمالی ایران است که در شب با جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار نفر و در روز جمعیتی بیش از یک میلیون و دویست هزار که برخی از روزهای سال به دو میلیون هم می‌رسد دارد و در این شهر از ۱۰۶ سال پیش شهرداری تاسیس شده است.

وی سپس به مزایای این شهر از جمله وجود دو رودخانه از که از محلهای حساس شهر می گذرد همچنین نزدیکی به منطقه‌ی آزاد انزلی، همسایه بودن با کشورهای ‌آسیای مرکزی و اصولاً دروازه بودن شهر رشت برای راهیابی بهchin2rasht

کشورهای اروپایی از شمال ایران اشاره کرد و گفت: امیدوارم این نشست به ایجاد همکاری متقابل بین بخشهای مختلف فرهنگی، علمی، بازاریان، اصناف و تاجران بی انجامد.

شهردار شهر رشت به برخی از پروژه‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته از جمله پروژه‌ی تفریحی – گردشگری تالاب عینک؛ رینگ دوم کمربندی، سرمایه گذاری روی بافت فرسوده و … پرداخت و گفت: می‌توان با ایجاد روابط فی مابین از توان دو طرف برای اجرای پروژه‌های عمران شهری، زیست محیطی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و… استفاده کرد.

محمدابراهیم خلیلی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدوارم برگزاری این نشست زمینه ای برای امضای توافقنامه‌ی همکاری و افزایش همکاریها و برقراری ارتباط دو طرف بشود.

آقای یو هونگ یانگ سفیر کشور چین در ایران هم ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات شهردار رشت در عمارت شورا و ابراز علاقه‌مندی برای انجام کارهای مشترک و همکاری در اجرای پروژه‌ها گفت: بنده حاضرم پیشنهادهای شما را در زمینه‌ی اجرای طرح و پروژه‌های شهری‌تان به شرکتهای چینی مورد وثوق ارائه داده، یا در سایت سفارت قرار دهم و به شرکت بازرگانی چین اعلام کنم.

در ادامه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز مطالبی را ایراد نمودند.

 

Share