دو خبر از شهرستان تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  این مسابقه روز دوشنبه توسط واحد تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان تالش در سواحل زیبای گیسوم با حضور یکصد دانش آموز برگزار شد. نفرات برتر این مسابقه در مسابقات قهرمانی مدارس استان گیلان که آذرماه سال جاری برگزار می شود ، شرکت خواهند کرد. این مسابقات با همکاری اداره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  این مسابقه روز دوشنبه توسط واحد تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان تالش در سواحل زیبای گیسوم با حضور یکصد دانش آموز برگزار شد.

80901027-5176151

نفرات برتر این مسابقه در مسابقات قهرمانی مدارس استان گیلان که آذرماه سال جاری برگزار می شود ، شرکت خواهند کرد.

این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان تالش ، سازمان بسیج دانش آموزی ، هیات دو و میدانی استان گیلان برگزار شد و در پایان به نفرات برتر هر مقطع تحصیلی و مربیان برتر جوایزی اهدا شد.

در مقطع تحصیلی راهنمایی مهرشاد امیری نژاد قاسمی از اسالم، عرفان شمخانی از مدرسه رازی ، محمدجواد نوظهور و نیما اکبری از مدرسه شبانه هجرت و علیرضا کارگر از مدرسه باهنر به عنوان نفرات برتر اعلام شدند.

در نتایج تیمی نیز مدارس راهنمایی شبانه روزی هجرت ، شهید باهنر و شهید قاسمی اسالم به عنوان تیم های اول تا سوم معرفی شدند.

در مقطع متوسطه عادل غنم پرور از دبیرستان شهید نبوی ، شیرزاد حق نیا از دبیرستان شبانه لیسار ، پژمان خداوردی زاده از دبیرستان شهید معتمدی ، حسن اسلامی از دبیرستان حکیم نظامی و سجاد موسی پور از دبیرستان شهید معتمدی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در نتایج تیمی مقطع متوسطه نیز دبیرستان شبانه روزی علی ابن ابیطالب لیسار ، دبیرستان شهید معتمدی و دبیرستان شهید نبوی در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

****

با برگزاری انتخابات صنفی ، اعضای کانون عکاسان شهرستان تالش انتخاب و معرفی شدند.

جلسه انتخابات کانون عکاسان تالش در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با حضور مسوولان فرهنگی و جمع کثیری از عکاسان برگزار شد.

در این جلسه پس از برگزاری انتخابات ، اعضای کانون عکاسان تالشی به شرح زیر معرفی شدند:

شباب گلچین ، رامین اکرامی ، رضا بالابرزی ، مهدی حیدری نژاد و ساسان جوادنیا به عنوان اعضای هیات مدیره کانون عکاسان شهرستان تالش انتخاب شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تالش در این آیین در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عکاسان همیشه برای ثبت لحظات تلخ و شیرین زندگی تلاش می کنند.

بهرام خوشحال افزود: آثار هنری عکاسی است که حماسه های مردم ایران اسلامی را برای آیندگان به یادگار زنده نگه می دارد.

وی بیان کرد: امروزه نقش عکاسی در زندگی بشر غیرقابل انکار است چرا که عکاسی از ظریف ترین و زیباترین جلوه های پیشرفت هنری و فنی قرن اخیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: عکس ، حافظ جذابترین خاطره ها و یاران و دوستان بوده و بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین زندگی ملت ها و جوامع و نیز آیین ها و سنت ها و شیوه های زندگی مردم در دوره ها و زمان های گوناگون است و به همین اعتبار ، از مهمترین ابزار و لوازم پژوهش ها و مطالعات علمی و نقل و انتقال اطلاعات و اخبار به شمار می رود.

وی اظهار کرد: تالش منطقه ای بکر و دست نخورده با طبیعت زیبا، فرهنگ و آداب و رسوم غنی ، بستر و مکانی مناسب برای ثبت عکس های هنری ارزشمند محسوب می شود.

وی حضور هنرمندان عکاس تالشی در جشنواره های داخلی و خارجی و کسب افتخارات در عرصه های بین المللی را گویای توان هنری در بهره برداری از این طبیعت و آداب و رسوم منطقه ذکر کرد.

وی در خصوص فعالیت عکاسان در تالش نیز گفت: با راه اندازی کانون عکاسان ، این تشکل صنفی می تواند با استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان ، جذب استعدادهای جدید و تشکیل کلاس های آموزشی ، علاقمندان به این رشته هنری را آموزش دهد.

شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است./ایرنا

Share