امام جمعه موقت رشت:

نرمش قهرمانانه از سر ضعف نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :امام جمعه موقت رشت با تاکید براینکه نرمش قهرمانانه از سر ضعف نیست گفت: ملت ایران شاخ آمریکا را شکسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل اظهار کرد: روحانی در سخنرانی سازمان ملل نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را درست تفسیر کرده است.

th (36)

وی نوید تحولات بزرگ در آینده نزدیک در عرصه بین‌المللی داد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به جایی رسیدند که باید عقب‌نشینی کنند و ملت ایران در مقابل آنها نرمش قهرمانانه نشان می‌دهد.

پوررضا با تاکید براینکه ملت ایران از اصول خود عقب‌نشینی نکرده است، بیان کرد: مردم ایران مسیر خود را فراموش نمی‌کند.

امام جمعه موقت رشت خواستار جلوگیری از اختلاف‌اندازی در جامعه شد و تصریح کرد: افراد و گروه‌ها اعتلای ملت ایران را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه از سر ضعف نیست، اذعان کرد: ملت ایران شاخ آمریکا را شکسته است.

*علوم اساسی اسلامی در حوزه امیرالمومنین (ع) رشت احیا شود

پوررضا در ادامه با قدردانی از خوش‌فکری، بزرگی روح و تمدن‌نگری آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان مبنی بر ساخت حوزه بین‌المللی امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: پرچم فقاهت، اصول، فلسفه، روانشناسی و … که جزو علوم اساسی اسلام است باید در حوزه مذکور احیا شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مسیر تحول گیلان، یادآور شد: تعداد ۱۰۰ طلبه خارجی در فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) مشغول تحصیل می‌شوند.

وی مردم جهان را تشنه فطرت پاک و اسلام خواند و تصریح کرد: مردم امنیت، زندگی سالم و خدا را می‌خواهند.

*دانشگاه‌ها رشته‌های جهانگردی را جدی بگیرند

پوررضا به پنجم مهر ماه روز جهانگردی اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید رشته‌های مربوط به ایرانگردی و جهانگردی را جدی بگیرند.

خطیب موقت جمعه رشت ایران را جزو پنج کشور طبیعت‌گردی جهان دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها و رساله‌های علمی باید در راستای امر مذکور باشد تا تمدن اسلامی احیا شود.

*عاشورا پیروزی شیعه است

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، اخلاص و تلاش شبانه روزی ملت ایران است.

پوررضا دفاع مقدس را پر از پیروزی عنوان کرد و یادآور شد: به اندازه تمام شهدا، جانبازان و … در دفاع مقدس پیروزی داریم.

امام جمعه موقت رشت عاشورا را پیروزی شیعه توصیف کرد و گفت: دیدار خانواده شهدا تواضع دارد و با دیدن تمثال شهدا باید ابراز غرور کرد.

وی خانواده شهدا را گنج دانست و اظهار کرد: به خانواده شهدا باید احترام گذاشته شود.

پوررضا با بیان اینکه عده‌ای افراد ذلیل بزرگی دفاع مقدس را نمی‌فهمند، افزود: ملت ایران امروز پیروز بزرگ هستند.

*با سبک زندگی اسلامی به جامعه ولایی می‌رسیم

امام جمعه موقت رشت نماز جمعه را کنگره و دانشگاه هفتگی ذکر کرد و گفت: امامان جمعه مردم را به طرف سبک زندگی اسلامی هدایت کنند.

وی به همبستگی در جامعه ولایی اشاره کرد و یادآور شد: با استحکام سبک زندگی اسلامی به جامعه ولایی می‌رسیم./فارس

Share