کاندیدای تصدی شهرداری رشت:

رشت شهر باران‌زده است / برای خدمت به مردم آمده‌ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدابراهیم خلیلی بدون هیچ‌گونه گرایش سیاسی آمده‌ام تا برای مردم رشت کار کنم، کاری که ثمره آن تا ۵۰ سال آینده باقی بماند و آیندگان از آن به نیکی یاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدابراهیم خلیلی نخستین کاندیدای غیربومی تصدی شهرداری رشت اهل کرج و متولد ۱۳۳۵ و با تحصیلات حوزوی است که شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر برای ارائه برنامه‌های خود حضور یافت.

 

*اقدامی ماندگار برای شهر رشت / گرایش سیاسی ندارمzzz(1)

 

وی با ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود در سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت، آنها را راهبرد فعالیتش دانست.

قائم‌مقام فعلی اداره کل ورزش و جوانان تهران، انگیزه ورود خود برای تصدی شهرداری رشت را انجام اقدامی ماندگار و خدمت به مردم و شورای این شهر ذکر کرد.

وی، گفت: بنده بدون هیچ‌گونه گرایش سیاسی آمده‌ام تا برای مردم رشت کار کنم، کاری که ثمره آن تا ۵۰ سال آینده باقی بماند و آیندگان از آن به نیکی یاد کنند.

خلیلی، خود را مدیری حرفه‌ای خواند و تصریح کرد: رشت شهری بسیار مسئله‌دار است و بنده به کار به صورت حرفه‌ای نگاه می‌کنم.

 

*وضعیت نامناسب شهرداری رشت

 

وی با بیان اینکه من می‌توانم کاری کارساز انجام دهم، گفت: بارها به رشت سفر کرده‌ام و با تمام مشکلات آن آشنا هستم و می‌شود با نگاهی نو از ظرفیت‌های خوب شهر رشت استفاده و با درایت و تدبیر موجود مشکلات را برطرف کرد.

 

شهردار سابق مهرشهر کرج، با بیان اینکه برای ورود به هر کاری پیش‌زمینه لازم است، افزود: پول و اعتبار لازمه فعالیت است اما شهرداری رشت وضعیت مالی خوبی ندارد و در پرداخت مطالبات کارکنان خود دچار مشکل است.

 

وی، بازبینی ممیزی شهر در ارتباط با تغییر کاربری‌ها، پایان کارها و ساخت و سازهای بدون مجوز را از برنامه‌های کوتاه مدت خود ذکر کرد.

 

خلیلی، ادامه داد: بررسی و تعیین میزان بدهی‌های شهرداری و نحوه پرداخت آنها برای جلب نظر و مشارکت مخاطبان با افزایش اعتماد مردم به شهرداری جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت بنده است.

 

وی رسیدگی به وضعیت خدمات شهری، وضعیت رفاهی و خدمات‌دهی به پرسنل موجود در شهرداری برای افزایش انگیزه و خدمات‌رسانی آنها به شهروندان و ارباب‌رجوع را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

 

*توسعه خدمات الکترونیک در رشت

 

مشاور حوزه معاونت عمران استانداری تهران، بررسی و عیوب‌شناسی وضعیت حمل و نقل و ترافیک، رسیدگی به وضعیت میادین میوه و تره‌بار، ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های عمومی و محل‌های پارک، به‌روزسازی ارائه خدمات به شهروندان را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

 

وی افزود: توسعه حمایت از خدمات الکترونیک در سطح شهر با هدف افزایش سطح رفاه اجتماعی و کنترل میزان تقاضای سفر و بهبود شرایط ترافیک از جمله برنامه‌های کوتاه مدت بنده است.

 

خلیلی، با بیان اینکه باید در رشت نگاه برنامه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش کیفیت زندگی، عدالت‌محوری و سالم‌سازی سطح ارتقای مدیریت هستم.

 

*رشت را دوستدار کودک اعلام می‌کنم/قطار شهری مناسب رشت

وی، با اشاره به اینکه شهرداری به لحاظ وظایف به‌هم پیوسته است، تصریح کرد: می‌خواهم رشت را دوستدار کودک اعلام کنم و روی استعدادها و آینده‌نگری کودکان کار شود زیرا با این کودکان باید شهر را بسازند.

شهردار سابق مناطق ۱۶، ۱۸ و ۱۹ تهران، راه‌اندازی مترو را با توجه به عرض کم خیابان‌های رشت مناسب این شهر ندانست و یادآور شد: هزینه راه‌اندازی مترو در رشت بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: شهر رشت برای ایجاد قطار شهری ریل روی زمین مناسب است در حالی که مترو باید زیرزمین کار شود و باید به این مسئله توجه داشت که خیابان‌های شهر رشت عریض نیست.

خلیلی در بحث سرمایه‌گذاری رشت متذکر شد: جذب سرمایه‌گذار نیاز به بسترسازی مناسب دارد و تالاب عینک می‌تواند به لحاظ موقعیت تفریحی سرمایه‌گذار را جذب کند.

وی، مباحث فرهنگی رشت را خوب توصیف کرد و یادآور شد: در مباحث فرهنگی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد و می‌توان فرمایش‌های رهبری درباره فرهنگ را اجرایی کرد و شهرداری توان اجرای آن را دارد.

 

*رشت شهر باران‌زده است

 

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، با تصریح بر اینکه شهرداری رشت از ۲۰ گذشته عقب رفته است، متذکر شد: از شهری می‌گوییم که نمی‌تواند حقوق پرسنل خود را پرداخت و زباله‌ها را جمع‌آوری کند.

وی با اشاره به اینکه نباید رشت را شهر باران خواند، خاطرنشان کرد: شهر رشت با مشکلاتی که دارد شهر باران‌زده است اما می‌توان مشکل را مسئله تبدیل و برای آن راه حل پیدا کرد.

خلیلی، درباره وضعیت رودخانه‌های آلوده گوهر رود و زرجوب رشت، اظهار کرد: در هیچ نقطه از کشور شهری وجود ندارد که دو رودخانه از وسط آن عبور کند و این یک فرصت بسیار خوبی است که می‌توان با تعامل بیشتر مشکل را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه آمده‌ام در کنار شورا به مردم رشت خدمت کنم، یادآور شد: شهردار نمی‌تواند جلوتر از شورا کار کند ضمن اینکه شورا نماینده مردم است و بنده نیز برای خدمت آمده‌ام.

 

این کاندیدای تصدی شهرداری رشت در پایان به پرسش‌های رئیس شورا و دیگر اعضا پاسخ گفت.

Share