خواب‌آلودگی عامل وقوع تصادفات مرگبار است

به گزارش دیارمیرزا مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موج نیمه دوم حضور گردشگران و مسافران تابستانی در گیلان، اظهار کرد: مسافرانی که در نیمه دوم تعطیلات تابستانی قصد سفر به گیلان را دارند باید با رعایت توصیه‌های پلیسی، خاطرات خوشی را در مسافرت به این استان برای خود و خانواده‌هایشان […]

به گزارش دیارمیرزا مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موج نیمه دوم حضور گردشگران و مسافران تابستانی در گیلان، اظهار کرد: مسافرانی که در نیمه دوم تعطیلات تابستانی قصد سفر به گیلان را دارند باید با رعایت توصیه‌های پلیسی، خاطرات خوشی را در مسافرت به این استان برای خود و خانواده‌هایشان به ارمغان گذارند.خبرگزاری فارس: خواب‌آلودگی عامل وقوع تصادفات مرگبار است

وی حفظ فاصله طولی با خودروی مقابل را مورد تأکید رانندگان قرار داد و گفت: برای برخورد نکردن با وسیله نقلیه جلویی به ازای هر ۱۰ کیلومتر سرعت باید شش متر فاصله وجود داشته باشد.

فرمانده پلیس راه گیلان، نداشتن گواهینامه و سرعت غیر مجاز را موجب وقوع تصادف منجر به جرح و فوت دانست و تصریح کرد: در این صورت راننده مشمول تشدید مجازات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی و زیبایی و نظم راه‌ها بستگی به نوع رانندگی فرد دارد، افزود: با توجه به وضعیت راه‌های گیلان و ناآشنایی رانندگان با برخی از مسیرهای این استان رعایت قوانین رانندگی امری ضروری است.

رستگار، توقف در سطح عبور راه‌ها را یکی از دلایل وقوع تصادفات ثانویه ذکر کرد و یادآور شد: این نوع توقف معمولاً مرگبار است.

وی اضافه کرد: اگر راننده‌ای مجبور به توقف اضطراری شود باید در فاصله ۷۰ متری عقب و جلو وسیله نقلیه علایم هشدار دهنده قرار دهد.

فرمانده پلیس راه گیلان، با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی در حین رانندگی دلیل بسیاری از تصادفات ناگوار است، خاطرنشان کرد: رانندگان باید از رانندگی در هنگام خواب‌آلودگی پرهیز کنند.

وی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها را یک عمل خطرناک و نابخردانه خواند و گفت: این نوع حرکت تصادفات مرگباری را ایجاد می‌کند.

رستگار سرعت مطمئنه را سرعتی دانست که راننده هر زمان که اراده کند می‌تواند وسیله نقلیه را قبل از ایجاد خطر متوقف کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کند.

وی، تصریح کرد: استفاده از لاستیک‌های فرسوده و ترکیدن آنها یکی از دلایل واژگونی وسایل نقلیه است.

این مسئول، ۲۰ درصد تصادفات فوتی و ۴۵ درصد تصادفات جرحی را مربوط به تصادفات موتورسواران دانست و یادآور شد: موتورسواران در اغلب تصادفات مجروح می‌شوند و یا فوت می‌کنند بنابراین رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت امری ضروری است.

وی، سرعت غیر مجاز را استقبال از مرگ زودرس نامید و متذکر شد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نشانه شخصیت راننده است.

Share