شکایت خبرگزاری تسنیم از معاون گیلانی دفتر ریاست جمهوری

مسئولان خبرگزاری تسنیم در اعتراض به اقدام دور از انتظار محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در تکذیب خبر صحیح هیئت ۱۰۰ نفره همراه رئیس جمهور در سفر به روسیه شکایتی را تقدیم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی کردند.

به گزارش دیار میرزا  در پی تکذیب خبر حضور هیئت ۱۰۰ نفره همراه رییس جمهور در سفر به روسیه، این خبرگزاری در اعتراض به فریب افکار عمومی از سوی مرجع اصلی اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور شکایتی را به همراه اسناد و مدارک معتبری که گویای صحت خبر فوق می‌باشد، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.شایان ذکر است :35736_719

۱- معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری طی نامه ۸۳۳۶۸ مورخ ۹/۴/۹۲ اسامی این هیئت را به سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام نموده است. در این فهرست برخلاف ادعای معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور بیش از ۳ نفر از همسران و اعضای خانواده‌های مسئولان مشاهده میشوند.

۲- این خبرگزاری در خبر فوق متعرض ذی‌حق بودن یا نبودن همراهی همسر ریاست جمهوری یا همسر دستیار ارشد ایشان و یا فرزند معاون اجرایی ایشان و سایرین در این سفر نشده است بلکه معتقد است که مردم از مسئولان انتظار دارند خبری که شواهد زیادی بر صدق آن وجود دارد را تکذیب نکنند و رسانه‌‌ای که در این رابطه وظیفه و رسالت اطلاع‌رسانی به مردم را انجام داده است متهم به دروغ‌پردازی نکنند و آشکارا شعور افکار عمومی را به سخره نگیرند.

۳- اگر در این مسائل اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف خصوصا از طریق مراجع ذیربط صورت نگیرد، حتی اگر مردم دسترسی به اسناد و مدارک نداشته باشند اطلاعات مربوط به آن پنهان نخواهد ماند و حداقل آن که اعضاء سفارت ایران در مسکو، دست‌اندرکاران دفتر و نهاد ریاست جمهوری و اعضای غیر عضو نهاد که همراه هیئت بوده‌اند و از نزدیک شاهد تعداد و همراهی اعضای خانواده‌های مسئولان نهاد ریاست جمهوری بوده‌اند بر درستی خبر اذعان و از تکذیب آن توسط مسئولان دچار حیرت خواهند شد.

۴- استناد معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور به ظرفیت یک هواپیما بدون اشاره به تعداد افرادی که معمولا در اینگونه سفرها به عنوان پیشرو اول و دوم و با پروازهای دیگر اعزام می‌شوند برای تکذیب خبری که از طرق مختلف صحت آن قابل اثبات است، اقدامی بسیار زشت و دور از انتظار می‌باشد.

این خبرگزاری مستندی در اختیار دارد که بر اساس آن، بخشی از اعضای هیئت همراه با پرواز‌هایی از فرودگاه امام خمینی(ره) و بخشی نیز با هواپیمای اختصاصی رییس جمهور محترم و از پاویون جمهوری در فرودگاه مهرآباد اعزام شده‌اند که مستندات مذکور به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم گردید.

تسنیم

Share