رئیس سازمان ثبت احوال: خدمات ثبت احوال سه روزه ارائه می‌شود

به گزارش دیارمیرزا، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به سه ماموریت حاکمیتی ثبت احوال اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانی‌ها و تولید و نشر آمار جمعیتی از برنامه‌های راهبردی ثبت […]

به گزارش دیارمیرزا، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به سه ماموریت حاکمیتی ثبت احوال اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانی‌ها و تولید و نشر آمار جمعیتی از برنامه‌های راهبردی ثبت احوال است.خبرگزاری فارس: خدمات ثبت احوال سه روزه ارائه می‌شود/106 میلیون سند هویتی الکترونیکی شد

وی به چشم‌انداز سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور در افق ۱۴۰۴ باید سازمانی اثربخش و نظام‌مند در دولت الکترونیک باشد.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه شبکه‌ای گسترده و بسیار مطمئن در ثبت وقایع چهارگانه ایجاد شده است، تصریح کرد: ظرفیت پایگاه‌های ثبت احوال از ۳۰ ترابایت به ۳۰۰ ترابایت افزایش پیدا کرده و این ظرفیت تا یک‌هزار ترابایت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان ثبت احوال از امکان دریافت ۵۰ گزارش همزمان در شبکه این سازمان خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ دستگاه از شبکه ثبت احوال تغذیه می‌کنند.

*صدور شناسنامه مکانیزه شهریور امسال اجرایی می‌شود

وی با اشاره به تغذیه ۱۵ هزار نقطه از پایگاه ثبت احوال در کشور، خاطرنشان کرد: شناسنامه مکانیزه تا شهریور امسال اجرایی می‌شود.

ناظمی اردکانی بالغ بر ۶۰ درصد نمایندگی‌های ثبت احوال را مبتنی بر پایگاه جمعیتی خواند و اذعان کرد: صدور کارت هوشمند ملی دومین اقدام سازمان ثبت احوال است.

رئیس سازمان ثبت احوال نرم‌افزار صدور کارت هوشمند ملی را بسیار پیچیده عنوان کرد و افزود: فناوری داخلی و خارج از کشور در تهیه نرم‌افزار مذکور استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اتقان اسناد هویتی و احراز هویتی به کمک شماره ملی انجام می‌شود، یادآور شد: افراد در انتخابات اخیر با شماره ملی احراز هویت شدند و از جعل هویت و تکرار رای دادن افراد جلوگیری شد.

*اخذ رای با کارت هوشمند ملی

ناظمی اردکانی از اخذ رای با کارت هوشمند ملی در آینده خبر داد و اظهار کرد: فرد با کارت هوشمند ملی نمی‌تواند جای فرد دیگری رای دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال ارائه آمار و اطلاعات جمعیتی به صورت مکان‌محور را از جمله اقدام‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: اکنون آمار جمعیتی با اضافه و منهای اسناد ولادت و فوت صورت می‌گیرد و مهاجرت‌ها در آن لحاظ نمی‌شود.

وی ارائه آمار به صورت مکان‌محور را از قابلیت‌های اجرای طرح ثبت کد پستی دانست و تصریح کرد: با تکمیل ثبت کد پستی در آینده برای اعلام آمار جمعیت دیگر نیازی به سرشماری نیست.

ناظمی اردکانی به‌روزرسانی آمار و اطلاعات جمعیتی را دارای آثار بسیار عمیق و گسترده خواند و بیان کرد: اکنون پایگاه جمعیتی کشور، مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت یارانه‌ها به صورت مشترک عمل می‌کنند و ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و فوت به صورت مشترک عمل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به وجود ۱۲۰ میلیون سند هویتی در این سازمان، یادآور شد: تعداد ۱۰۶ میلیون سند هویتی تاکنون الکترونیکی شده است و افراد در هر نقطه از دنیا می‌تواند ظرف چند روز خدمت مورد تقاضای خود را دریافت کنند.

وی به سمینار مدیران ثبت احوال اشاره کرد و گفت: مقرر کردیم خدمات ثبت احوال ظرف مدت سه روز به مردم ارائه شود.

Share