استانداران سابق گیلان، الان چکاره اند ؟

به گزارش دیارمیرزا ، آنان که روزی استاندار گیلان بودند و بالاترین مقام اجرایی این استان محسوب می شدند، حالا چه پست و مقامی دارند و چگونه روزگار می گذرانند ؟؟؟ ۱- علی اکبر طاهایی: وی آخرین استاندار گیلان در دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود. او تا سال ۷۶ استاندار گیلان باقی ماند و با […]

به گزارش دیارمیرزا ، آنان که روزی استاندار گیلان بودند و بالاترین مقام اجرایی این استان محسوب می شدند، حالا چه پست و مقامی دارند و چگونه روزگار می گذرانند ؟؟؟
۱- علی اکبر طاهایی: وی آخرین استاندار گیلان در دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود. او تا سال ۷۶ استاندار گیلان باقی ماند و با روی کار آمدن دولت خاتمی جای خود را به علی صوفی استاندار بومی گیلان داد.
۲- علی صوفی: انتخاب علی صوفی به عنوان استاندار موجی از شادی در میان گیلانیان پدید آورد چرا که پس از سالها یک استاندار بومی سکان اداره گیلان را در دست گرفت. صوفی طرح احداث راه آهن گیلان را زنده کرد و عملیات ساخت آزاد راه رشت قزوین در زمان وی اجرایی شد. وی در دولت دوم خاتمی به عنوان وزیر تعاون برگزیده شد و بدین ترتیب پس از انقلاب اولین گیلانی وارد هیات دولت شده و ردای وزارت پوشید. او پس از پایان ریاست جمهوری خاتمی بازنشسته شد.
۳-مسعود سلطانی فر: وی پیش از اینکه استاندار گیلان شود سابقه استانداری در چند استان دیگر را داشته و بنابراین او را باید یکی از با تجربه ترین استانداران گیلان بود. از سال ۸۰ تا ۸۴ او استاندار گیلان بود و سپس بازنشسته شده و دارای یک شرکت مشاوره ای در تهران است.
۴- علی عبداللهی: با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، سلطانی فر جای خود را به علی عبداللهی داد که از فرماندهان نیروی انتظامی بود. وی از نیمه سال ۸۴ تا شهریور ۸۶ به مدت ۲ سال استاندار گیلان بود و سپس به عنوان استاندار سمنان منصوب و پس از آن معاون امنیتی وزارت کشور شد.
۵- روح الله قهرمانی: یکی از استانداران محبوب در نزد مردم بود که از ۸۶ الی اسفند ۸۹ استاندار این استان بود بسیاری از وعده های وی هیچگاه تحقق نیافت. او اکنون سفیر ایران در کویت است.

۶- مهدی سعادتی: در اسفند ۸۹ به گیلان آمد و تا شهریور ۹۱ ماند اکنون وی یک سمت در سپاه مازندران دارد.

و اینک سکان استانداری گیلان در دستان کیهان هاشم نیا، معاون برنامه ریزی دو استاندار قبلی گیلان است./ابوذرنیوز

Share