معاون استاندار گیلان:

تقویت باورهای دینی معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد

دیارمیرزا:محمد اکبرزاده عصر امروز در نشست کار گروه تخصصی ‌اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان‌ اظهار کرد: پژوهش زمانی مؤثر است که برای آن راه کار داشته باشیم و اثربخشی آن را ببینیم

به گزارش دیارمیرزا، محمد اکبرزاده عصر امروز در نشست کار گروه تخصصی ‌اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان‌ اظهار کرد: پژوهش زمانی مؤثر است که برای آن راه کار داشته باشیم و اثربخشی آن را ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی پژوهش در اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: باید به تقویت باورهای دینی و فرهنگی خانواده‌های بی‌بضاعت توجه ویژه‌ای شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر رسیدگی به حل مشکلات خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، اضافه کرد: قشر کم‌ درآمد بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

اکبرزاده

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف را بشناسند می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

اکبرزاده تقویت اعتقادها و باورهای دینی در جامعه را موجب کاهش برخی از معضلات اجتماعی از جمله طلاق دانست و تصریح کرد: برای کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی باید کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیته‌ها با آسیب‌شناسی راه کارهای کاهش معضل‌های اجتماعی ارائه و بررسی شود.

این مسئول به تقویت و تحکیم نظام خانواده تاکید کرد و یادآور شد: باید به این باور برسیم که اگر می‌خواهیم معضل‌های اجتماعی مانند طلاق از بین برود سازمان‌های مردم‌ نهاد در این راه تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی‌ و فرهنگی استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از جهانی‌سازی فرهنگ غرب است، اظهار کرد: جهانی‌سازی فرهنگی در دستور کار کشورهای غربی قرار گرفته است.

عزیز پورعزیزی با بیان اینکه غرب با راه‌اندازی بالغ بر ۷۰ شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای و بمباران فرهنگی باورهای دینی ما را هدف گرفته است،‌ گفت: در سیاست‌گذاری رسانه‌ای در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری و حتی تغییر فرهنگ و نگاه یک جامعه دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌سازان تلاش کنند با بهره‌گیری از اصول روان‌شناختی و جامعه‌شناسی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: رسانه‌های تصویری بیشتر از دیگر رسانه‌ها با مخاطب عام و خانواده سر و کار داشته باشند و برنامه‌های‌ خود را در راستای استحکام بنیان خانواده تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم و صاحب‌نظران از صدا و سیما به عنوان تاثیرگذارترین رسانه کشور انتظار بیشتری در راستای استحکام بنیان خانواده دارند،‌ اذعان کرد: رسانه ملی می‌تواند با برنامه‌های مناسب بر تقویت بنیان خانواده به عنوان زیربنای یک جامعه سالم تاکید داشته باشند.

پورعزیزی خاطرنشان کرد: رسانه ملی برای اصلاح آن‌چه که موجب انحراف سبک زندگی ما از شیوه ایرانی و اسلامی به طرف ارزش‌های غربی می‌شود برنامه‌ریزی کند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور هر یک از حاضران به ارائه پیشنهاد، راه کار و نظرهای خود درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، ‌اعتیاد و… پرداختند.

منبع:خبرگزاری فارس

 

Share