استاندار گیلان: شورای برنامه ریزی استان های شمالی تشکیل می شود

به گزارش  دیار میرزا به نقل از ایرنا، ‘کیهان هاشم نیا’ شامگاه دوشنبه در نشستی با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات پیشنویس این طرح که از سوی استانداری گیلان در حال تدوین است، بیان کرد: این پیش نویس به منظور تصویب نهایی به معاونت اجرایی رییس جمهوری ارائه می شود. […]

به گزارش  دیار میرزا به نقل از ایرنا، ‘کیهان هاشم نیا’ شامگاه دوشنبه در نشستی با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات پیشنویس این طرح که از سوی استانداری گیلان در حال تدوین است، بیان کرد: این پیش نویس به منظور تصویب نهایی به معاونت اجرایی رییس جمهوری ارائه می شود.

وی با اشاره به مسائل و موضوعات مشترک استان های گیلان ، مازندران و گلستان از جمله محیط زیست ، حفاظت از جنگل ها ، طرح های گردشگری و کشاورزی افزود: با تشکیل این شورا، مسائل فرا استانی و منطقه ای با جدیت، هماهنگی و مساعی مشترک استانداران و نمایندگان این استان ها پیگیری و برنامه ریزی بهتر و منسجم تری می شود.

dsc00090

هاشم نیا در ادامه سخنانش با اشاره به فرصت بی نظیری که از طریق پرداخت تسهیلات طرح های توسعه کشاورزی برای اشتغالزایی در گیلان بوجود آمده، تصریح کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هفت درصدی و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز با کارمزد ۱۳ درصد برای اجرای این طرح ها در استان اختصاص یافته است.

وی همچنین به اجرای یک هزار و ۹۰۰ پروژه عمرانی در گیلان اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استانی کفاف تکمیل همه این طرح ها را نمی دهد از این رو ، اولویت تخصیص اعتبارات این طرح ها میزان پیشرفت کار آنهاست.

استاندار گیلان اضافه کرد: در تخصیص اعتبارات پروژه های مهر ماندگار که از پروژه های مهم استان هستند، هیچ مشکلی وجود ندارد و این اعتبارات به صورت ملی در حال تخصیص و جذب است.

‘ناصر عاشوری’ نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت و رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از پیگیری های نمایندگان برای تکمیل و پیشرفت کار مناسب طرح های عمرانی استان خبر داد و بر لزوم شتاب در اتمام طرح های نیمه تمام تاکید کرد.

Share