مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

صیانت از املاک منطقه آزاد انزلی

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ایجاد واحد حفاظت و صیانت از املاک و اراضی این منطقه برای جلوگیری از تعرض به عرصه‌های آن خبر داد.

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی در جلسه اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی هدف از تشکیل واحد حفاظت و صیانت از املاک و اراضی این منطقه را به منظور جلوگیری از تعرض به اعیان و عرصه‌های متعلق به سازمان در محدوده مصوب ۳ هزار و ۲۰۰ هکتاری ذکر کرد.

وی مدیریت یکپارچه و هماهنگ بین حوزه‌های مربوط به صیانت از اراضی و جلوگیری از تخلفات ساختمانی محدوده، ساماندهی و هدایت هدفمند نیروها، امکانات، تجهیزات و منابع سازمان منطقه آزاد را از دیگر اهداف تشکیل واحد مذکور بیان کرد.

این مسئول اظهار کرد: حفظ امکانات و اراضی به همراه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده منطقه، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مرتبط با این واحد در بخش‌های مختلف سازمان و نظارت بر ساخت و سازهای منطقه از دیگر اهداف مهم ایجاد واحد مذکور است.

وی با بیان اینکه این واحد از نظر اجرایی مستقیماً زیر نظر حوزه معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد فعالیت می‌کند، افزود: اعضای این گروه متشکل از زبده‌ترین نیروهای واجد شرایط سازمان است که پس از طی مراحل مختلف آموزشی نظیر آشنایی با قوانین ساخت و ساز در محدوده مناطق آزاد، مقررات شهرداری‌ها، ضوابط ساخت و ساز و ضابط قضایی، با هماهنگی دادگستری استان و دادستان انزلی به عنوان ضابطین قضایی کار حفاظت از اراضی و املاک منطقه و نظارت بر روند ساخت و ساز و جلوگیری از احداث بناهای غیرمجاز را به‌عهده دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: نیروهای این واحد با آگاهی و شناخت از شرایط اجتماعی و فرهنگی منطقه نسبت به انجام بازدیدهای مستمر از سطح منطقه و ارسال گزارش‌های دقیق و کارشناسی و در صورت لزوم برخورد با متخلف اقدام می‌کنند.

وی در باره منابع و مستندات قانونی مورد استناد در مجموعه سازمان منطقه آزاد، یادآور شد: قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، آیین‌نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در این مناطق، مصوبات هیئت مدیره سازمان، مطالعات طرح جامع و راهبردی سازمان و دیگر قوانین و مقررات کشوری و ملی درزمینه منابع ملی، مراتع و جنگل‌ها، ساخت و سازها و … که شمول آنها برای مناطق آزاد جایز شمرده شده از جمله قوانین و مقررات مورد استناد در راه‌اندازی واحد حفاظت و صیانت املاک و اراضی است.

Share