رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت؛

محل هزینه کرد حمایتهای مالی از تیمهای ورزشی رسما به اطلاع مدیران شهری رشت برسد

شفیعی به مدیران باشگاه سپیدرود تاکید کرد: لازم است محل هزینه کرد حمایتهای مالی شهرداری در هر دوره رسما به اطلاع مدیران شهری رشت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدشمس شفیعی در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون و مدیران حقوقی و فرهنگی ورزشی شهرداری تشکیل شد اعلام کرد: شهردار محترم را به این مهم توجه میدهیم که طبق آخرین آمار بدون درنظر گرفتن مبالغ تحقق بودجه‌ای که از محل فروش املاک ایجاد شده، شهرداری رشت مجموعا در سال جاری یکهزارمیلیارد تومان جذب منابع داشته که نسبت به بودجه‌بندی ۵ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، تحقق حدود ۲۵ درصد را نشان میدهد و این رقم نشانگر عقب افتادن از برنامه و درحکم زنگ خطر برای شهرداری رشت است!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تصریح اهمیت مطلب گفت: لازم است با تجمیع کار در شهرداری مرکز و مناطق پنج‌گانه تمهیدات برای تسریع و تحقق بودجه هم افزایی شود.

شفیعی در رابطه با تخصیص‌ها توضیح داد: شهرداری در الویت‌بندی هزینه‌ها دارای اختیار است اما رعایت عدالت در تخصیص به سازمانها بعنوان یک اصل باید رعایت شود و اینگونه نباشد که یک سازمان در میانه‌ی سال ۸۰ درصد از ردیف خود را دریافت کرده و سازمان دیگر تنها ۱۰درصد.
وی گفت: این موضوع در تسویه با پیمانکاران خرد نیز حتما رعایت گردد و مدیریت شود.

عضو شورا با بیان آنکه دیده شده یک پیمانکار برای ۷۰ میلیون تومان بستانکاری یکسال معطل مانده گفت: مبالغ خرد را به راحتی و با برنامه می‌توان تسویه و رضایت شهروند پیمانکار را جلب کرد.

وی ضمن تاکید بر تخصیص بهینه اعتبارات در امور شهر گفت: پیشنهاد ما به شهردار محترم این است که تخصیص‌ها به شکل درصدی به سازمانها پرداخت شود و بعنوان مثال در هر مرحله ۲۰درصد از مطالبات همه سازمانها بالسویه پرداخت شود تا از اجحاف پرهیز گردد.

شفیعی با ذکر اینکه نباید تکیه شهرداری برای تحقق بودجه بر ماده ۱۰۰ باشد گفت: در موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز حق شهرداری بطور واقعی رعایت نمی‌شود، بعنوان مثال کارخانه‌ای که از منابع این شهر استفاده می‌کند و سود میبرد باید برای عمران و آبادانی این شهر نقشی ایفا کند که ما چنین چیزی را نمی‌بینیم.

شفیعی گفت: در صورت وصول مطالبات شهرداری از ادارات که بالغ بر ۶۳۷ میلیارد تومان است تحولی در امور عمرانی شهر رشت ایجاد خواهد شد و باید پیگیر تحقق این امر باشیم.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی در ادامه، فرمانداری شهرستان رشت را به برخی تخلفات در میزان تخصیص آرد به نانوایی‌های شهر توجه داد و گفت: طبق مشاهدات میدانی متاسفانه تخلفات و سودجویی‌هایی در عرصه آرد و نان اتفاق افتاده که می‌توان با رصد تراکنش‌های نانوایان به کم شدن سهمیه آرد تحویلی در تعدادی از نانوایی‌های شهر پی برد.

وی اظهار داشت: بعنوان نمایندگان شهروندان از فرماندار محترم شهرستان رشت خواستار تجدید نظر در میزان سهمیه آرد تحویلی به نانوایی‌ها و همچنین نظارت و راهکارهایی برای بهبود کیفیت نان هستیم تا منابع کشور به طریق درست صرف شود.

شفیعی در این جلسه پس از اظهارات مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت اعلام کرد: از آنجا که دو تیم سپیدرود و داماش رشت به نوعی شناسه و هویت ورزشی و اجتماعی شهر هستند و سابقه ۶۰ سال فعالیت تیم سپیدرود، سبب تعلق خاطر شهروندان به این تیم بوده و نشاط سالم اجتماعی را سبب میشود، با لایحه حمایت مالی شهرداری رشت از این تیم مردمی موافقت می‌شود.

وی افزود: هر گاه شهرداری حمایت قابل توجهی از تیم سپیدرود داشته است این تیم صعود و موفقیت قابل توجهی در عرصه‌های ورزشی کشور داشته است و سپیدرود هم اکنون ششمین تیم قدیمی فعال فوتبال کشور است.

این عشو شورا اظهار کرد: لازم است با سازوکاری فکر شده حمایت‌های مالی صاحبان سرمایه و ادارات مختلف را به تیم‌های موفق ورزشی معطوف نمود.

شفیعی به مدیران باشگاه سپیدرود تاکید کرد: لازم است محل هزینه کرد حمایتهای مالی شهرداری در هر دوره رسما به اطلاع مدیران شهری رشت برسد و موفقیت‌های تیم‌های ورزشی شهر رشت موجب تداوم حمایتهای مالی خواهد گردید.

تقویت بنیه ورزشی شهر، شهروندانی بانشاط و بدور از آسیب‌های اجتماعی به ارمغان می‌آورد

هادی رمضانی عضو کمیسیون بودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی نیز با اظهار آنکه تقویت ورزش، شهری بانشاط و بدور از آسیب‌های اجتماعی به ارمغان می‌آورد گفت: با تورم موجود، اداره تیم‌ها کاری ساده نیست و در تمامی شهرها شهرداری‌ها اولین دلسوزان تیم‌های مطرح ورزشی هستند.
وی گفت: شورای اسلامی در فرصت‌های مقتضی بازدیدی از تیمهای داماش و سپیدرود خواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه سپیدرود در این جلسه ضمن توضیحاتی در رابطه با انواع هزینه های باشگاه سپیدرود و تسویه با بازیکنان گفت: شهرداری رشت تنها نهادی است که در طول سالیان همواره در کنار تیم مردمی سپیدرود رشت بوده است و هر گاه شهرداری حمایت قابل توجهی از تیم سپیدرود داشته است این تیم صعود و موفقیت قابل توجهی در عرصه های ورزشی کشور داشته است و سپیدرود هم اکنون ششمین تیم قدیمی فعال فوتبال کشور است.

وی افزود: تقویت بنیه ورزشی شهر، شهروندانی بانشاط و بدور از آسیب های اجتماعی به ارمغان می آورد لازم است با سازوکاری فکر شده حمایت های مالی صاحبان سرمایه و ادارات مختلف را به تیم های موفق ورزشی معطوف نمود.

Share