مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در گفتگو با دیارمیرزا عنوان کرد؛

افتتاح پروژه ملی خط چهار مداره رشت-پره سر و نخستین دانشکده حفاظت از زیرساخت پدافند غیرعامل

محمدعلی ویشکایی گفت: طرح ملی خط چهارمداره پره سر – رشت و نخستین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیرعامل کشور از جمله طرح‌هایی است که در هفته پدافند غیر عامل با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ؛ محمدعلی ویشکایی در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: ۷۰۰ ویژه برنامه در هفته پدافند غیر عامل، از ۵ تا ۱۱ آبان در گیلان برگزار می‌شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: گلباران مزار شهدا، افتتاح چند طرح، برگزاری رزمایش و همایش‌ها از مهمترین برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان است.

ویشکایی افزود: طرح ملی خط چهارمداره پره سر – رشت و نخستین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیرعامل کشور از جمله طرح‌هایی است که در هفته پدافند غیر عامل با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از مدار برق رشت سال‌ها مسکوت مانده بود، افزود: خدا را شکر با پیگیری‌های بسیار خوبی که در سطح استان توسط استاندار محترم و مدیرعامل برق منطقه ای انجام شده این پروژه در یازدهم بهمن آبان ماه با اعتنبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان به افتتاح می رسد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به افتتاح اولین دانشکده حفاظت از زیر ساخت پدافند غیر عامل کشور در محل دانشگاه گیلان، اظهار کرد: این دانشکده در سه رشته کارشناسی ارشد زیستی، پرتوی و سایبری دانشجو می پذیرد و در سال آتی تمامی عزیزان ما که تمایل دارند در این حوزه ادامه تحصیل بدهد از طریق آزمون سراسری وراد این دانشگاه شوند.

ویشکائی همچنین یکی از معضلات استان گیلان را سنبل آبی عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که در حوزه پدافند غیرعامل تعریف شده بحث تهدیدات زیستی است و این گیاه مهاجم به نام سنبل آبی سال‌هاست که در عرصه‌های آبی آببندان‌ها، انهار و بعضی از مزارع ما دیده شده و در بعضی از شهرستان‌ها حتی در حوزه کشاورزی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به پیگیرهایی که در سطح استان انجام شده، عنوان کرد: ۱۱ شهرستان ما در استان درگیر سنبل آبی است و این گیاه مهاجم در تالاب انزلی، ۲۰ روستای صومعه سرا، چاف و چمخاله شهرستان لنگرود، پهنه های آبی زیادی را درگیر خود کرده است.

ویشکائی با اشاره به اینکه فرمانداران کل استان باید با تامین اعتبار از ظرفیت شهرستان، استان و ملی برای امحای این گیاه مهاجم استفاده کنند، یادآور شد: شهرداری آستارا و چاف و چمخاله اقدامات و سازمان محیط زیست در در سطح شهرستان‌های انزلی و صومعه‌سرا اقدامات بسیار خوبی انجام داده در هفته پدافند به صورت ویژه به این موضوع پرداخته می شود.

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور شهید ۵ میلیارد تومان اعتبار برای امحای سنبل آبی در استان پیش بینی شده بود که بخش‌های هزینه شد و اقدامات خوبی انجام شد و این اعتبارات در شهرستان‌ها در کمیته برنامه‌ریزی به عنوان پروژه مستمر تعریف شده است بنابراین این یک کار خوبی بود که ما تونستیم آن را در سطح ملی جا بیندازیم و امیدواریم با کمک و مشارکت همه مردم و سازمان‌های متولی مثل آب منطقه ای،  جهاد کشاورزی در قالب لایروبی انهار اعتبارات لازم برای آن دیده شود.

Share