مهدی فلاح در جمع دهیاران و بخشدار مرکزی رشت؛

اصلاح طرح هادی در گیلان باید در اولویت قرار گیرد | دیگر فرصت کار نمایشی در استان نیست

فلاح گفت: آمارها نشان دهنده آن است که طرح هادی در استان گیلان موفق نبوده است. عزیزان بنیاد مسکن باید متوجه باشند که مردم به جای این‌که صاحب خانه شوند، زمین‌های خود را نیز از دست داده‌اند. اصلاح طرح هادی در گیلان با توجه تفاوت بافت روستایی با سایر مناطق باید در اولویت و فوریت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی فلاح، نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در بخشداری رشت با جمعی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت و بخشدار رشت به بحث و گفتگو پرداخت.

فلاح در این نشست گفت: مقام کشوری به گیلان آمده، به جای اینکه او را به مناطق مهم، استراتژیک و محروم برای بازدید ببرند، به بهترین نقاط استان بردند. ایشان هم گمان کرد در این استان مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ضعف عملکرد مدیران اجرایی در سطوح استانی باعث شده است گیلان در نقطه کنونی باشد.

نماینده مردم رشت و خمام یکی از وظایف نماینده را مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسئولین و انتشار آن در رسانه‌ها دانست و گفت: کل استان تحت آسیب یک تصمیم اشتباه قرار گرفت؛ تصمیم‌گیرنده به هیچ کجا هم پاسخگو نیست. به جای اینکه زباله را جمع کنند دستور به جمع‌آوری سطل زباله‌ها داده بودند. هر روستا، بخش و شهری می‌رویم، از این تصمیم اشتباه شکایت دارند.

وی افزود: هرکس باید در پایان دوره مسئولیت خویش پاسخگوی عملکردش باشد. اینطور نباشد که یک مدیری بی‌تدبیری کند و ضعیف عمل کند و در پایان دوره مسئولیت هم به هیچ جایی پاسخگو نباشد.

فلاح در ادامه گفت: از رئیس کل دادگستری تقاضا داریم با متخلفان برخورد قانونی کند. هزینه باید برای کسانی که تصمیمات اشتباه می‌گیرند یا مرتکب عمل خلاف می‌شوند بالا ببریم تا کسی جرئت تکرار نداشته باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجموعه سپرده‌هایی که در بانک‌های گیلان وجود دارد، از ۸۵ درصد مجاز فقط حدود ۶۰ درصد صرف تخصیص تسهیلات به مردم گیلان شده است، عنوان کرد: در صورتی که در یکی از استان‌های مجاور این عدد به ۱۲۰ درصد رسیده است.

وی افزود: این فاصله که رقمی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است، می‌توانست مقداری قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام گیلان را به اتمام برساند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: درد این است که بی‌کفایتی برخی از مدیران در گیلان، بومی و غیربومی نداشته ولو بعصی از مدیران بومی بیشترین خیانت‌ها را به مردم گیلان کردند. متاسفانه مدیرانی داشتیم که بودجه اختصاصی که باید صرف عمران و آبادانی استان می‌شد را به تهران برگشت می‌دادند.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: درصد جمعیت شهری به روستایی در استان گیلان ۳۰ سال پیش ۷۰ به ۳۰ بود اما متاسفانه الان این مقادر ۳۶ به ۶۴ شده است. این آمارها نشان دهنده آن است که طرح هادی در استان گیلان موفق نبوده است. عزیزان بنیاد مسکن باید متوجه باشند که مردم به جای این‌که صاحب خانه شوند، زمین‌های خود را نیز از دست داده‌اند. اصلاح طرح هادی در گیلان با توجه تفاوت بافت روستایی با سایر مناطق باید در اولویت و فوریت قرار گیرد.

فلاح در پایان از دهیاران خواست تا در مسیر پیشرفت گیلان از ظرفیت همه نمایندگان استفاده کنند و جناح بازی را کنار گذاشته و دست به دست هم دهند.

وی افزود: آن قدر عقب ماندیم که دیگر فرصت کار نمایشی و رقابت در استان نیست و اولویت باید پیشرفت استان باشد.

Share