مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

تقویت بارش‌ها از امروز در گیلان | پیش بینی بارش برف در ارتفاعات

مدیرکل هواشناسی گیلان از تداوم سامانه بارشی و شدت بارش‌ها تا چهارشنبه در استان خبر داد و گفت: شهروندان در این مدت از صعود به مناطق کوهستانی، تردد در محور‌های کوهستانی و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون ابری و مه آلود است، گفت: باران در بیشتر مناطق استان کم و بیش درحال باریدن است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از شروع فعالیت سامانه بارشی از ۲۷ مهر روز جمعه تا کنون بیشترین بارش‌ها از کیاشهر با ۱۰۰ میلی متر، لاهیجان با ۸۰ میلی متر و آستارا با ۷۵ میلی متر ثبت شده است، افزود: در شبانه روز گذشته هم در منجیل و رودبار بارش باران نداشتیم.

وی با اشاره به تقویت و تداوم سامانه بارشی تا چهارشنبه گفت: افزایش سرعت وزش باد، شدت بارش باران، مه آلود بودن هوا و احتمال رعد و برق از دیگر شرایط جوی در این مدت است.

محمد دادرس با بیان اینکه با توجه به نقشه‌های هواشناسی از دوشنبه بارش برف در ارتفاعات بالادست پیش بینی شده است، افزود: رانش زمین، احتمال طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن آب‌های سطحی دور در این مدت از انتظار نیست.

وی همچنین از گردشگران و شهروندان خواست: در این مدت از صعود به مناطق کوهستانی، تردد در محور‌های کوهستانی و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر هم امروز و فردا با ارتفاع موج ۲ متر و ۳۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

محمد دادرس با اشاره به اینکه رطوبت هوا ۱۰۰ درصد است افزود: دمای فعلی رشت مرکز استان نیز ۱۴ درجه سلسیوس است.

 وی گفت: بیشترین دما در شبانه روز گذشته از لوشان با ۲۱ درجه سلسیوس و کمترین دما از جیرنده با دمای ۵ درجه سلسیوس گزارش شده است.

Share