اقدامات قانونی لازم برای رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار دارد

واکنش آموزش و پرورش گیلان به تنبیه بدنی یک دانش آموز تالشی

آموزش و پرورش استان گیلان اعلام طبق قانون، هرگونه تنبیه بدنی در مدارس ممنوع است و مدیران و دبیران در این خصوص مسئولیت مستقیم برعهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد:

پیرو انتشار گزارشی مبنی بر تنبیه یکی از دانش‌آموزان در شهرستان تالش، به اطلاع می‌رساند که این حادثه در یکی از دبیرستان‌های تالش توسط یکی از دبیران رخ داده است. که بررسی‌های لازم توسط مراجع ذی‌صلاح در حال انجام است و اقدامات قانونی لازم برای رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار دارد.

همچنین، برخی از تصاویر منتسب به تنبیه دانش آموزان که در فضای مجازی منتشر شده‌اند، غیرواقعی و جعلی بوده و با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر شده‌اند. از مردم عزیز درخواست می‌شود تا از انتشار و بازنشر این تصاویر خودداری کنند و اخبار را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کنند.

آموزش و پرورش همواره در تلاش است تا محیطی امن و سالم برای دانش‌آموزان فراهم آورد و از تمامی معلمان و کارکنان محترم نیز انتظار می‌رود که با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای، در این مسیر همراهی کنند.

براساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش آموز و سوء رفتار با وی ممنوع است. با تقدیر از زحمات مدیران و معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت، از تمامی فرهنگیان و مدیران عزیز مدارس درخواست می‌شود با توجه به ممنوعیت تنبیه بدنی از انجام آن جدّا خودداری نمایند.

Share