اوضاع بحرانی شهرداری کومله به روایت سخنگوی شورا؛

کارکنان شهرداری کومله پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند

سخنگوی شورای شهر کومله گفت: کارکنان شهرداری کومله پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و چالش حقوق معوق، از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدیه رزاقی در نطق پس از دستور جلسه شورای شهر کومله اظهار کرد: سه سال از عمر شورای ششم می‌گذرد و علی رغم نامه نگاری‌های مکرر، هنوز هیچ گزارش عملکرد مالی به شورا ارائه نشده است.

وی افزود: هیچ معلوم نیست علت تمرد واحد مالی شهرداری از ارائه گزارش عملکرد دوره‌ای به شورا چیست؟

سخنگوی شورای شهر کومله گفت: کارکنان شهرداری کومله پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و چالش حقوق معوق، از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

رزاقی ادامه داد: ۶۰ میلیارد از کل بودجه سال ۱۴۰۲ محقق شد و با ۱۰ میلیارد متمم، در مجموع ۷۰ میلیارد در این سال محقق شده است. سوالی که همیشه پرسیدم و بی‌جواب ماند این بود که این بودجه صرف چه چیزی شده اما صرف پرداخت حقوق نشده است؟

وی گفت: چرا کسی پاسخ نمی‌دهد که این ۷۰ میلیارد بودجه به کجا رفته و صرف چه هزینه کردهایی شده است که کارمندان شهرداری شب عید بدون دریافت عیدی و حقوق، با چشم گریان و دستی خالی به خانه رفتند!

سخنگوی شورای شهر کومله با بیان اینکه هنوز کسی به طور دقیق از میزان بدهی‌های شهرداری و میزان موجودی خزانه خبر ندارد تصریح کرد: سوال ساده است: ۷۰ میلیارد بودجه داشتیم اما، شهرداری هنوز هم از بقال و چغال گرفته تا گلفروشی و قنادی و پیمانکاران و پرسنل، به همه بدهکار است. انگار جواب این سوال که ۷۰ میلیارد بودجه چه شد و به کجا رفت که این بدهکاری‌ها هنوز پابرجا هستند خیلی دشوار است!

وی، درباره حوزه مدیریت شهری خاطر نشان کرد: به عنوان یک عضو ناظر بر عملکرد شهرداری، بارها نامه نگاری کرده و درخواست صورت وضعیت مالی، و ارائه گزارش عملکرد مالی را بصورت دوره‌ای خواستار شدم تا بتوانم پاسخگوی افکار عمومی نیز باشم اما نامه‌ها تا به امروز بی‌جواب ماند.

رزاقی همچنین گفت: به عنوان عضو ناظر بر عملکرد شهرداری درخواست حسابرس کرده‌ام اما حسابرس حتی حساب‌های مالی سال نخست شهرداری را نیز هنوز تحویل نداده است. کسی نیست بپرسد این همه اهمال چه معنا دارد؟ ما که می‌پرسیم کسی پاسخگو نیست!

سخنگوی شورای شهر کومله افزود: عدم پاسخگویی واحد مالی شهرداری، جای سوال دارد و هیچ مشخص نیست که این واحد به چه دلیلی تمرد می‌کند و از چه مسئله‌ای واهمه دارد؟

رزاقی ادامه داد: بارها بابت پرداخت حقوق معوقه با شهردار وقت مذاکره داشته‌ام اما وی هر بار وعده این دوشنبه و آن دوشنبه را می‌داد. صد دوشنبه آمد و رفت و سال جدید رسید اما نه تنها هنوز حقوق‌ها پرداخت نشده بلکه بر تعداد ماه‌های معوق نیز اضافه شده است بطوریکه هم اینک پنجمین ماه متوالیست که کارکنان شهرداری حقوق دریافت نکرده اند و وعده‌های پوچ برای پرداخت حقوق، دوشنبه‌های سیاه را رقم زده است.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که کارد به استخوان کارکنان رسیده و دیگر مغازه داران نیز حاضر به پرداخت نسیه به کارکنان شهرداری نیستند ضمن اینکه این مسئله افکار عمومی را نیز درگیر و پریشان کرده است.

فرماندار لنگرود شخصا و راسا به مسئله عدم پرداخت حقوق به کارکنان ورود کند

سخنگوی شورای شهر کومله ادامه داد: از شخص فرماندار میخواهم که شخصا و راسا به صورت ویژه برای بررسی‌های اما و اگر حقوق‌های عقب مانده ورود کند و به عنوان رئیس هیئت تطبیق شهرستان لنگرود، به چالش‌های این مسئله بپردازد.

رزاقی تاکید کرد: رئیس شورا باید ضمن دریافت گزارش شفاف عملکرد مالی از واحد مربوطه و ارائه آن به اعضای شورا و شهروندان، جلسه فوق العاده‌ای نیز اعلام کند و از فرماندار به عنوان عالیترین‌مقام دولت در شهرستان و از امام‌جمعه به عنوان‌پدر معنوی شهر دعوت به عمل آورد تا به مسئله چرایی‌عدم پرداخت حقوق کارکنان و چرایی عدم‌گزارش مالی شفاف به اعضای شورا، ورود کنند.

Share