دکتر بختیار حیدرنیا؛

استانداری از جنس توسعه؛ دکتر حق‌شناس تجلی تحقق شعار شایسته سالاری دولت چهاردم

مراسم معارفه استاندار جدید گیلان و انچه که بیان شد در مقام مقایسه تفاوت رویکرد دولت‌ها را به نمایش گذاشت و به واقع انتصاب دکتر حق‌شناس را میتوان تجلی تحقق شعار دکتر پزشکیان مبنی بر استفاده از نخبگان و شایستگان توسعه خواه در دولت چهاردم قلمداد کرد و انتظار میرود استان گیلان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی از شرق تا غرب به قطار توسعه بازگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر بختیار حیدرنیا رییس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در شهرستان آستارا در یادداشتی نوشت:

سرانجام موسم دولت وفاق در فصل خزان توسعه گیلان وزیدن گرفت و دکتر هادی حق‌شناس به عنوان استاندار گیلان و نماینده عالی دولت معرفی شد.

دکتر هادی حق‌شناس همانطور که پیشتر به عنوان یک کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی به اعلام نظرات خود در مقالات و یادداشت‌های مختلف پرداخته بود در مراسم معارفه و سخنرانی خود نیز وجه تمایز سطح دانش و پشتوانه علمی خود را برای مردم گیلان ارائه کرد.

تا هرانکس که شنونده دیدگاه‌های وی در خصوص مسائل و بحران‌های پیش روی گیلان باشد به اشرافیت وی به ظرفیت‌های استان پی ببرد و به آینده امیدوار شود.

به واقع دکتر حق‌شناس در این مراسم نه تنها به دیدگاه‌های خود در خصوص ابرچالش‌های گیلان پرداخت بلکه در مقام مقایسه با انچه که پیش از ایشان به صورت کلیشه‌ای بیان شد، تفاوت رویکرد دو دولت قبلی و فعلی نسبت به مفهوم توسعه را به نمایش گذاشت و نشان داد استانداری از جنس توسعه است.

از وجهی دیگر حق‌شناس نشان داد برای اصلاح حکمرانی غلط در گیلان پا به میدان گذاشته است و نه برای نمایش و صدور دستورات آنی و مکرر بی‌حاصل و گذران روزمرگی!

استانداری که میتوان از ان به عنوان تجلی تحقق شعار دولت دکتر مسعود پزشکیان یاد کرد.

گذشته از دیدگاه‌های مترقی استاندار جدید گیلان ایشان رسما وارد کارزار عمل و اجرا شده است و میبایست با وجود همه مشکلات پیش رو با ترکیبی از مدیران هم تراز برای تحقق و پیاده‌سازی نظریات علمی در عرصه عمل و اجرا تلاش کند.

تحقق این مهم تا حد بسیاری به چگونگی مواجه ایشان با بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های انسانی توسعه خواه در مدیریت کلان استان بازخواهد گشت.

امری که به نظر در تجربیات دولت‌های گذشته یا از سر افراط و یا از سر تفریط محقق نشد حاصلش دور باطل انباشت مطالبات و عقب ماندگی‌ها در گیلان بود.

انتظار میرود استاندار جدید گیلان با تکیه بر علم و دانش و تجربه خود بدور از هر گونه رویه‌های ناصواب گذشته بانک اطلاعاتی از نیروهای انسانی غنی و توسعه خواه موجود در دستگاه‌های اجرایی را استخراج کرده و در مسیر سخت بازگرداندن گیلان به ریل توسعه با خود همراه کند.

در این میان باید به همه شایستگان استان از غرب تا شرق با هر قومیت و مذهبی توجه ویژه و یکسانی داشت تا مبادا در مسیر توسعه عدالت قربانی نشود.

امید که دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان با سکانداری دکتر حق‌شناس در گیلان، با همراهی و هم دلی همه فعالین سیاسی اجتماعی نخبگان دانشگاهیان صنوف و اقشار مختلف بتواند گامی در جهت توسعه گیلان و جبران عقب ماندگی‌های گذشته و رضایتمندی مردم بردارد.

Share