مدیرعامل توزیع برق گیلان اعلام کرد

اعمال بیش از ۳۶ میلیون کیلوواتساعت انرژی ثبت نشده در بانک اطلاعات مشترکان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۳۱ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از اجرای طرح تست، بازرسی و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۳۱ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری برق مصارف عادی و دیماندی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان گیلان خبر داد.

صادقی گفت: در بازه زمانی مذکور به همت کارکنان شرکت توزیع برق گیلان و با ظرفیت نیروی پیمانکار، قریب به ۳۱ هزار دستگاه لوازم اندازه گیری مورد تست و بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۰۷۹ مورد کنتور معیوب با خطای بالای ده درصد کشف و شناسایی شده است.

وی افزود: از تعداد ذکر شده مواردی مربوط به دستکاری کنتور کشف و پس از جمع آوری، اصلاح و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی نسب به برآورد خسارت وارد شده اقدام شد و براساس آیین نامه‌های شرکت توانیر بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای متخلفان جریمه صادر شده است.

مدیر عامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات مذکور بیش از ۳۶ میلیون کیلوواتساعت انرژی ثبت نشده در بانک اطلاعات مشترکان اعمال شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این بازرسی‌ها موجب جلوگیری از تضییع حقوق سایر مشترکین می‌شود، افزود: تلاش همکاران برای جلوگیری از مواردی این چنینی بصورت جاری ادامه خواهد داشت.

صادقی تاکید کرد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در خصوص تست، بازرسی و کنترل مضاعف لوازم اندازه گیری و پایش مصرف مشترکین در سال جاری بیش از ۶۰ هزار مشترک هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون، قریب به ۹ هزار دستگاه کنتور هوشمند قابل قطع از راه دور در سطح استان نصب شد که این موضوع یکی از عوامل موثر گذر از پیک تابستان بوده است.

صادقی تصریح کرد: همچنین با تلاش همکاران این شرکت ۴۸ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان گیلان شناسایی و با هماهنگی نهادهای ذی ربط جمع آوری شده اند.

وی در انتها گفت: تست و بازرسی انشعاب‌های برق، اجرای طرح تست و بازرسی در راستای کشف انشعاب‌های غیرمجاز، افزایش سطح هوشمندسازی شبکه با توسعه کنتورهای هوشمند، توسعه کنتورهای مرجع، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی برای مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف و همچنین توسعه نرم افزارهای اندرویدی در حوزه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال جاری در راستای ارایه هرچه بهتر خدمات به هم استانی‌های عزیز خواهد بود.

Share