اهمیت آموزش های عملی در کنار آموزش های تئوری در حوزه سرمایه گذاری

از بهترین دورهای آموزش سرمایه گذاری دلفین وست است که مرجع آموزش و مشاوره سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مانند فارکس، بورس، ارز دیجیتال و… است.

بهترین دوره آموزش سرمایه گذاری

 

نقطه شروع برای موفقیت در هرکاری را می توان آموزش دانست. در واقع، بدون آموزش، ریسک انجام هر کاری بسیار بالا است. آموزش می تواند باعث شود که شخص دقیق بداند که باید چه کاری انجام دهد، به چه روشی انجام دهد؛ اما بدون آموزش با شک و تردید های فراوانی درمورد اینکه درحال اجرای درست و دقیق است یا خیر؛ مواجه می شود. بازارهای مالی و سرمایه گذاری نیز از این قائده مستثنی نیست. برای ورود به بازارهای مالی باید آموزش های لازم را فرا گرفت؛ زیرا همانند هر فعالیت دیگری دارای مفاهیم و مباحث خاص خودش می باشد. اگر قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید؛ به عبارتی، فعالیت سودآور و مفید را دارید؛ باید مفاهیم مربوطه فرا بگیرید، تمرین کنید، تسلط پیدا کنید و سپس فعالیت خود را شروع کنید. درحال حاضر دوره های مالی و سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد که در ادامه به معرفی بهترین دورهای های سرمایه گذاری می پردازیم.

سرمایه گذاری چیست؟

قبل از معرفی بهترین دوره های سرمایه گذاری ابتدا باید بدانیم که اصلا سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی اینکه از منابع مالی خود برای خرید یک یا چند دارایی مختلف استفاده کنیم، با این هدف که در آینده قیمت آن ها افزایش یابد و سود کسب کنیم. درحال حاضر بازارهای مختلفی برای سرمایه گذاری از جمله خرید سهام، خرید طلا، خرید ارزهای دیجیتال، خرید مسکن، خرید ارز (دلار) و…. نیز وجود دارند که می توان از آن ها به دلخواه استفاده کرد. هر کدام از آن ها می توانند باتوجه به شرایطی که دارند، بازدهی و ریسک متفاوتی داشته باشند. همچنین، سرمایه گذاری نیز می تواند به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام شود.

انواع روش های سرمایه گذاری

همان طور که گفته شد، سرمایه گذاری به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

سرمایه گذاری مستقیم: در این روش از سرمایه گذاری، سرمایه گذار مالکیت مستقیم دارایی خریداری شده را برعهده می گیرد. به عنوان مثال، خرید مستقیم سهام یک شرکت، خرید املاک، خرید طلا فیزیکی و….

سرمایه گذاری غیرمستقیم: در این روش از سرمایه گذاری، سرمایه گذار نمی تواند مالکیت مستقیم دارایی را بر عهده داشته باشد؛ در این روش، سرمایه گذار باید سرمایه خود را به صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردانی ها بسپارد که توسط متخصصان بازارهای مالی مدیریت می شوند.

تقاوت این دو در این است که:

سرمایه گذاری مسقیم نیاز به آموزش و کسب تخصص دارد که برای اینکار باید در دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری شرکت کرد؛ اما سرمایه گذاری غیر مستقیم نیازی به آموزش و کسب تخصص ندارد. در واقع، به تنها چیزی که نیاز است، تحقیق و بررسی صندوق یا سبدگرادنی موردنظر است که آیا از اعتبار و تخصص بالایی برخوردار است یا خیر.

انواع روش های سرمایه گذاری

چرا باید سرمایه گذاری کنیم؟

اگر به خود و اطرافیان خود نگاه کنید، می بینید که همه درحال سعی و تلاش هستند که بتوانند به اهداف خود برسند. یکی از این اهداف در اکثر افراد، داشتن رفاه بیشتر و ثروتمند تر شدن است. سرمایه گذاری به افراد کمک می کند که بتوانند ثروت و دارایی خود افزایش دهند و علاوه بر شغل فعلی خود، منبع درآمد دیگری داشته باشند. در واقع، سرمایه گذاری باعث می شود که افراد از دارایی های خود استفاده کنند تا راه درآمدی جدید و غیر متسقیم (بدون اینکه از شغل خود استعفا دهند یا شغل دوم برای خود انتخاب کنند) ایجاد کنند. از طرفی دیگر، در کشورهایی که تورم در آن ها بالا است، سرمایه گذاری می تواند به افراد کمک کند تا ارزش دارایی و ثروت و قدرت خرید خود راحفظ کنند. با این حال، سرمایه گذاری نیاز به آموزش و تخصص دارد و در حال حاضر دوره های مالی و سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد که می توان از آن ها برای یادگیری استفاده کرد؛ اما آیا می توان به هر دوره و استادی اعتماد کرد؟

چگونه بهترین دوره سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟

در میان تمام دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری مانند دلفین وست که در بازار وجود دارند، انتخاب بهترین دوره شاید کمی سخت و پیچیده باشد؛ اما با رعایت مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، این کار نمی تواند چندان سخت باشد:

  1. داشتن استاد متخصص و باتجربه
  2. داشتن محتوای باکیفیت، ساده، قابل فهم و روان
  3. داشتن جلسات پرس و پاسخ با استاد
  4. داشتن پشیتبان متخصص برای پاسخگویی به سوالات
  5. دسترسی آسان و استفاده مادام العمر به محتوای دوره
  6. ایجاد تعامل و همکاری با دانشجویان دوره
  7. جامع و به روز بودن محتوای دوره
  8. تعامل و گفتگو با دانشجوبان برای نقد و پیشنهاد
  9. نمایش نتایج افرادی که قبلا دوره مربوطه را تهیه کرده اند
  10. شهریه مناسب و انعطاف پذیری در پرداخت آن (نقدی و اقساطی)

آموزش سرمایه گذاری

نتیجه گیری: بهترین دوره سرمایه گذاری کدام است؟

همان طور که گفته شد، برای انتخاب بهترین دوره های سرمایه گذاری باید موارد بالا مورد بررسی قرار بگیرد؛ اما اگر بخواهیم دوره های مالی و سرمایه گذاری کارآمدی را به شما معرفی کنیم، می توانید از دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری مجموعه دلفین وست استفاده کنید. دلفین وست، مرجع آموزش و مشاوره سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مانند فارکس، بورس، ارز دیجیتال و… است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را شروع کرده و درحال حاضر یکی از بهترین و جامع ترین مراکز آموزشی در حوزه بازارهای مالی است. دلفین وست در زمینه انواع بازارهای مالی دارای دوره آموزشی بسیار جامع و باکیفیتی از جمله زمین بازی طلا (سرمایه گذاری تخصصی در بازار طلا)، تریدرشو (معامله گری در بازارهای مالی فارکس، بورس و ارزدیجیتال) است که با شرکت در این دوره ها می توانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید. در این مجموعه می توانید دوره های مالی و سرمایه گذاری رایگانی را مشاهده کنید که توصیه می کنیم قبل از تهیه دوره های پولی از این دوره ها استفاده کنید تا خود نیز از کیفیت محتوای آموزشی، تخصص استاد، پشتیانی قوی و… آگاه شوید. همچنین، در وب سایت این مجموعه می توانید به ویدیوها و مقالات آموزشی و تخصصی بسیار زیادی دسترسی داشته باشید که مشاهده و مطالعه آن ها می تواند پاسخگو بسیاری از نیازهای شما در بازارهای مالی باشد.

Share