انفجار معدن طبس؛

جزییات جدید از فاجعه معدن زغال‌ سنگ طبس؛ افزایش تعداد فوتی ها و مفقودی ها

محمدعلی آخوندی صبح امروز اظهار کرد: متأسفانه حادثه تلخی ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، در پی انفجار شب گذشته در معدن زغال‌سنگ طبس تاکنون ۳۰ نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و ۱۷ نفر نیز مصدوم شده اند که جهت مداو به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

جزئیات انفجار معدن طبس از زبان استاندار

دیشب ساعت ۲۱ انفجار در معدن رخ داد.از ساعت ۱۲ شب مدیران مرتبط در محل معدن حضور پیدا کردند.عملیات امداد و نجات از دیشب شروع شد اما هر کسی نمی‌تواند این عملیات را انجام دهد چرا که در معدن گاز متان وجود دارد.از ۴۷ نفری که دیشب در بلوک B بودند ۳۰ نفر فوت کردند.در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است و تا ۳-۴ ساعت آینده وضعیت آن مشخص می‌شود.

۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم، آمار جدید انفجار معدن طبس

تاکنون ۳۰ نفر فوتی و ۱۷ نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم. عملیات نجات ادامه دارد.انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌‌های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است.  ۲۴ نفر هم تاکنون مفقود هستند.

اسامی مصدومان حادثه معدن معدنجوی طبس

میثم معینی، بستری در بخش icu
هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی
مهدی علی‌زاده، بستری در بخش icu
حسین کرمی، بستری در بخش داخلی
حجت عصمتی، بستری در بخش icu
مجتبی حسین‌پور، بخش داخلی
حسن قلی‌نژاد، بستری در بخش داخلی
علیرضا کدهی، بستری در بخش ccu
امیر سلطانی، بستری در بخش icu
علی عباس‌زاده، بستری در بخش داخلی
ناصر آخوندی، بستری در بخش ccu
کاظم نخعی، بستری در بخش icu
هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس
رمضانعلی دهقان‌نژاد تحت نظر در بخش اورژانس
محمد بهمدی، بستری در بخش جراحی عمومی

 یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

اخبار تکمیلی در خصوص اسامی مصدومین و آخرین وضعیت درمانی آنان به‌روزرسانی خواهد شد.

جزئیات دستورات قضایی حادثه طبس 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس اظهار کرد: به منظور بررسی حادثه به همراه مسئولان قضایی استان در محل حادثه حاضر شدیم.

محمدجعفر عبداللهی گفت: دستورات قضایی برای جست‌وجو و امدادرسانی به مصدومان صادر شده است.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی از بررسی قصور و ترک فعل‌های احتمالی رخ داده در حادثه انفجار در معدن طبس خبر داد.

حجت‌الاسلام علی نسائی زهان نیز در رابطه با حادثه انفجار معدن در شهرستان طبس اظهار کرد: بلافاصله بعد از این حادثه دستورات قضایی برای امدادرسانی صادر شد.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی افزود: انفجار در عمق زمین داده است و منجر به بسته شدن راه‌ها و تجمع گاز شده است به همین دلیل افرادی هم که برای امدادرسانی در محل حاضر شده اند دچار آسیب می‌شوند به همین دلیل دستور داده شده است امدادرسانی به گونه‌ای انجام شود که کمترین آسیب به امدادگران وارد شود و حادثه جدیدی رخ ندهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر امدادگران از شهرستان معین در محل حاضر شدند و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در کل استان در آماده باش کامل هستند.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر اولویت امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن افراد از زیر آوار است، اما یقینا به قصور و تقصیر عوامل مربوطه رسیدگی و با ترک فعل‌های رخ داده شده در این زمینه برخورد می‌شود.

وی افزود: موضوع حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و قصور و تقصیر‌ها مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر حادثه طبس شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با محمد نصیری نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی پیگیری ابعاد حادثه معدنجو و چگونگی بروز و آخرین وضعیت وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان شد.

اطلاعیه وزارت کار درباره حادثه معدن زغال‌سنگ در طبس 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروز حادثه تلخ انتشار گاز و جان باختن شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ معدنجو در طبس را به خانواده حادثه‌دیدگان و هموطنان تسلیت می‌گوید.

در پی بروز این حادثه، احمد میدری، وزیر کار به «علی‌حسین رعیتی‌فرد»، معاون روابط کار این وزارتخانه ماموریت داد تا برای بررسی علل بروز حادثه به این منطقه سفر کند.

میدری امروز اول مهرماه به محل حادثه سفر می‌کند. تا لحظه تنظیم این اطلاعیه پیکر ۲۸ تن از معدن خارج شده است. وزارت کار به جامعه کارگری و هموطنان اطمینان می‌دهد که گزارش دقیقی از دلایل حادثه و تقصیر یا قصورهای احتمالی در زمینه رعایت اصول ایمنی معدن تهیه و منتشر کند.

Share