معاون امور عمرانی استاندار گیلان: هرگز آسایش مردم را فدای یک صنعت نمی کنیم

به گزارش دیارمیرزا محمد آقاجانزاده معاون امور عمرانی استانداری گیلان در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گیلان که عصر امروز در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، ضمن تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مبنی بر تلاش آنها در ایام انتخابات، افزود: ورود ۱۵۰ هزار نفر گردشگر به گیلان در تیرماه بیانگر […]

به گزارش دیارمیرزا محمد آقاجانزاده معاون امور عمرانی استانداری گیلان در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گیلان که عصر امروز در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، ضمن تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مبنی بر تلاش آنها در ایام انتخابات، افزود: ورود ۱۵۰ هزار نفر گردشگر به گیلان در تیرماه بیانگر این است که دوستان ما در راهور، فرمانداری ها و دستگاه های مرتبط در زمینه خدمت رسانی به مردم، موفق بوده اند.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که تمام مسافران بدلیل آغاز ماه مبارک رمضان قصد بازگشت به شهر خود را دارند و به تبع آن ترافیک سنگینی را در روزهای جاری شاهد هستیم. در این شرایط نیاز ما این است که تمام مسئولین و دست اندرکاران سفرهای تابستانی عزم خود را در راستای افزایش سطح ایمنی و کاهش تلفات بکار گرفته و امنیت و راحتی را برای هموطنان عزیزمان فراهم کنند.

آقاجانزاده همچنین به ترافیک سنگین داخل شهری در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: در ساعات نزدیک به اذان مغرب شاهد ترافیک سنگینی هستیم که همشهریان برای صرف افطار قصد بازگشت به منزل را دارند. ماموران راهور هر ساله خدمات خوبی را در زمینه کاهش ترافیک درون شهری ارائه کرده اند و از این عزیزان انتظار می رود به مانند سال های گذشته، با حوصله بیشتر در خدمت همشهریان باشند.

وی ادامه داد: در زمان نزدیک به افطار که شاهد اوج ترافیک هستیم، تعامل و همراهی بیشتری را از رانندگان انتظار داریم چراکه غیر از تردد داخل شهری، پیش بینی شده است که عده زیادی از هم استانی های روستایی ما از شهر خارج می شوند که بحث ترافیک حومه رشت نیز از نکات مهم در این ایام مبارک است.

معاون عمرانی استانداری گیلان به برخی مشکلات جاده ای نیز اشاره کرد و افزود: در برخی جاده های حومه رشت شاهد این هستیم که درختان حاشیه جاده مانع دیدن تابلوهای علائم رانندگی توسط رانندگان می شود و همین مسئله در بروز برخی تصادفات بسیار موثر بوده است. برنامه هایی را در دستور کار داریم تا علاوه بر جاده های اصلی، به امکانات و ظرفیت جاده های فرعی نیز توجه شود که از جمله مشکلات این جاده ها می توان به وضعیت نامناسب آسفالت آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به بحث سرقت تابلوهای علائم رانندگی خاطرنشان کرد: فرمانداری ها باید با همکاری نیروی انتظامی عوامل این حرکات ناشایست را شناسایی و زمینه را برای برخورد با این افراد فراهم کنند. در برخی مواقع نبود یک تابلوی راهنمایی می تواند حادثه آفرین باشد.

 در بخشی از این جلسه، بحث آزادسازی حریم جاده ها توسط فروشندگان بین راهی مطرح شد که آقاجانزاده تصریح کرد: در شهرستانها نیازمند این هستیم که فرمانداران با جدیت مسئولیت این امر را برعهده گرفته و با خاطیان برخورد کنند. در مرکز استان نیز با چنین موانعی روبرو هستیم که طبق قانون و برنامه ریزی، برخورد با این افراد را در دستور کار داریم. انجام این کار نباید فقط بر عهده نیروی انتظامی باشد بلکه تلاش همگان در این زمینه ضروری است چراکه با مقوله حفظ جان همشهریان و مسافران مواجه هستیم.

محمد آقاجانزاده افزود: دریافت حکم های یک ماهه از سوی مراجع قضایی جهت برخورد با فروشندگان حاشیه جاده ها که مانع تردد مناسب وسائل نقلیه می شوند حرکت خوبی است که باید با جدیت ادامه یابد. نباید چشم خود را بر روی این مشکلات ببندیم و تخلف را در سطح جامعه عادی سازی کنیم زیرا علاوه بر خراب کردن چهره شهر، می تواند باعث بروز مشکلات غیرقابل جبران نیز بشود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کارخانه سیمان سبز گیلان در دیلمان خاطرنشان کرد: گزارشاتی مبنی بر وضعیت نامناسب جاده دیلمان به سیاهکل ناشی از تردد بی رویه تریلی های حمل سیمان به دست ما رسیده است که بیانگر کاهش استاندارد کمربندی دیلمان بوده و جذب سرمایه گذار و گردشگران را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

معاون عمرانی استانداری گیلان تصریح کرد: اقداماتی را در جهت ترمیم این کمربندی در دستور کار داریم که با همکاری بخش زیرساخت و وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. البته تریلی های حمل سیمان نیز باید مقوله کاهش تناژ را جدی بگیرند. هرگز آرامش و آسایش مردم را فدای یک صنعت نمی کنیم. بحث اشتغال خوب است اما نباید در کنار آن، آسایش مردم مختل شود.

Share