رحمت اله مرادی سلوش

گام دوم دولت وفاق، انتخاب استانداران در تراز گفتمان دکتر پزشکیان

آقای دکتر پزشکیان، مردم عزیر ما در استان‌ها اینک چشم به راه شمایند تا گام دوم تشکیل دولت وفاق، در انتخاب استانداران با شاخصی که ابلاغ می‌شود را محکم بردارید قطعا گام دوم در ایجاد امید در بین آحاد مردم بسیار پر اهمیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحمت اله مرادی سلوش با اشاره به تشکیل دولت وفاق ملی نوشت:

سی ویکم مرداد ماه یکهزار وچهارصدو سه دربعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از متمایز‌ترین جلسه رای اعتماد درمجلس شورای اسلامی رقم خورد.
رزومه علمی، سوابق اجرایی و وابستگی به جریانهای سیاسی مطرح کشور را اگر شاخصی برای مقایسه وزرای پیشنهادی در نظر بگیریم، می‌توان گفت کابینه چهاردهم، ویژگی منحصر بفرد دارد. (محدودیت‌ها و الزامات) و اما تاکید بر نکته کلیدی سخنان دکتر پزشکیان در نخستین جلسه هیات دولت با حضور وزرای جدید،  ایشان فرمودند: با همین روشی که شما عزیزان انتخاب و به مجلس معرفی شدید [ شورای راهبری ] البته با حوصله درچینش معاونین و مجموعه‌ها ی مناسب اجرایی اقدام کنید. اینکه معاونین و مدیران کل حوزه ستادی وزارت خانه‌ها چه کسانی باشند اهمیت دارد لیکن بیش ازهمه مردم عزیز پس از استقرار دولت چهاردهم، چشم انتظار انتخاب استانداران هستند.

باور کنیم که سهم یک استاندار قوی در گره گشایی از کار مردم کمتر از وزیر نیست! [ البته در مقیاس استانی] به همان میزان که دکتر پزشکیان در نطق عصر روز سه شنبه در قبل ازرای اعتماد، نگران شکل نگرفتن کابینه منجسم بود، به همان میزان دلسوزانی که جانانه با همه وجود در ستادهای شهرستان‌ها و استان‌ها تلاش کردند، نگران انتخاب استاندارانی هستند که در طراز تفکر دکتر پزشکیان نباشند.

قاطبه مردمی که عاشقانه در ۱۵تیر کار ناتمام خودرا تکمیل کردند و به آقای پزشکیان رای دادند انتظارشان ضمن حرکت به سمت تغییرات ملموس و هدفمند در سطح کلان کشوری، تمرکزشان نگاه به حوزه جغرافیایی محل سکونتشان هست.
حضور استانداری با نگاه علمی که تحصیلات آکادمیک مطلوب داشته باشد، توان ایجاد همگرایی و مدیریت بحران‌ها را در مقام عمل کسب کرده باشد، و فارغ از نگاه سیاسی به گماردن فرمانداران اهتمام کند و نیز ضمن تعامل با نمایندگان محترم مجلس درراستای نقش نظارتی، گرفتار سهم خواهی‌ها که در طول سالیان متمادی مردم ما را آزرده هست نشود.

ما در استان گیلان یکبار طعم شیرین خدمات حضور یک مرد علمی، مدیر و مدبر را چشیده‌ایم و هنوز بعد از سال‌ها از فقدان آن مرد صادق سفر کرده [ مرحوم روح الله قهرمانی چابک ] از خدمات، صداقت و مردم داریش روایت‌ها می‌شنویم؛ استانداری که به علم، توان بالای مدیریتی به ویژه فرماندهی مدبرانه در روزهای سخت بسیار خوش درخشید و در دل مردم دیارش ماندگار شد.

آقای دکتر پزشکیان، مردم عزیر ما در استان‌ها اینک چشم به راه شمایند تا گام دوم تشکیل دولت وفاق، در انتخاب استانداران با شاخصی که ابلاغ می‌شود را محکم بردارید قطعا گام دوم در ایجاد امید در بین آحاد مردم بسیار پر اهمیت است.

استانداران و فرمانداران پیشانی دولت شما در سراسر کشور هستند، هر اندازه با خط مشی و سیاست‌هایی که جناب عالی تاکنون بیان داشته‌اید همراه و همگون باشند،  یعنی شما صدای بی‌صدایان شده‌اید و گوشی برای شنیدن دردهایی کسانی که بی‌پناه هستند. پس انتخاب استانداران و فرمانداران در درجه اهمیت بالا قرار دارد واگر خدای ناکرده این در بر پاشنه ناقص بچرخد یعنی نا امیدی مردم که قطعا اینگونه نخواهد شد.

رحمت اله مرادی سلوش، عضو کوچکی از ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان درلنگرود، یکم شهریور ۱۴۰۳

Share