با حضور وزیر کشور و استاندار گیلان؛

سد لاستیکی فخرآباد رشت به بهره‌برداری رسید+ تصاویر

سد لاستیکی فخر آباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد؛ این سد بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جریان سفر یک روزه وزیر کشور به گیلان سد لاستیکی فخرآباد رشت با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اسدالله عباسی استاندار گیلان افتتاح شد.

سد لاستیکی فخرآباد رشت، بر روی رودخانه اوشمک قرار دارد که این رودخانه پس از طی مسافت حدود ۴۰ کیلومتر و با عبور از شهرهای کوچصفهان، لشت نشا روستای فخرآباد و زیباکنار، به دریای خزر می‌ریزد که با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

سد لاستیکی فخرآباد با طول تاج بیش از ۴۰ متر، ارتفاع لاستیک سه متر و نیم و حجم مخزن ذخیره آب ۴۵۰ هزار مترمکعب و قابلیت تنظیم سالانه دو میلیون مترمکعب آب و همچنین تسهیل استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ موجود بر روی رودخانه اشمک قرار گرفته و اکنون به بهره‌برداری رسید.

توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.

برای تکمیل سد لاستیکی فخرآباد رشت ۱۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

 اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه افتتاح سد لاستیکی فخرآباد رشت که با حضور وزیر کشور انجام شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.
وی یکی از اهداف احداث این سد را آبیاری به یک هزار هکتال از اراضی کشاورزی دانست و گفت: توسعه و بهبود آبیاری حدود یک هزار هکتار از شالیزارهای منطقه، جلوگیری از تداخل آب‌شور دریا با آب شیرین رودخانه اشمک، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های خروجی زهکش‌ها در منتهی‌الیه ورودی به دریا و بازچرخانی آب و ساماندهی رودخانه را ازجمله اهداف احداث این سد است.
استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه تکمیل سد لاستیکی فخرآباد تا سال ۱۴۰۰ راکد بوده است، افزود: این پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که ارزش واقعی آن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

Share